יום חמישי, 13 ביולי 2023

קפריסין 07/2023

טסנו ל-6 ימים של טיול יומולדת של שרי באי השכן קפריסין, זה גם היה מבחן עבורי איך זה לנהוג בצד שמאל.
חרשנו את הצד היווני של האי כאשר 4 לילות היינו מעט צפונית לפפוס (Vrachia Beach Hotel & Suites) ו-2 לילות בין לרנקה ללימסול (Kalavasos).
טיסת הלוך ושוב לפאפוס עם ריינאייר יציאה ביום שבת בצהריים וטיסת חזרה עם ריינאייר ביום שישי בצהריים,
מזג אוויר היה חם מאד (מעל 30 מעלות) שלא איפשר מסלולים רגליים אז הסתפקנו בסיורים קצרים וקלים.
הנסיעה בצד שמאל מאתגרת בעיקר בפניות (המוח חושב הפוך) הכבישים טובים אך מאוד מפותלים ומצריכים תשומת לב רבה וכמובן אי אפשר לנסוע מהר. הכביש המהיר היחידי באי הוא לאורך החוף מאייה נאפה ועד לפאפוס דרך לרנקה ולימסול.
נ.ב. לא לשכוח מתאם חשמל כי השקעים בקפריסין כמו באנגליה ותקע 2 פין סטנדרטי לא נכנס לשם!

היום הראשון (יום שבת 01/07/2023)
טיסת ריינאייר יצאה באיחור קל מהארץ (15:30)
ולאחר כשעה טיסה אנחנו נוחתים בשדה התעופה של פאפוס ניגשים לדוכן השכרת הרכב לקבלת הרכב שהזמנו, אין תור אף אחד מהטיסה לא לקח רכב שכור, ובשעה 17:00 אנחנו כבר בדרך למלון הראשון שהזמנו מהארץ אליו הגענו לאחר כחצי שעה נסיעה, צ'ק איין מהיר במלון ואנחנו כבר בדרך לחדרנו המפואר.
לאחר תארגנות קצרה אנחנו יוצאים לסיור במלון וסביבו.
את ארוחת הערב הראשונה עשינו במלון ועלינו ולאחריה עשנינו סיבוב על שביל הטיילת לאורך הצוק עד קצה המפרץ שמדרום למלון (Josi Bay Paphos) וחזרנו לחדרנו ללינה ראשונה באי.

היום השני (יום ראשון 02/07/2023)
לאחר התעוררות מאוחרת וארוחת בוקר טובה במלון אנחנו יוצאים לדרכנו (10:20) עולים על הכביש המהיר לכיוון מזרח, עוקפים את פאפוס ובשלב מסויים פונים צפונה לעבר ההרים לכיוון מנזר כריסורויאטיסה ((Chrysoroyiatissa Monastery, הדרך מפאפוס לשם מתחילה בנוף כפרי אבל בהמשך נהפכת להררית ומפותלת (E-703), למנזר הגענו ב-11:10 ונכנסנו לסיור בתוכו כולל מרתף היין הישן.
מכאן אנחנו ממשיכים בנסיעה צפונה בכבישים המפותלים ופונים לכביש E-740 לכיוון מזרח, ועוצרים ליד סלע בולט מאד עם חור בחלקו העליון (Kremmos tis Pellis) על פי המסורת, ילדה המטפלת בעזים באזור זה התיישבה על הסלע לנוח ולטוות חוטיי צמר. לרוע מזלה, הגלגל המסתובב נפל מידיה לכיוון המצוק ובניסיונה לתפוס אותו היא עצמה נפלה מהמצוק ומצאה את מותה. המהלך שלה נחשב בעיני תושבי האזור למשהו נועז במיוחד שגובל בטירוף ומסיבה זו הנקודה הזו, נחשבת עד היום למסוכנת במיוחד.
לאחר עצירה קצרה אנחנו ממשיכים בדרך לכיוון מנזר קיקוס (Kykkos Monastory) – המנזר הגדול ביותר בקפריסין אליו הגענו ב-12:55. המנזר שופץ לאחרונה בפאר רב ביותר. כל ציורי הקיר חדשים לחלוטין. במנזר עובדים גם כיום אומנים שממשיכים את אמנות הפסיפס של המאה ה-15. בכנסיה יש פעמון יצוק מן המאה ה-15, אשר הגיע מרוסיה, בתוך הכנסיה עצמה אסור לצלם אבל בשאר רחבי המינזר והמסדרונות אין בעיה לצלם, בזמן הסיור במנזר התחיל לרדת גשם (28 מעלות) אך זה לא הפריע בסיור בין האגפים והמסדרונות המקושטים.
לאחר הסיור במנזר אנחנו פונים לעבר קבר הארכיבישוף מקריוס שבהר טרוני (Throni), שהיה נשיאה הראשון של קפריסין ובצעירותו שימש ככומר במנזר, הוא ניקבר שם עפ”י בקשתו ב-1977. המקום נימצא כ-3 ק"מ מהמנזר ובכניסה לאתר פסל ענק יצוק, בצבע ברונזה, המתנשא לגובה של כ-8 מטרים של מקריוס.
אנחנו עוזבים את המקום ב-14:10 לעבר הכפר Oikos שנראה בהתחלה כפר די מוזנח אבל מתברר שיש לכפר 2 חלקים והחלק השני הוא המתוייר והיפה (יש לכוון במפה ל- Kalopanayiotis) בכפר יש מדרחוב מקסים ומלוןCasale Panayiotis‪ שכל חדרי המלון פזורים לאורך הרחוב, בין שני הרחובות הראשיים (העליון והתחתון) של הכפר יש מעלית כבלים שמומלץ לעלות עליה (1 יורו הלוך ושוב). יש מספר מסלולי טיול מסביב לכפר ובנחל שחוצה את הכפר, סיירנו בכפר כשעה וחצי כולל ארוחה קלה באחת המסעדות (ששיכת למלון) וירדנו חזרה במעלית לסיור קצר בנחל, בקיצור כפר מקסים.
אנחנו ממשיכים בדרכנו (16:45) לעבר הכפר פדולאס (Pedoulas) - כפר ציורי שנודע בעצי הדובדבנים שלו והגענו אליו ב-17:00, הכפר נראה די שקט ומנומנם כאילו עוד לא התחילה עונת התיירות, ירדנו עם הרכב לכיוון הכנסיה הישנה (Church of the Archangel Michael) ביקרנו בה וממנה עלינו ברגל לכנסיה הגדולה (Holy Cross Church) שהיתה כבר סגורה וחזרנו חזרה לרכב, בדרך דגמנו עץ דובדבן שפירותיו השתלשלו לעבר המדרכה בסמטה (17:30).
מכאן אנחנו ממשיכים דרומה בדרך הקצרה ביותר לעבר חוף הים ועולים על הכביש המהיר לכיוון מערב, לאחר נסיעה קצרה אנחנו יורדים מהכביש לעבר החוף ל- סלע אפרודיטה (Petra tou Romio) זה המקום בו הגיחה אלת האהבה מן הים (18:55), מסיירים קצת לאורך החוף (וצילומים) וממשיכים בדרכנו.
20:05 - אנחנו מגיעים למלון עייפים ומרוצים, את ארוחת הערב אכלנו במסעדה בקירבת המלון (4 דקות נהיגה) וחזרנו למלון.
תם יום הטיול הראשון שלנו

היום השלישי (יום שני 03/07/2023)
לאחר התעוררות וארוחת הבוקר אנחנו יוצאים מהמלון (10:05), 10 דקות נסיעה מזרחה ואנחנו כבר בחוף קורל ביי, תצפית על החוף
וממשיכים לעבר The Edro III Shipwreck, במקום ספינה שנסחפה לחוף (Edro III) וחוף עם מצוקים לבנים ויפים, סיירנו לאורך החוף המצוקי של המפרץ מדרום לצפון והמשכנו בדרכנו לאורך החוף צפונה.
הגענו לכנסיה העתיקה Agios Georgios Church שממנה תצפית יפה על המפרץ עם החוף והנמל הקטן מתחת (11:10).
אנחנו ממשיכים את דרכנו לעבר קניון Avakas Avakas Gorge חלק גדול מהדרך לחניון היא דרך עפר שעבירה (בזהירות!) לכל כלי רכב, הגענו לחניון (11:45) והתחלנו ללכת, טיילים רשמו שהדרך לוקחת שעתיים הלוך ושוב אבל לאחר חצי שעה הליכה, וטרם הגענו לקניון, החום שבר אותנו וחזרנו לרכב, עשינו חושבים מה עושים עכשיו והתחלנו בנסיעה חזרה בדרך עפר עד לכביש הראשי וממנו פנינו לכיוון חוף הנחל הלבן, מתברר שהדרך לשם חסומה (מחסום על הכביש).
נסענו חזרה דרומה ופנינו צפונה לעבר ההרים על כביש E709 עד לישוב Kritou Tera וירדנו לעבר Kremiotis waterfall, הירידה בכביש צר מאד עד לחניון, וממנו ממשיכה ירידה צרה ותלולה למטה ואנחנו יורדים עם הרכב למטה, מתברר שלמטה יש רכב תקוע ביציאה מחנית העפר הקטנטונת שלא הצליח לעלות חזרה, סיירנו ליד המפל הקטן, פגשנו זוג תיירים שאמרו לנו שאין כמעט מים במפל הגדול (עוד שעה הליכה) אז ויתרנו עליו וחזרנו לרכב,
נשארה בעיה "קטנה" איך חוזרים עם הרכב שתקוע בכניסה לחניה הקטנה? הזוג שם היו אובדי עצות וכבר התקשרו לבקשת עזרה, כמה וכמה פעמים של קדימה אחורה ושוב ושוב והצלחתי להסתובב בתוך החניון הקטן, שרי סרבה לעלות לרכב ואמרה שהתחיל לעלות לבד והיא תגיע ברגל, ואני עם הרכב לעייניהם המשתהות של הזוג הצעיר התחלתי בנסיעה ובסיבוב לאחר כ-50 מ' חיכיתי לשרי שהגיעה והמשכנו בדרכנו למעלה לעבר הכפר והכביש הראשי.

אנחנו ממשיכים צפונה לעבר חוף הים לישוב Latsi והנמל שלה, שם הזמנו שייט לכיוון ה"שפיץ" הצפון מערבי של קפריסין והלגונה הכחולה שלידו כולל ארוחת ברבקיו, הגענו לנמל ב-13:45 עשינו סיבוב קצר לברר מאיכן יוצא השייט שלנו וישבנו באחת מן המסעדות הרבות לנשנש ארוחת צהריים, השייט יוצא ב-16:00 ויש זמן לסיור על שובר הגלים וגם לגלידה.
ב-16:00 יצאנו לשייט לאורך החופים ולאחר כשעה שייט הגענו ללגונה הכחולה וירדנו/קפצנו לים לשחיה מרעננת ובינתיים הצוות הכין את הארוחה,
לאחר כשעה במים עלינו חזרה לספינה שטפנו את עצמנו (הכל מאורגן מאד על הספינה) והאוכל כבר היה מוכן (צלחת גדושה בבשר ותוספות),
ובסיומה התחלנו בשייט חזרה לעבר הנמל תוך כדי זמן שקיעת השמש, לנמל נכנסנו ישר עם השקיעה 20:00.
ירדנו מהספינה חזרנו לרכב ומהמרינה נסענו ישירות למלון אליו הגענו לאחר כ-40 דקות (20:40).
תם יום הטיול השני שלנו

היום הרביעי (יום שלישי 04/07/2023)
התעוררנו לעוד יום חם מאד ולאחר ארוחת הבוקר אנחנו יוצאים לדרך (09:10).
פונים דרומה על הכביש המהיר ולאחר שעוברים את שדה התעופה פנינו לכיוון סכר ואגם יפה (Asprokremmos Dam),
מכאן אנחנו מתחילים לעלות לכיוון ההרים בכביש F616 לעבר הגשרים הונציאניים Tzelefos Bridge, ליד הכביש בירידה לגשר רחבת חניה וממנה יורדים בירידה נוחה וקצרה לכיוון הנחל והגשר, לאחר מספר צילומים סביב הגשר
אנחנו פונים בהליכה רגלית לכיוון דרום לעבר אגם Arminou Reservoir, מסיירים לידו
וחוזרים לגשר להפסקת גלידה
ובסיומה חוזרים לרכב וממשיכים בנסיעה ל- Elias Bridge, חונים לידו (11:50) עושים סיבוב קצר
וממשיכים בנסיעה על הכביש לכיוון צפון בדרך נוף יפה ובהמשך לכיוון דרום מזרח לכיוון אומודוס (Omodos).

לפני שמגיעים לכפר יש פניה לכיוון Chantara Waterfall ואנחנו בדרך לשם, דרך של 2 ק"מ בתוך היער לצד הנחל עד שמגיעים לחניה לפני המפל (12:55), סירנו בתחתית המפל ולצידו הימני יש מדרגות בסלע שמובילות לחלק העליון של הנחל ולראש המפל ואני עליתי לשם, העליה לא קשה וערכה כ-5 דקות (הירידה באותה דרך),
מכאן אנחנו חוזרים לכביש הראשי וממשיכים לכיוון הכפר אומודוס (
Omodos).
לכפר הגענו ב-13:30 את הרכב השארנו בחניון הגדול ליד המרכז (החניון היה ריק כמעט לגמרי) ויצאנו לטייל בסמטאות הישוב, הגענו למנזר (Timios Stavros Monastery) ונכנסנו לסיור בכנסיה ובמבני וחדרי המנזר שסביבו, בסיום הסיור חזרנו דרך הרחוב הראשי שמלא במסעדות וחנויות חזרה לכיוון החניון בו השארנו את הרכב (14:15).
עכשיו אנחנו בדרך חזרה למלון, היה יום חם מאד ואנחנו צריכים קצת מנוחה, לפני המלון עצרנו במסעדה ולקחנו פיצה איתנו לחדר (בחדר מחכה לנו גם בקבוק יין ששרי קיבלה לכבוד היומולדת), לאחר שאכלנו את הפיצה ולגמנו מהיין עברנו למצב מנוחה (16:00),
לקראת ערב ב-18:00 ירדנו לרחצה בבריכה ולצפות בשקיעה, חזרנו לחדרנו התרחצנו וירדנו לאכול ארוחת ערב אחרונה במלון.
תם יום הטיול השלישי שלנו

היום החמישי (יום רביעי 05/07/2023)
התעוררנו לארוחת בוקר, ארזנו את כל חפצנו, סגרנו חשבון במלון ויצאנו לדרכנו (09:20).
אנחנו מתחילים בנסיעה צפונה לעבר ההרים לכיוון Kannaviou Dam, בדרך אנחנו עוברים ליד מחנה השבויים שבו הוחזקו לוחמי התנגדות קפריסאים בשנות ה-50 (Polemi Concentration Camp) על כביש E703.
בית המעצר פולמי היה אחד משמונה מחנות בריטיים בקפריסין במהלך מלחמת העצמאות הקפריסאית. מ-1955 עד 1959, הארגון האתניקי אורגנוסיס קיפריון אגונסטון (הארגון הלאומי של לוחמי קפריסין), או EOKA, הוביל מערכה מזוינת נגד השלטון הקולוניאלי הבריטי. פולמי נפתח לקראת סיום הסכסוך ופעל רק 102 ימים. אבל במהלך אותה תקופה קצרה, כ-400 לוחמי התנגדות שהיו עצורים שם חוו אלימות, אכזריות ועינויים. המחנה נודע לשמצה בתנאיו הנוראיים והבלתי אנושיים. בנובמבר 2017, 35 לוחמי EOKA לשעבר ביקשו פיצויים מהממשלה הבריטית בגין הפרות זכויות האדם שחוו במהלך המלחמה.
לאחר מספר צילומים מבחוץ אנחנו ממשיכים לעבר הסכר Kannaviou Dam והאגם מאחוריו, גם כאן מתרשמים מהסכר והאגם וממשיכים בדרכנו צפונה (10:10).
אנחנו מגיעים לכפר פלאטרס (Pano Platres) – כפר מקסים ועתיק היושב בגובה של 1,200 מ' מעל פני הים, בכפר אין הרבה מה לעשות אבל הוא בסיס להרבה מסלולים רגליים בסביבה.
הגענו לחוות הפורלים (בצומת היצאה מהישוב עם כביש מס' 88) ושם מצאנו מפה של כל המסלולים בסביבה, מתברר שהמסלול למפל Caledonia Waterfall אורך כ-3 שעות, בחוץ חם מאד והמסלול מתחיל בעליה ארוכה, פנינו חזרה למרכז הכפר לעשות את המסלול ל- Millomeris Waterfall שע"פ הכתוב הוא קצר הרבה יותר ולא תלול, מתברר שהמסלול מתחיל בירידה תלולה לנחל, את הנחל אנחנו חוצים על גישרון ואחר כך הוא ממשיכים לאורך הנחל, המשכנו במסלול עד שהגענו לעליה תלולה לאזור חשוף לשמש, כאן ויתרנו וחזרנו חזרה את כל הדרך לרכב (13:10).
אנחנו ממשיכים בדרכנו במעלה ההרים לכיוון טרודוס (Troodos) שהגענו אליה ב-13:25, במקום מסעדות וחנויות מזכרות ומגרשי משחקים בלב יערות ציוריים של אורן שחור, כל המתחם נראה ריק ודי שומם, כאן עשינו הפסקה לנישנוש ושתיה באחת המסעדות
והמשכנו לעבר פיסגת הר אולימפוס (Mount Olympos) שהוא ההר הגבוה בקפריסין והגבוה ביותר ברכס הרי הטרודוס (1951 מ'). גם פה מתחם החניה היה שומם וכל הדוכנים היו סגורים, סיירנו בין עצי האורן השחור שמתגלה במגוון צורות מעוותות.- עקב החום גם הראות לא היתה טובה אז חזרנו לרכבנו.
בירידה מההר אנחנו פונים לכיוון צפון מערב על כביש E910 ונכנסים לכיוון אגם מים יפה (Prodromos Dam) עם מקומות רבים ומסודרים לפיקניק וממנו יוצאים מסלולי טיולים רגליים מגוונים.
היעד הבא שלנו הוא הישוב קקופטריה (Kakopetria), אנחנו ממשיכים בירידה ופונים לכביש E938 ומגיעים לכפר ב-15:20. משמעות שמו: קקוס=רע, פטריה=אבן, כלומר: "העמק עם האבנים הרעות" לפי האגדה אבן גדולה נפלה כאן מההרים והרגה זוג צעיר בעת טקס חתונתם. את הכפר חוצה נחל ומכל מקום בכפר ניתן לראות את ההרים המקיפים את הכפר ולשמוע את רעש המים, ליד הכביש הראשי שחוצה את הנחל יש מפל קטן, סיירנו באזור הנחל כחצי שעה ראינו גם את האבן המפורסמת.
השעה כבר מאוחרת והיום היה חם מאד ואנחנו פונים דרומה לכיוון לימסול, עולים על הכביש המהיר לכיוון מזרח לעבר מקום הלינה החדש שלנו בכפר קלוואסוס (Kalavasos) עליו הגענו ב-17:20, לאחר התארגנות ומנוחה אנחנו יוצאים לסיור בכפר (19:40). סיירנו בסמטאות הכפר היפיפה, וחיפשנו מקום לארוחת ערב, בכפר יש 2 מסעדות גדולות, לקראת החשיכה נסגרת הכניסה הראשית לתוך החלק הישן של הכפר ועל הכביש נפרסים שולחנות וכסאות ששיכים לטברנה מקומית (Retro tavern) וזה המקום שבחרנו לשבת בו, ארוחת הערב הייתה מצויינת וחזרנו לחדרנו עייפים, שבעים ומרוצים (21:30).
תם יום הטיול הרביעי שלנו

היום השישי (יום חמישי 06/07/2023)
את היום הזה הקדשנו ל"שפיץ" שממזרח ל-איה נאפה (Ayia Napa). אנחנו יוצאים ב-09:10 וממש ביציאה מהכפר יש פינת זיכרון לכורים שעבדו באזור שבה יש רכבת שהובילה את העובדים למחצבות.
באזור קלוואסוס היו חמישה מכרות לכריית עפרות נחושת. מכרות אלו ידועים בשם Platies, Petra, Mavri Sykia, Lantaria ומאורידיאס והיו שייכים לחברת הכרייה ההלנית (HMM).
אנחנו ממשיכים לכיוון החוף והכביש המהיר ופונים בו לכיוון צפון מזרח לעבר האתר הרחוק ביותר בו אנחנו רוצים לבקר שהוא מערת הציקלופ (Cyclops Cave), זאת המערה האגדית של האדם המיתולוגי שעקר את עינו של ציקלופ פוליפמוס עם מוט עץ, על שעיכב את אודיסאוס וכמה מאנשיו בדרכם חזרה ממלחמת טרויה. אנחנו מגיעים לחניון שמצפון לחוף ויוצאים ברגל לכיוון הצוקים (10:35). החוף צוקי ומרשים מאד וגם צבע המים מוסיף המון למקום, מן הצוקים קופצים חברה צעירים למים ולמטה יש גם הרבה צוללנים, סיירנו לאורך הצוקים, במקום שביל משולט (Kavo Greco hiking trail) שמוביל לאורך כל הצוקים מערבה אבל אנחנו חזרנו אחרי כיברת דרך חזרה לרכב (12:00).
מכאן נסענו לצד השני של השביל לחוף Konnos Beach, חנייה ביום הזה היה עיניין של מזל וממנה ירידת מדרגות ארוכה לעבר החוף שהיה מלא מלא במתרחצים, לא נשארנו הרבה במקום, צילמנו ועלינו חזרה לרכב והמשכנו בדרכנו.
אנחנו ממשיכים בנסיעה קצרה דרומה ועוצרים ב- Ayioi Anargiroi Church כנסיה קטנה ויפה שיושבת בראש צוק וממנה מדרגות שיורדות לכיוון הים, גם מצוקים אלה קופצים הרבה חברה לתוך המים.
התחנה הבאה שלנו נמצאת לא רחוק מכאן והיא ה- Blue Lagoon עוד צוק עם תצפית מדהימה (וספסל בהזמנה) על המפרץ הקטן עם גוונים שונים של כחול ותכלת.
עוד נסיעה קצרה מזרחה ואנחנו מגיעים ל- Parking Lot at Kap Greco (13:30), אין אפשרות להמשיך הלאה יש גדר ושער נעול וזה שטח צבאי בריטי! אנחנו מסיירים על הצוקים משני צידי לשון היבשה וחוזרים לחניה ולרכב.
אנחנו נוסעים עכשיו לעבר תצפית על קיפ גרקו (Kap Greco) ואנדרטת השלום (Monument of Peace), דרך עפר טובה מובילה במעלה ההר עד החניון ומשם ממשיכים ברגל,מסבב חצבים פורחים ומהתצפית למעלה רואים מצד אחד את כל השפיץ של הקיפ ומהצד השני תצפית יפה לכיוון איה נאפה (14:20). אנחנו יורדים חזרה לרכב ומחליטים לחזור בדרך שונה למקום הלינה.
אנחנו חוזרים בכביש המהיר A3 לכיוון לרנקה ופונים מערבה לכיוון ניקוסיה בכביש A2 ויורדים ממנו דרומה לאחר כ-12 ק"מ לכיוון Stavrovouni Monastery מנזר מבודד השוכן על פסגה סלעית, בגובה 750 מטר מעל פני הים, שכביש מפותל מאד עולה אליו, הגענו אליו ב-16:00 בשעה שנפתח למבקרים אך מכיוון שהמקום לא היה מתוכנן אצלי לא ידענו פרטים חשובים 1. אין כניסה לנשים 2. אין אפשרות להכנס עם מצלמה, טלפון ואפילו לא פאוצ' 3. יש צורך ללבוש חלוק שחור ארוך עם שרוולים ארוכים 4. מהכניסה יש עוד לעלות רגלית כיברת דרך עד למבנה עצמו.
ויתרנו על הביקור שאני לא יודע כמה זמן יקח ושרי צריכה לחכות לבד בחניה (בחום הרב) עד שאחזור.
(מול השער הראשי ממוקמת כנסיית כל הקדושים של קפריסין, והכניסה לשם אפשרית לכולם).
האגדה מספרת שמנזר סטרובוני נוסד במאה ה-4 על ידי הלנה הקדושה, אמו של הקיסר קונסטנטינוס הגדול, שהשאירה במנזר שריד מהצלב הקדוש. לנזירים יש כללים נוקשים הדומים לאלה בהר אתוס ביוון. נשים אינן מורשות להיכנס למנזר, וכן אסור להשתמש במצלמה או בווידאו. גברים המבקרים חייבים להיות לבושים כראוי. טקס שנתי ופסטיבל מרשים מתקיים במנזר סטברובוני ב-14 בספטמבר לציון יום העלאת הצלב הקדוש.
אנחנו יורדים חזרה למטה לכביש הראשי ופונים לעבר לפקרה עלית (Pano Lefkara) זהו כפר ממוסחר ותיירותי עם בתי אבן, כאן נמצאות מיטב רוקמות התחרה המקומית שנקראות "לפקריטירה", המייצרות פריטי תחרה בעבודת יד ותכשיטי הכסף המיוצרים על ידי גברי הכפר.
הגענו לכפר ב- 16:50 ויצאנו לטייל בסמטאות לכיוון הכנסיה (Church of the Holy Cross) שגם בתוכה אסור לצלם ראינו את חנויות התחרה והרוקמות, את חנויות דברי הכסף ומלא מלא שלטים בעברית, עד כדי כך ממוסחר הכפר. חזרנו בין הסמטאות האחרות עם הפסקת קפה בדרך חזרה לכיוון החניה ועזבנו את הכפר (17:45).
החום בחוץ נהפך לניסבל (לקראת ערב) ואנחנו בדרכנו לעבר חוף הים (Governor's Beach - Blue Flag) שמדרום למקום הלינה שלנו. לחוף הגענו ב-18:15 החניה על הצוק מעל החוף ויש ירידה קלה ומסודרת במקום היו רק מתרחצים בודדים ובילינו בו כולל רחצה וסיור כשעה שלמה (החוף יפיפה).
חזרנו לרכב ותוך רבע שעה הגענו חזרה למקום הלינה שלנו, מקלחת טובה ואנחנו יוצאים לארוחת ערב (20:30).
תם יום הטיול החמישי שלנו

היום השביעי (יום שישי 07/07/2023)
זהו היום האחרון שלנו בקפריסין, אנחנו מארגנים את כל הדברים בטרולים, אוכלים ארוחת בוקר ונפרדים מבעלי הבית ויוצאים לדרכנו (09:25).
פונים לכיוון הכביש המהיר ונוסעים בו מערבה לכיוון לימסול (limassol).

לעיר אנחנו מגיעים לאחר כחצי שעה נסיעה ונוסעים לאורך הטיילת עד לאזור הנמל הישן והעיר העתיקה שם מוצאים חניה (10:05) משלמים חניה לשעתיים (יורו וחצי) ויוצאים לסיור. מתחילים בנמל הישן (Old Port),
ממשיכים לטירה מרשימה שנבנתה בימי הביניים ומאז שופצה ושוחזרה מספר פעמים (Limassol Castle),
ממשיכים בסמטאות עם השווקים של העיר העתיקה לכיוון הקתדרלה (Ayia Napa Cathedral) ומסיירים גם בה,
ממשיכים לכיוון הטיילת שלאורך חוף הים (Molos) והולכים לאורכה לכיוון צפון, כאשר מידי פעם יש מסלולי עץ שנכנסים לתוך הים. ונהנים מהנוף והרוח למרות החום הרב שבחוץ. עוברים ליד פסל הגל הקפוא (Frozen Wave - Limassol Sculpture Park),
וחוזרים חזרה דרומה דרך הגינה היפה עם הפסלים שצמודה לשביל על המים לכיוון החניה והרכב שלנו.
אנחנו עוזבים את לימסול ב- 11:40 ונוסעים לכיוון אגם המלח (Limassol Salt Lake) והדיונות (Akrotiri Sand Dunes) של לימסול אך בסיבוב עם הרכב המראה נראה מאכזב והזמן לוחץ ואנחנו ממשיכים ישירות לכיוון שדה התעופה של פאפוס, רגע לפני שדה התעופה מתדלקים בפעם האחרונה ומגיעים לשדה (13:00), החזרת הרכב היתה מהירה מאד (לא היו שום בעיות או נזקים) ואנחנו כבר בשדה מחכים לטיסה לארץ.