יום ראשון, 31 במרץ 2024

טיול לארגנטינה וצילה פברואר ומרץ 2024 חלק ג'

ארגנטינה 03/2024 צפון ארגנטינה אזור סלטה

סיכום הטיול לארגנצ'ילה 02-03/2024

יום מס' 17 של הטיול (יום שבת 02/03/2024)
התעוררנו לבוקר עם רוח חזקה וגלים על האגם אנחנו אורזים את ציודנו וב-11:15 אנחנו עוזבים את מקום הלינה לכיוון שדה התעופה אליו הגענו ב-12:00 החזרנו את הרכב ועכשיו מחכים לטיסה שלנו. ב-13:50 הטיסה יצאה לכיוון קורדובה שם היתה לנו חניית ביניים של שעה ורבע והמשך בטיסה לסלטה (Salta). נחתנו ב-18:10 וחצי שעה לאחר מכן כבר קיבלנו את הרכב שהזמנו, לאחר בדיקת הרכב יצאנו בנסיעה למלון שהזמנו בעיר (Hotel de La Linda) חניה הייתה בחניון ליד בתשלום.
לאחר התארגנות יצאנו לסיבוב במרכז העיר, הכיכר הראשית, הקתדרלה, והמדרחוב שהיה מלא באנשים ורקדנים.
המשכנו לכיוון אולם מופעים (Peña chuña) לאכול ארוחת ערב ולראות מופע מקומי (08:40),

זה מה שהקרינו על המסך ששמעו שאנחנו מישראל
לא נשארנו עד הסוף (עייפים) ועזבנו את המקום קצת אחרי חצות וצעדנו חזרה לכיוון המלון אליו הגענו בחצות וחצי נשאר רק לעשות מקלחת ולישון.
תם יום מס' 17 של הטיול

יום מס' 18 של הטיול (יום ראשון 03/03/2024)
התעוררנו לבוקר גשום והלכנו לאכול ארוחת בוקר לאחר מכן לקחנו את חפצנו ויצאנו לדרכנו (09:35).
מתחילים לנסוע דרומה לכיוון קפאג'טה (Cafayate), על כביש מס' 68 עד לישוב Coronel Moldes (כ-60 ק"מ), ופה פנינו מזרחה על כביש מס' 47 ונסענו לאורך החוף הצפוני של לגונה Embalse Cabra Corral
עד לגשר שעובר מעל החיבור בין הלגונה לאגם, כמה צילומים ואנחנו חוזרים באותה דרך חזרה לכביש מס' 68 ופונים דרומה להמשך הדרך (כל הזמן יורד גשם).

חוצים לרגע את הנהר (Rio Las Conchas) שמלווה אותנו לעבר תחנת רכבת ישנה ונוף יפה וממשיכים דרומה בכביש הראשי.
צבע ההרים מתחלף לצבע אדמדם, בצד דוכני מזכרות צבעוניים,
ובעלי חיים בצידי הכביש. ככול שמתקדמים דרומה הנוף נהפך ליותר דרמטי והצבע שולט בהרים וגם הקקטוסים הענקיים מופיעים, עקב הגשם שיורד הנהר שמלווה אותנו גועש לכל אורכו, ה"בעיה" היחידה בכביש הזה שכל רגע עוצרים לצילומים
וזה בנוסף לתצפיות המוכרזות. ב- 13:50 אנחנו מגיעים לקניון גרון השטן (Garganta del Diablo), קניון קצר עם הרבה דוכני מזכרות לאורכו
ומעט דרומה ממנו קניון נוסף האמפיתיאטרון (The Amphitheatre) בהמשך הדרך עוד תצפית מרשימה (Mirador Tres Cruces) (14:30).
כל מעברי המים מעל הכביש מוצפים ואנחנו עוברים אותם בזהירות,
על ההרים מסביב שכבות רבות של צבעים שונים שמובלטים ע"י מזג האוויר והגשם שיורד מידי פעם,
ולאחר כל סיבוב בכביש יש נוף שונה עד שמגיעים לאובליסק (El Obelisco), לא ירדנו אליו אלה רק צילמנו אותו מהכביש.
גם לחולות הלבנים לא נכנסנו, הגענו לחניון והיה צריך ללכת כחצי ק"מ ולא היה לנו חשק ללכת ושהגשם יתפוס אותנו באמצע הדרך אז וויתרנו על המקום והמשכנו ישירות לקפאג'טה (Cafayate).

בכניסה פקק תנועה (15:50), בתחילה לא ברור למה אבל אם יש רכבים שעוקפים מי אני שהשאר מאחור?
מתברר שיש זרימה חזקה של מים על הכביש והנהגים חוששים לעבור אבל ראיתי רכב אחד שעבר ורגע אחריו גם אנחנו חוצים את הזרימה החזקה (שרי קצת חששה אבל הסריטה את המעבר), הגענו למלון שהזמנו (16:05),
בערב יצאנו להסתובב בישוב, הכיכר המרכזית עם הקתדרלה ארוחת ערב באחת המסעדות ליד הכיכר וסיבוב דרומה עד גדות הנחל הדרומי גשם התחיל שוב לרדת ואנחנו מיהרנו חזרה לחדרנו בתקווה שמחר יהיה יום יותר יפה.
תם יום מס' 18 של הטיול

יום מס' 19 של הטיול (יום שני 04/03/2024)
התעוררנו לבוקר מעונן ללא גשם ולאחר ארוחת הבוקר והתארגנות קצרה אנחנו עוזבים את המלון (08:45), תחנה ראשונה מילוי דלק ביציאה מהישוב, ולאחר מכן יוצאים לכיוון כביש מס' 40, זרימת המים החזקה שחצינו אתמול בכניסה לישוב מתבררת שהייתה מעל הגשר שחוצה את הנחל הצפוני (Río Chuscha) ועכשיו זה גשר רגיל ללא מים.
אנחנו נוסעים צפונה על כביש מס' 40 לכיוון הישוב קאצ'י (Cachi), 30 הקילומטרים הראשונים זה כביש סלול ולאחר מכן הוא נהפך לדרך עפר של עוד 130 ק"מ עד לישוב קאצ'י, חלק ממעברי המים על הדרך עדיין מוצפים או מלאים בסחף,
במקום אחד ראינו טרקטור שמפנה את הסחף למעבר רכבים, לקאצ'י הגענו בשעה 14:00 לאחר הרבה עצירות בדרך לצילומי נוף של כפרים קטנים, גשרים, סלעים בזוויות שונות ומשונות וקקטוסים ענקיים במגוון צורות.
בקאצ'י (Cachi) עשינו הפסקת צהרים (לאחר 5 שעות נהיגה) והסתובבנו בסמטאות הכפר וחנויות המזכרות,
לאחר כשעה וחצי עזבנו את הכפר על כביש עפר מס' 40 צפונה ולאחר כ-12 ק"מ פנינו לכביש (כביש אמיתי) מס' 33 מזרחה לכיוון סלטה.

הכביש מתחיל בעליה מתונה וכביש די ישר עד למעבר ההרים Mirador de la Ventanita de los Valles Calchaquíes שם יש מס' מבנים ריקים והרבה מאד קקטוסים ענקיים מסביב,
מכאן המשכנו בכביש "סרגל" ישר וארוך עד Mirador Ojo del Condor,
וממש לא הרגשנו שאנחנו מטפסים לגובה של מעל 3,000 מ', לאורך הכביש ראינו מספר להקות של גואנקו (Lama guanicoe).
בזמן הנסיעה אנחנו מתחילים "להיכנס" לתוך העננים ובהמשך עולים למעבר הרים שבראשו כנסיה (Piedra del Molino) בגובה של 3,457 מ' אבל אותה פספסנו עקב הערפל הכבד. מכאן אנחנו מתחילים לרדת בכיוון כללי מזרחה לעבר כביש מס' 68 שנסענו בו אתמול, הנסיעה איטית עקב הערפל ומעברי המים שחוצים
ועשינו הפסקה נוספת (17:00) לקפה ונשנוש בבית קפה מסעדה חמוד בדרך (Pie de la Cuesta "Parador Turístico"). בהמשך הירידה הופיעו גם עצים גדולים, יער ממש מלווה בהרבה קקטוסים, למלון הגענו ב-19:00 (אותו מלון משלשום - Hotel de La Linda) לאחר יום נהיגה ארוך מבחינת זמן אבל לא עם הרבה קילומטרים (312 ק"מ). ארוחת ערב אכלנו באחת המסעדות שבמרכז העיר וחזרנו למלון לישון.
תם יום מס' 19 של הטיול

יום מס' 20 של הטיול (יום שלישי 05/03/2024)
התעוררנו מוקדם בבוקר להודעה קשה, אמא של שרי נפטרה, ומייד התחלנו לחפש טיסה חזרה לארץ, בקבוצת לופטהנזה בה נרכשו כרטיסה טיסה לא היו טיסות או מקומות בטיסה לימים הקרובים, מצאנו טיסה ליום רביעי בצהריים עם חברת אייר אירופה דרך מדריד זאת הייתה הטיסה הכי קרובה ומהירה להגיע לארץ, לאחר השעה 08:00 יצרנו קשר עם הסוכנת נסיעות בארגנטינה שתזיז לנו את הטיסה מסלטה לבואנוס איירס להיום כמה שיותר מהר והיא סידרה לנו טיסה לצהרים, כמו כן ביטלנו את המלונות להמשך הטיול. ב- 10:30 עזבנו את המלון, עלינו לתצפית (עם הרכב) על העיר מ- Cerro San Bernardo
ונסענו לשדה התעופה, החזרנו את הרכב (11:40) וחיכינו לטיסה לבואנוס איירס.