יום ראשון, 31 במרץ 2024

טיול לארגנטינה וצילה פברואר ומרץ 2024 חלק ב'

ארגנטינה 02/2024 אזור ברילוצ'ה ודרום צ'ילה

סיכום הטיול לארגנצ'ילה 02/2024

יום מס' 6 של הטיול (יום שלישי 20/02/2024)
יום חדש מתעוררים מוקדם נהג המונית החביב שלנו כבר מחכה לנו ליד הכניסה ובשעה 08:00 אנחנו כבר בשדה התעופה.
ב-10:10 הטיסה יוצאת לכיוון ברילוצ'ה שעה ועוד 45 דקות ואנחנו כבר נוחתים, אוספים את המזוודות והולכים ישר לדלפק הרץ ע"מ לקבל את הרכב שהזמנו ל-11 ימים, וכמובן גם את כל המסמכים הדרושים למעבר הגבול לצ'ילה, לאחר סיום קבלת הרכב אנחנו יוצאים בנסיעה לכיוון ברילוצ'ה (San Carlos de Bariloche) ישר למלון שהזמנו מהארץ שנמצא במרכז העיר ליד הקתדרלה וכולל גם חניה (13:00), לאחר כשעתיים מנוחת צהרים אנחנו יוצאים לסיור בעיר.
מתחילים לאורך הטיילת של אגם נאוול ואפי (Lago Nahuel Huapi)
ומיד בהתחלה עוצרים לנשנש משהו במסעדה שהיא גם חנות שוקולד (Frantom Chocolates).
מכאן אנחנו ממשיכים לאורך הטיילת ובהמשך עולים לכיכר המרכזית של העיר (Centro Cívico Bariloche),
מסתובבים לאורך הרחוב הראשי שמלא בחנויות שוקולד (וחלפני כספים).
כאשר הערב יורד אנחנו נכנסים למסעדה שיש בה גם הופעת רקדנים לארוחת ערב (Restaurant Cerveceria).
בסיום הארוחה חזרנו דרך מרכז העיר חזרה למלוננו (23:15).
תם יום מס' 6 של הטיול

יום מס' 7 של הטיול (יום רביעי 21/02/2024)
התעוררנו ליום עם מזג אוויר נפלא ושמיים בהירים, אנחנו עוזבים את ברילוצ'ה מזרחה ולאחר מכן צפונה על כביש מס' 40 לאורך הגדה המזרחית של אגם נאוול ואפי לעבר הישוב ויז'ה לה אנגוסטורה (Villa La Angostura)
שם נמצאת שמורת הטבע Parque Nacional las Arrayanes, לשמורה הגענו ב- 10:20 ויצאנו לסיור בחוף וביער בין העצים שגזעם אדמדם, חזרנו לרכב ואנחנו ממשיכים צפונה.
המסלול נקרא "דרך שבעת האגמים", דרך נופית יפהפייה, של נופים, יערות, אגמים והמון נקודות תצפית,
שבסיומו אנחנו מגיעים לעיירת הנופש San Martin de los Andes (14:00). אנחנו מסיירים בעיירה ולאורך חוף האגם
ואוכלים צהרים באחת המסעדות המקומיות, בזמן הארוחה אנחנו חושבים על המשך המסלול להיום, צ'ילה קורצת לי ואנחנו בודקים עד מתי מעבר הגבול פתוח, לפי האינטרנט המעבר הארגנטיני פתוח עד השעה 18:00 והמעבר הצ'יליאני עד השעה 17:00 ואנחנו מחליטים לקחת הימור ממלאים את טפסי המעבר לצ'ילה באינטרנט, חוזרים לרכב ויוצאים לדרך.
ממשיכים בנסיעה צפונה על כביש מס' 40 עד המפגש עם כביש מס' 60 שבו אנחנו פונים מערבה לכיוון מעבר הגבול. כל הדרך עוברת בפארק לנין (Parque Nacional Lanin) וחלק מכביש מס' 60 הוא בכלל דרך עפר.
למעבר הגבול הארגנטינאי הגענו בשעה 17:00 נרגענו שראינו שאנחנו לא לבד וכנראה השעות באינטרנט לא מעודכנות, לאחר המעבר של הצד הארגנטינאי הגענו לצד הצ'יליאני, כאן יש הרבה טופסידה ובדיקות כולל שיקוף של המזוודות (בודקים שלא מעבירים אוכל טרי), לקח לנו לעבור את 2 מעברי הגבול שעה שלמה
ואנחנו ממשיכים מערבה, מספר הכביש התחלף ל-199 ועוצרים לסיור קצר בחוף אגם Lago Quillelhue
וממנו מתחילים בירידה מערבה את הר הגעש לנין (Volcán Lanín) לא ראינו כי הוא היה מכוסה בענן לאורך כל הנסיעה, עכשיו נשאר לנו רק למצא מקום לינה ללילה שמתקרב. לאורך הכביש כפרים קטנים עם הרבה מקומות לינה (Cabañas) שחלקם היו סגורים, עברנו בישוב קורארווה (Curarrehue) בדקנו מס' מקומות וביציאה מהישוב מצאנו מקום נחמד מאד ללינה (19:00)
שאלנו לגבי אוכל ובעלת המקום הציעה לנו שהיא תכין עבורנו אומיטה (Humita), מה זה? שאלנו והיא ענתה שזה לביבה העשויה מעיסת תירס, ומבושלת או נאפת עטופה בעלי התירס. מיד הסכמנו, גם לטעום משהו לא מוכר וגם לא היה לנו חשק לנסוע לישוב לחפש מסעדה כי בדיוק התחיל לרדת גשם שוטף, קיבלנו את זה בתוספת 2 עגבניות ובסיכום הכללי גם טעים וגם יצא זול.
תם יום מס' 7 של הטיול

יום מס' 8 של הטיול (יום חמישי 22/02/2024)
התעוררנו לבוקר מעונן (בלי גשם) והיום מתוכנן "מסלול האגמים"
אנחנו יוצאים ממקום הלינה (08:35) לכיוון חוף האגם של העיר פוקון (Playa Pucón) ומגיעים אליו לאחר 45 דקות נסיעה, החוף השחור שומם ורוח קרה מנשבת,
אנחנו עושים סיבוב רגלי קצר לאורך החוף וממשיכים בדרכנו, עוד לפני שאנחנו עוזבים את העיר התגלה לרגע מבין העננים הר הגעש ויאריקה שזוכה לתמונה (Volcán Villarrica).
אנחנו ממשיכים בדרכנו לאורך הגדה הדרומית של האגם עד לפניה ל- Licanray, לפני הישוב פונים מזרחה ומקיפים (ממזרח) את אגם Calafquén Lake לעבר הישוב Panguipulli ועוצרים לתצפית בחלק הדרומי שלו (Mirador Ñisoleufu), בהמשך מערבה תצפית נוספת (Mirador Pullinque) וממשיכים לעבר הישוב Panguipulli שנמצא על גדות אגם הנושא את שמו (Lago Panguipulli) אליו הגענו ב-12:15, מצאנו מקום חניה (הכל בתשלום לפי דקות) ויצאנו לטייל לאורך האגם ובישוב עצמו,
לאחר כ- 45 דקות חזרנו לרכב והמשכנו בדרכנו.
אנחנו ממשיכים דרומה על כביש מס' 39-T ולאחר מכן על T-551 לכיוון Lago Ranco והישוב Rininahue בדרך חוצים על גשר גדול את נהר סן פדרו שמצידו השני יש תצפית יפה (Mirador Rio San Pedro) עם רחבת חניה קטנה, מהתצפית יש מדרגות עץ שדרכם ירדנו עד לגדת הנהר,
ואפילו אפשר לטבול בו, עלינו חזרה לרכב וממשיכים בדרכנו. בהמשך הדרך עשינו הפסקה לארוחת צהרים (Restaurant Famo Poñi) והמשכנו בדרכנו.
הגענו לאגם רנקו ובקצהו הדרום מזרחי סטינו מהכביש הראשי לעבר Miradores del Ranco Falls
לאחר הפסקה קלה במקום אנחנו ממשיכים מערבה לאורך הגדה הדרומית של Lago Ranco ובהמשך דרומה עד לישוב Entre Lagos שנמצא לחוף אגם פוייווה (Lago Puyehue) כאן מצאנו מקום לינה ללילה הקרוב, התארגנו ויצאנו לסיבוב בישוב (החלפת כסף) וסיור לאורך חוף האגם ובסיום נכנסנו לאחת המסעדות לארוחת ערב (פיצה ענקית) וחזרנו לחדרנו ללינה.
בבדיקה לגבי הזמנת מעבורת לבוקר בעוד יומיים מתברר שאין מקומות פנויים גם בטווח של שבוע (מעבורת הבוקר מסובסדת) ומכיוון שאין שום דרך עוקפת ע"מ לדלג על קו המעבורת נאלצנו להזמין את המעבורת המסחרית של אחה"צ שעולה קצת יותר מפי 2 (כ-120$) מהמעבורת של הבוקר, וגם הזמנו גם מקום לינה ללילה הבא וגם ללילה שאחריו שאליו נגיע ע"פ בעל המקום בסביבות אחת לאחר חצות, זה מה יש ואין ברירה אחרת ועם זה הלכנו לישון.
תם יום מס' 8 של הטיול

יום מס' 9 של הטיול (יום שישי 23/02/2024)
התעוררנו ליום עם מזג אוויר מושלם, 08:50 אנחנו יוצאים ממקום הלינה ומתחילים לנסוע דרומה על כביש U-775 ובהמשך לאורך הגדה המזרחית של אגם יאנקיווה (Lago Llanquihue), בדרך מלווה אותנו מראה הר הגעש אוסורנו (Volcán Osorno), בזכות מזג האוויר הנפלא ההר נראה מכל מקום בדרך,
אנחנו מתחילים לעלות להר ומגיעים לתחנת הרכבל (10:45) אבל מתברר שלמרות מזג האוויר היפה הרכבל לא עובד, בצר לנו אנחנו מסתפקים בצילומים של ההר והנוף סביב
ומתחילים בנסיעה חזרה למטה, בכביש הראשי אנחנו פונים לשמורת Laguna Verde, מחנים את הרכב ויוצאים לסיבוב רגלי בשמורה (11:35), עשינו בשמורה את המסלול המעגלי וגם את המסלול המונגש סה"כ הסתובבנו במקום כשעה ורבע וחזרנו לרכב.
אנחנו מתחילים לנסוע עכשיו לכיוון צפון מזרח על כביש מס' 225 עד לחניה של מפלי פטרואה (Saltos del Rio Petrohué).
הכניסה לאזור המפלים בתשלום, ואנחנו נכנסים לסיבוב, המקום מדהים ביופיו והר הגעש אוסורנו המושלג משקיף עלינו מצפון בסיום הסיור ישבנו לנשנש משהו במסעדה במקום ובסיום חזרנו לרכבנו סה"כ הסתובבנו במקום כשעה שלמה.
אנחנו נוסעים חזרה לכיוון אגם יאנקיווה ונוסעים מערבה לאורך הגדה הדרומית של הנהר ובהמשך דרומה עד לעיר פוארטו מונט (Puerto Montt) אליה הגענו (כולל פקקי תנועה בכניסה) ב-15:45, מצאנו חניה ליד תחנת האוטובוסים המרכזית (הכל בתשלום) ויצאנו להסתובב לאורך הטיילת שלחוף הים, בסיום הסיבוב חזרנו לרכב (16:45) והתחלנו לנסוע דרומה.
כאן ב-פוארטו מונט מתחיל הכביש המפורסם – כביש מס' 7 "קארטרה אוסטראל" (Carretera Austral) שהוא כביש בן 1240 ק"מ החוצה את חלקה הדרומי של צ'ילה, מהעיר פוארטו מונט מצפון ועד העיירה וייה אוהיגינס (Villa O'Higgins) בדרום.
אנחנו נוסעים דרומה על כביש מס' 7 עד לישוב ארנה שם נמצא מעגן המעבורת Caleta La Arena, זאת מעברת עם מסלול שחוצה את המיצר (45 דקות) עד ל- Caleta Puelche
ומכאן המשכנו למקום הלינה שהזמנו ערב קודם שנמצא מול האי נאו Isla Nao (CARRETERA AUSTRAL "Cabañas Punta Nao SpA"). מקום יפיפה עם נוף מדהים, לארוחת הערב דאג בעל המקום ע"פ תפריט שיש לו, והיה מוצלח מאד.
תם יום מס' 9 של הטיול

יום מס' 10 של הטיול (יום שבת 24/02/2024)
התעוררנו לבוקר אפרורי בחוץ הים עכשיו בשפל, בזכות השפל האי כרגע מחובר ליבשה ומכיוון שיש לנו הרבה זמן עד המעבורת יצאנו לסיבוב רגלי (09:10) לעבר האי Isla Nao, בדרך אנחנו פוגשים מקומיים שמנצלים את השפל ע"מ לאסוף צדפות ולתפוס פיתיונות עבור הדייג,
חצינו את הים בקטע שגלוי בעקבות השפל ועשינו סיור בחלק המזרחי של האי, לאחר מכן חזרנו חזרה לעבר הבקתה (Cabañas) שבה ישנו אספנו את ציודנו ויצאנו בנסיעה (11:10) להמשך המסלול.
בדרך ראינו שהקטע החשוף שעליו הלכנו כבר כוסה במי הים (וגם המקומיים כבר עזבו את המקום)
ואנחנו נוסעים לישוב הורנופריין (Hornopiren), שם נמצא מזח המעבורת, הגענו למקום (12:55) וישבנו לאכול ארוחת בוקר מאוחרת.
לאחר מכן הלכנו למשרדי חברת המעבורות לסדר את כרטיסי השייט (היה לנו רק אישור של ההזמנה) ושם גם קיבלנו "טיפ" אכן כדאי לטייל בינתיים. לאחר הסידורים הנ"ל יצאנו לכיוון חווה שנמצאת כ-10 ק"מ מהישוב על דרך (עפר) מס' V-885 שם נמצא מפל ווחאר (Cascada Vejar),
סיירנו במקום כ- 50 דקות וחזרנו בנסיעה לכביש הראשי שבו פנינו מזרחה לעבר גשר הנהר הלבן (Puente Rio Blanco, Hornopiren)
ולאחר מספר צילומים חזרנו חזרה למרכז העיירה הורנופריין. סיירנו בשוק שהיה בכיכר המרכזית (Plaza de Armas de Hornopirén),
הגענו לגינה שנמצאת צמוד לחוף (Costanera Hornopiren) שם הופיע להקה של הכנסייה ונסענו חזרה למעגן המעבורת לעמוד בתור לכניסה (17:00).
המעבורת הגיעה לקראת השעה שש, הרכבים ירדו ממנה והתחילה העלייה של הרכבים וביניהם גם אנחנו,
ב- 18:15 המעבורת יצאה לדרך. לאחר קצת יותר מ-3 שעות בהם ראינו נופים יפים וגם שקיעה
המעבורת הגיעה ל- Leptepu, החשיכה כבר ירדה וכולם בשיירה אחת ארוכה יוצאים דרומה לדרך עפר של כ-10 ק"מ להמשך השייט עם המעבורת הבאה (כלול בכרטיס), אנחנו עולים למעבורת השנייה (21:45)
שלוקחת אותנו למעגן ב- Calea Gonzalo (45 דקות שייט) ירדנו מהמעבורת ב-22:35 בחוץ חושך מוחלט ואנחנו נוסעים בשיירה ארוכה בדרך עפר לכיוון הישוב צ'ייטן (Chaitén) שאליו הגענו 5 דקות לאחר חצות,
טלפון לבעלי המקום ובעל המקום הגיע לאחר 5 דקות נתן לנו חדר ובלי הרבה הכנות – מקלחת ולישון (Hospedaje Corcovado).
תם יום מס' 10 של הטיול

יום מס' 11 של הטיול (יום ראשון 25/02/2024)
התעוררנו לבוקר בהיר וירדנו לאכול ארוחת בוקר (כלול במחיר החדר) לאחר סיום הארוחה חזרנו לחדר להתארגן וירדנו למטה, שילמנו עבור החדר (בלילה אמר לנו בבוקר, בארוחת הבוקר האחראי/ת לא היה) ויצאנו (09:30) לסיבוב קצר על הטיילת לאורך הים
ויצאנו להמשך נסיעה דרומה (על כביש מס' 7). היעד – עיירת הדייגים פויואפי (Puyuhuapi), בדרך המון נקודות תצפית, גשרים גדולים מעל הנהרות שגורמים להרבה עצירות לצורך צילומים.
לפויואפי הגענו ב-13:30 מצאנו מקום לינה נחמד
ובטיפ שקיבלנו במקום, "סעו מהר לקרחון התלוי (Ventisquero Colgante) כי עוד מעט נסגרת השמורה ומחר יום שני השמורה סגורה", יצאנו בנסיעה מהירה דרומה (כביש 7 אבל דרך עפר) לעבר השמורה אליה הגענו ב-14:20 (השמורה נסגרת ב-14:30) מהפקחים במקום הבנו שאפשר ללכת רק עד האגם ואסור לנו לעלות לתצפית העליונה כי לא נספיק, שילמנו כניסה לשמורה (חצי מחיר – פנסיונרים) ונסענו עם הרכב עד החניון שלפני הגשר התלוי ומשם התחלנו בצעידה, חצינו את הגשר,
עברנו בשביל דרך היער עד לשפת האגם, במקום יוצא שייט לכיוון הקרחון אבל בברור מעמיק מתברר שהשייט לא מגיע ממש מתחת לקרחון וויתרנו על השייט,
לאחר סידרת צילומים התחלנו לחזור לכיוון הרכב,
סה"כ היינו בשמורה שעה אחת ויצאנו בנסיעה חזרה לישוב, לאורך חוף הישוב יש מספר תצפיות והסתובבנו ביניהם,
ב-17:00 חזרנו למנוחה בצריף (Cabañas) ובערב יצאנו שוב למצא מקום נחמד לארוחת ערב, לאחר ארוחת הערב חזרנו לכיוון מקום הלינה דרך הטיילת בחוף (21:20).
תם יום מס' 11 של הטיול

יום מס' 12 של הטיול (יום שני 26/02/2024)
התעוררנו ליום גשם, לאחר התארגנות קצרה אנחנו יוצאים לדרך (08:40). לאחר שעה ורבע נסיעה (דרך עפר) אנחנו מגיעים לשביל שמוביל למפל נחמד (Salto Padre García) את הרכב השארנו בכניסה לשביל (באמצע סיבוב) לאחר שבדקנו שהוא לא חוסם מעבר של רכבים אחרים,
לאחר סיור קצר במקום חזרנו לרכב ואנחנו ממשיכים דרומה.
בדרך הרבה נקודות תצפית וגשם קל מלווה אותנו (לפחות אין אבק בדרך עפר), כל הנסיעה לאורכו של הכביש עוברת ביער גשם ירוק וצפוף ואינספור מפלים עד ל- Villa Amengual ובהמשך הכביש אגם יפהפה (Laguna de las Torres).
אחרי שעברנו את Villa Mañihuales עזבנו את כביש מס' 7 מערבה (ימינה) לכביש מס' X-50 לעבר El Balseo וממנו מזרחה על כביש מס' 240 שהוא גם הכניסה לשמורת סימפסון Reserva Nacional Rio Simpson, נסענו עם הכביש לאורך נהר סימפסון (Río Simpson), בדרך עצרנו לתצפית על 2 מפלים שהעיקרי שבהם הוא מפל הבתולה (cascada la virgen).
עד שהגענו לעיר קויהייקה (Coyhaique) עשינו סיבוב במרכז העיר ובכיכר המרכזית (Plaza de Armas)
הבנו את המקום והחלטנו שפה אנחנו לא נשארים, חזרנו לרכב והמשכנו דרומה על כביש מס' 7 (15:20).
נכנסנו לתחומי הפארק הלאומי הר קסטילו (Parque Nacional Cerro Castillo)
ומיד הרגשנו שינוי בנוף, צבע ההרים השתנה להרבה צבעים וגם נתקלנו במשפחת צבאים מעבר לנהר שפשוט חיכו שיצלמו אותם,
לפני הירידה לעמק עצרנו בתצפית יפה על כל האזור (Mirador Cerro Castillo)
והתחלנו בירידה לעמק עד הכפר וילה סרו קסטיליו (Villa serro Castillo) שבו החלטנו ללון, מצאנו מקום לינה שצמוד למסעדה (Restaurant Ruta 7 sur) עם נוף לכיוון ההרים (17:30) התארגנו בחדר,
נחנו קצת ובערב נכנסנו למסעדה לאכול ארוחת ערב (שהייתה מצוינת) וחזרנו לחדר לישון.
תם יום מס' 12 של הטיול

יום מס' 13 של הטיול (יום שלישי 27/02/2024)
התעוררנו ליום מעונן ובשעה 09:05 יצאנו להמשך דרכנו דרומה. מיד לאחר היציאה מהישוב (Villa serro Castillo) כביש מס' 7 הופך לדרך עפר לכל אורכו,
בהמשך הדרך אנחנו עוברים ליד Lago Verde ו- Mirador Confluencia, נוסעים לאורך נהר יפיפה (Ibáñez River)
ולאחר שעתיים וחצי של נסיעה (100 ק"מ) אנחנו מגיעים לתצפית על אגם קררה (Lago General Carrera).
עוד 20 ק"מ נסיעה והגענו ל-פוארטו ריו טרנקיליו (Puerto Río Tranquilo) וממנו יוצאים לשייט למערות השיש (12:10).
בררנו מתי יוצא השיט ומחירים, ובשעה 12:30 יצאנו לשייט, לאחר רבע שעה של שייט מהיר אנחנו מגיעים לתחילת המערות,
ולחלקם נכנסים עם הסירה (Marble Caves),
מקיפים את הצוק לצד השני, שהוא החלק היותר יפה של המקום (13:15),
מקיפים את ה"קתדרלה" (Catedral de Marmol)
ובשעה 13:20 מתחילים בשייט מהיר חזרה למעגן, האגם היה עם הרבה גלים ורוח שכללו הרבה מאד קפיצות חלקם די כואבות שלא לדבר על המכות בגב, ב-14:00 הגענו למעגן וחזרנו לרכב.
ממשיכים בנסיעה דרומה על כביש מס' 7 עד למפגש עם כביש מס' 265
עולים לתצפית שלושת האגמים (Mirador tres Lagos)
וחוזרים חזרה לצומת. כאן אנחנו עוזבים את כביש מס' 7 (Carretera Austral) שממשיך דרומה אך הוא ללא מוצא ומחייב חזרה באותה דרך, פונים לכביש (עפר) 265 בכיוון כללי צפון מזרח לעבר מעבר הגבול Chile Chico, בדרך עוצרים בתצפית יפה בשם Mirador Laguna Verde
ובשעה 17:35 מגיעים למעבר הגבול צ'ילה / ארגנטינה, תוך 30 דקות עברנו את 2 מעברי הגבול ונכנסנו חזרה לארגנטינה.
הגענו לישוב Los Antiguos ומצאנו מקום לינה נחמד (Apart Hotel Lau-Fer) ללילה הקרוב (18:40),
ארוחת ערב אכלנו במסעדת בשרים מאד נחמדה בקרבת מקום הלינה (Buena Vista Parrilla y Restaurante), וחזרנו לחדרנו לישון (21:40).
תם יום מס' 13 של הטיול

יום מס' 14 של הטיול (יום רביעי 28/02/2024)
התעוררנו למזג אוויר יפה, התוכנית להיום – לחצות את הערבה הארגנטינאית מדרום לצפון, דלק – בישוב שישנו בו יש 2 תחנות דלק אבל הן רק לסולר ואנחנו צריכים בנזין והתחנה עם בנזין הכי קרובה היא במרחק של כ-60 ק"מ בחיבור לכביש מס' 40.
ב-09:10 אנחנו יוצאים לדרך ולאחר פחות משעה מגיעים לישוב פריטו מורנו (Perito Moreno), מתדלקים את הרכב, עולים על כביש מס' 40 (Ruta Nacional 40)
ומתחילים לנסוע צפונה בדרך מספר ישובים קטנים, חצינו נהר אחד (Río Senguer) ולידו מספר ריאה או ננדו סוג של עופות גדולים חסרי יכולת תעופה ומספר מקווי מים עם פלמינגו ורוד בתוכם.
לאחר כ-600 ק"מ פנינו לכביש מס' 259 והגענו לישוב אסקל (Esquel) (15:50), בתוכנית היה לישון במקום אבל לאחר מספר סיבובים בסמטאות ומקומות לינה שהיו סגורים והעיר הצפופה החלטתי להמשיך עוד חצי שעה נסיעה לכיוון הגבול עם צ'ילה לעבר העיירה הציורית טרבלין (Trevelin), עשינו סיבוב קצר עם הרכב והתמקמנו ללינה ממש בכניסה לישוב במקום מאד נחמד ומרווח (Cabañas La Señalada),
לאחר התארגנות יצאנו לסיבוב רגלי בישוב, רצינו לבדוק את האטרקציה העיקרית של הישוב שהוא בתי תה הוולשיים אך השעה הייתה כבר לקראת סגירה, ובמקום אין אפשרות להזמין לפי תפריט אלה רק חבילת אירוח שלמה (במחיר מפולפל יחסית למסעדות באזור) אז החלטנו לוותר ולא לשתות תה וולשי עם עוגה שחורה ועוד מיני מאפים שבחבילה וחזרנו לכיכר המרכזית (Plaza de Trevelin) ע"מ למצא מסעדה לארוחת הערב. מצאנו מסעדה פתוחה (20:30), בדיעבד לא משהו, וחזרנו חזרה לצריף שלנו ללינה.
תם יום מס' 14 של הטיול

יום מס' 15 של הטיול (יום חמישי 29/02/2024)
התעוררנו בבוקר ליום שמש ויצאנו ב-09:00 צפונה לכיוון הישוב אסקל ועצרנו בו ע"מ לקנות דברי מאפה טעימים להמשך הדרך (Gene Repostería) והמשכנו בדרכנו על כביש מס' 40 צפונה לכיוון Epuyén
שם פנינו מהכביש הראשי ונסענו לעבר הפארק המוניציפלי (Parque Municipal Puerto Bonito)
שבו נמצא Lago Epuyen לאגם הגענו ב- 11:45 וסיירנו לאורך חופו המזרחי במשך כשעה וחזרנו לרכב.
מכאן חזרנו לכביש הראשי (40) והמשכנו לכיוון אגם פואלו (Park National Lago Puelo), השארנו את הרכב במגרש החניה שליד הנמל הקטן ויצנו לסייר לאורך החוף הצפוני של האגם (היה חם מאד),
סיירנו לאורך החוף כשעה וחצי עד 15:20 וחזרנו חזרה לחניה. עכשיו צריך למצא מקום לינה טוב ל-2 הלילות הבאים, שיהיה קרוב לברילוצ'ה אך לא בעיר, עזבנו את הפארק צפונה וחזרנו לכביש הראשי, חצינו את אל בוסון (El Bolsón) ולאחר שעה וחצי נסיעה הגענו לאגם גוטירס (Lago Gutiérrez), עזבנו את הכביש הראשי ונסענו לאורך חוף האגם ע"מ למצא מקום לינה מתאים הגענו לישוב Villa Los Coihues שנמצא בחוף הצפוני של האגם ופה מצאנו מקום מצוין צמוד לישוב (Los Castaños)
דירה ענקית עם כל המתקנים וחוף פרטי צמוד בקיצור מושלם! (17:45) התמקמנו במקום וירדנו לחוף ע"מ לספוג אווירה,
בערב הלכנו למרכז הישוב לאכול ארוחת ערב וחזרנו לישון.
תם יום מס' 15 של הטיול

יום מס' 16 של הטיול (יום שישי 01/03/2024)
10:05 אנחנו יוצאים מהדירה לעבר מפל קטן Cascada de Los Duendes
שנמצא בסמוך למקום הלינה ולאחר סיור למפל וחזרה שלוקח כחצי שעה אנחנו נוסעים לעבר הרכבל בהר קתדראל (Cerro Catedral) אליו מגיעים ב-11:10 המקום כמעט ריק מאנשים
קונים כרטיסים ואנחנו עולים בקרונית הסגורה לתחנה הראשונה ומשם ברכבל כיסאות לתחנה העליונה
ועושים סיור רגלי בשבילים שבמקום (שלג לא היה) ויורדים חזרה עם הרכבלים חזרה לחניה סה"כ היינו במקום כשעתיים.
עכשיו אנחנו יוצאים לסיבוב המפורסם של ברילוצ'ה שנקרא "הסיבוב הקטן" (Circuito Chico), מסלול נופים ותצפיות בחלקו הדרומי של אגם נאוול ואפי (Lago Nahuel Huapi),
בסיום הסיבוב אנחנו חוזרים למנוחה בדירה (15:40).
לפנות ערב ב- 18:50 אנחנו יוצאים לכיוון העיר ברילוצ'ה (San Carlos de Bariloche) אליה מגיעים לאחר 25 דקות נסיעה מחנים את הרכב ויוצאים לסיבוב בעיר שמטרתו העיקרית – קנית שוקולדים (ברילוצ'ה = עיר השוקולד)
סיימנו בארוחת ערב במסעדה מקומית (21:00) ונסענו חזרה לדירה שלנו.
תם יום מס' 16 של הטיול

יום מס' 17 של הטיול (יום שבת 02/03/2024)
התעוררנו לבוקר עם רוח חזקה וגלים על האגם אנחנו אורזים את ציודנו וב-11:15 אנחנו עוזבים את מקום הלינה לכיוון שדה התעופה אליו הגענו ב-12:00 החזרנו את הרכב ועכשיו מחכים לטיסה שלנו. ב-13:50 הטיסה יצאה לכיוון קורדובה
שם היתה לנו חניית ביניים של שעה ורבע והמשך בטיסה לסלטה (Salta). נחתנו ב-18:10 וחצי שעה לאחר מכן כבר קיבלנו את הרכב שהזמנו, לאחר בדיקת הרכב יצאנו בנסיעה למלון שהזמנו בעיר (Hotel de La Linda) חניה הייתה בחניון ליד בתשלום.
לאחר התארגנות יצאנו לסיבוב במרכז העיר, הכיכר הראשית, הקתדרלה, והמדרחוב שהיה מלא באנשים ורקדנים.
המשכנו לכיוון אולם מופעים (Peña chuña) לאכול ארוחת ערב ולראות מופע מקומי (08:40), לא נשארנו עד הסוף (עייפים) ועזבנו את המקום קצת אחרי חצות וצעדנו חזרה לכיוון המלון אליו הגענו בחצות וחצי נשאר רק לעשות מקלחת ולישון.