יום שבת, 25 בפברואר 2023

בחריין ואיחוד האמירויות 02/2023

טיול לממלכת בחריין
ואיחוד האמירויות (אבו דאבי, פוג'אירה, שרג'ה ודובאי)

אז איך הכל התחיל?
לא היה בכלל בתכניות שלי האזור הזה, גם הסיפורים על קניוני ענק וקניות בכלל לא משכו אותי אבל..............
חברים שלחו לנו הצעה לטיול מאורגן שהם נרשמו, ימים מלאים ללא ימי קניות, וזה שלח אותי למפה לראות מה מציעים והאם כדאי לצאת לטיול הנ"ל.
הטיול הוא של חברת פגסוס עם מסלולים מבוקר עד ערב ללא ימים/שעות חופשיים.
אז לאחר עוד התלבטות החלטנו להצטרף, מה גם שיש זוג חברים שאנחנו מכירים, הצענו את הטיול לעוד חברים והצטרפו עוד 2 זוגות לטיול (עכשיו אנחנו כבר כנופיה).

הגעה
הטיול תוכנן עם טיסות למנאמה כאשר בהמשך טיסה ממנאמה לאבו דאבי, מדובאי למנאמה והמשך לארץ.
היציאה תוכננה לאחה"צ עם נחיתה במנאמה בערב, בפועל הטיסה הוקדמה לשעות הבוקר (08:30) ונחיתה בצהריים.

הטיול

יום מספר 1 (13/02/2023)
יום הטיול הגיע ואנחנו התקבצנו מוקדם בבוקר בשדה התעופה (05:30) חולקו לנו הויזות לבחריין ע"י המדריכה (שרון טלמור) ואנחנו כבר בדרך לדלפקי הצ'ק אין, הכל עבר מהר ואנחנו כבר במטוס של החברה הלאומית של בחריין (Gulf Air), הטיסה יצאה בזמן
ב-12:05 נחתנו במנאמה בירת בחריין לאחר שעתיים וחצי של טיסה.
ביקורת דרכונים וויזות איסוף מזוודות (2 מזוודות של הקבוצה לא הגיעו) ואנחנו מתחילים את הטיול (יש לנו חצי יום נוסף).
כולם עולים לאוטובוס ויוצאים לתחנתנו הראשונה – המסגד הגדול במנאמה (Al Fateh Grand Mosque).
הגענו למסגד (14:00) הנשים התלבשו בתלבושת צנועה כולל כיסוי ראש ונכנסנו פנימה,
הסתובבנו במסגד כשעה ורבע כולל הסברים וצילומים. מהמסגד נסענו לקניון Najma Walk Juffair להפסקת קפה ונישנוש צהריים (40דקות).
חזרנו לאוטובוס ונסענו למרכז המבקרים "שביל הפנינים" (Pearling Path Visitor and Experience Center) שם למדנו על המסורת התרבותית של הפנינים והעושר שהיא יצרה בתקופה שבה המסחר שלט בכלכלת המפרץ.
יצאנו מצידו השני של המרכז לשוק המקומי שהכיל הרבה (מאד) דברי מתיקה מסוגים שונים (עד 17:20).
חזרנו לאוטובוס ונסענו למלון שישרת אותנו בשלושת הימים הקרובים (The K Hotel), התארגנו בחדרים
וירדנו לארוחת ערב עשירה במלון, לאחר האוכל יצאנו עם חברים לקניון סמוך (Juffair Mall) לסיבוב קצר
וחזרנו לחדרים עייפים ומרוצים.
תם היום הראשון של הטיול.

יום מספר 2 (14/02/2023)

השכמה וארוחת בוקר ובשעה 09:00 יוצאים ליום הטיול השני.
נסיעה של 20 דקות ואנחנו מגיעים למוזאון הקוראן (Beit Al Quran),
לאחר ביקור במוזאון אנחנו נוסעים לאזור מרכז הסחר העולמי של בחריין (Bahrain World Trade Center)(11:00),
כעשרים דקות לצילומי הבינינים הגבוהים וממשיכים בנסיעה למפעל קרמיקה מסורתי סיירנו במקום ולמדנו עוד קצת על העבר של בחריין (עד 12:20).
אנחנו ממשיכים לכיוון אתר מרוצי המכוניות "פורמולה1" (Bahrain Grand Prix) ומתברר שהאתר סגור לביקור כי מכינים אותו לקראת מרוצים שיתקימו באמצע חודש מרץ.
אנחנו ממשיכים בטיול ועוברים דרך שדות הנפט והגז של בחריין
לעבר עץ החיים (Tree of Life) עץ שיטה בן 400 שנים ללא כל מקור מים גלוי באמצע המדבר (14:40).
לאחר צילומים במקום אנחנו חוזרים דרך שדות הנפט ועוצרים ליד באר הנפט הראשונה של בחריין, המקום נמצא בסיום השיפוצים ויום לפני הפתיחה הממלכתית של הבאר והמוזאון שלידו (15:20).
מכאן אנחנו נוסעים ל"מצודת מנאמה" (Bahrain Fort) הסברים וסיור במצודה וזוכים גם לשקיעה יפה (17:20).
ב-18:15 הגענו חזרה למלון להתארגנות וליציאה לארוחת ערב במסעדה הודית (Lanterns Adliya) בסיומה חזרנו למלון ללינה (22:35).
תם היום השני של הטיול.

יום מספר 3 (15/02/2023)
השכמה וארוחת בוקר ובשעה 09:00 יוצאים ליום הטיול השלישי.
לאחר חצי שעה של נסיעה מגיעים למוזאון הלאומי של בחריין (Bahrain National Museum)
סיירנו בו עד השעה 10:45 לידו ובצמוד נמצא בנין התאטרון (Bahrain National Theater) שצולם רק מבחוץ.
מכאן נסענו לכיוון השוק, נכנסנו דרך השער הגדול (Bab AlBahrain)
חצינו את הרחוב הראשי של השוק מבלי לעצור
והלכנו ישירות לכיוון בית הכנסת (manaama synagogue) שם חזינו בתצוגה אורקולית על תולדות הקהילה (11:30).
בסיום הסיור בבית הכנסת היה לנו זמן של שעה לסייר בסמטאות השוק ולנשנש של גלידה.
מכאן נסענו לקניון The Avenues- Bahrain להפסקת ארוחת צהריים (13:30-14:30).
אנחנו יוצאים בנסיעה מהקניון לעבר גשר המלך פהאד (King Fahd Causeway) שמחבר את האי בחריין עם ערב הסעודית, נסענו לאורך הגשר עד מעבר הגבול, עצרנו לצילומים וחזרנו חזרה לכיוון האי בחריין,
נוסעים לצפון האי למבצר ערד (Arad Fort),
סיור קצר במקום (16:00) ואנחנו פונים בנסיעה לעבר הנמל ב- Sa'ada Sea Front ועולים על סירה לשייט בתעלה/מפרץ שמחלק את מנאמה
וצופים לעבר השקיעה בסיום השייט נוסעים חזרה למלון ע"מ להתכונן לארוחת הערב (18:10).
19:15 אנחנו נוסעים למסעדת Raazji food לארוחת ערב ובסיומה (21:30) יוצאים בנסיעה חזרה למלון.
תם היום השלישי של הטיול.

יום מספר 4 (16/02/2023)
06:45 אנחנו יוצאים מהמלון לאחר ארוחת הבוקר לעבר שדה התעופה, הטיסה שלנו לאבו דאבי צריכה לצאת ב-09:30,
"צ'ק אין" מהיר ואנחנו כבר ממתינים לטיסה, פתאום על הלוח יש דחיה של הטיסה ב-3.5 שעות, אנחנו מקבלים שוברים לאוכל בשדה ויושבים וממתינים (שרי מארגנת קבוצת הליכה לאורך הטרמינל ע"מ להעביר זמן) בינתיית הטיסה נדחת בשעה נוספת,
בסופו של דבר המראנו לאחר עיכוב של כ-5 שעות (14:30), הטיסה לאבו דאבי קצרה (שעה אחת)
אנחנו נוחתים בשעה 16:30 זמן מקומי, אוספים את כל המזוודות (הכל הגיע בשלום) ועולים לאוטובוס שמחכה לנו בשדה.
אנחנו נוסעים ישירות למסגד שייח זאיד (Sheikh Zayed Grand Mosque) ומגיעים אליו ב-17:50 אור אחרון בשמיים
ואנחנו נכנסים לסיור במסגד המפואר (מאד)
בסיום הסיור (19:40) אנחנו נוסעים לעבר המלון שלנו (Park Rotana hotel) אליו הגענו ב-20:00, התארגנות מהירה וירידה לארוחת הערב.
תם היום הרביעי של הטיול.

יום מספר 5
(17/02/2023)

השכמה וארוחת בוקר ובשעה 09:00 יוצאים ליום הטיול החמישי.
מתחילים בכפר משוחזר על החיים באבו דאבי (Emirates Heritage Club Heritage Village) (09:45-10:50).
ממשיכים למוזאון הלובר באבו דאבי (Louvre Abu Dhabi), שלידו נבנה מתחם של בית כנסת (Moses Ben Maimon Synagogue), כנסיה ומסגד שעדיין לא גמור (11:30),
במוזיאון מוצגות יצירות אמנות בינלאומיות שנרכשו בשנים האחרונות והוא נראה כמו צף מעל פני המים.
בסיום הסיור אנחנו נוסעים לקניון Marina Mall להפסקת צהריים (13:30-15:00).
בסיום ההפסקה אנחנו נוסעים לאתר ההנצחה לזכר מיסד האמירות זאיד בן סולטאן אל נהיאן (The Founder’s Memorial).
ממשיכים לשוק התמרים (Abu Dhabi Dates Market) לטעום ולקנות (17:00). ובסיום "הקניות" אנחנו ממשיכים בנסיעה לעבר "ארמון האומה" (Qasr Al Watan) המפואר, בו מתקיימות הפגישות המדיניות ובו מארחים נציגי הממשל את מנהיגי העולם (17:30).
הכניסה משער הארמון אל הארמון עצמו נעשית באוטובוסים מיוחדים, לאחר סיור בארמון הענק והמוזהב (אפילו הברזים בשרותים מוזהבים),
לאחר סיור ברחבי הארמון אנחנו יוצאים לעבר הרחבה שלפני הכניסה שם נראה מופע אורקולי שמוקרן על קירות הארמון (19:30),
בסיום המופע אנחנו חוזרים (הסעה באוטובוס הפנימי לחניה החיצונית) לאוטובוס שלנו וישר למלון לארוחת ערב (21:00) ובסיומה עולים לחדר להתארגנות ושינה.
תם היום החמישי של הטיול.

יום מספר 6 (18/02/2023)
השכמה מוקדמת וארוחת בוקר ובשעה 08:30 עוזבים את המלון לכיוון מערב.
עולים על הכביש המהיר לעבר נווה המידבר "אל עין" (Al Ain), לאורך כל הדרך לאל עין חגורת צימחיה ירוקה (מושקת) ומאחוריה מידבר צחיח.
כאשר הגענו לאל עין עלינו ישר לכיוון התצפית מג'בל חפיט (Jebel Haffit) המתנשא לגובה 1,249 מטרים מעל פני הים וממנו תצפית יפה על נווה המדבר והגבול עם עומן (12:00),
את החלק הראשון של העליה עשינו עם האוטובוס והחלק השני במיניבוסים (האוטובוס לא יכול לעלות עקב השיפוע והסיבובים החדים). לאחר תצפיות וצילומים ירדנו מההר ופנינו ישירות לשוק הגמלים שבאל עין (Al Ain Camel Market) (13:15).
לאחר סיור בשוק פנינו לקניון בקירבת מקום (Bawadi Mall) להפסקת צהריים עד 15:00.
אנחנו ממשיכים בטיול ומגיעים לסיור בארמון השיח' זאיד בן סולטן אבי האומה ומייסדה שהוסב למוזיאון ונפתח לקהל בשנת 2001 (Sheikh Zayed Palace Museum),
במקום מבנים מדבריים הכוללים ביתנים ביניהם חוצצות חצרות פנימיות ומוצלות. באחת מחצרות הארמון נמצאת מכונית הלנדרובר הפרטית של השיח' זאיד ששימשה אותו בביקוריו באזורי המחייה של שבטי המדבר המרוחקים (15:20-16:20).
מכאן אנחנו יוצאים בנסיעה (ארוכה) צפונה לאורך הגבול עם עומן עד מפרץ עומן שם שוכנת העיר פוג'אירה (Fujairah) שהיא גם אחת האמירות באיחוד בדרך חוצים את רכס הרי חג'ר (Al-Hajar Mountains) התרגום בערבית – הרי האבן.
הגענו לעיר ישירות למלון (Novotel Fujairah) (18:55), קיבלנו חדרים וירדנו מייד לארוחת הערב,
בסיום ארוחת הערב יצאתי עם שרי לראות את מסגד הגדול (Sheikh Zayed Grand Mosque - Fujairah) מואר בחשיכה,
לאחר מספר צילומים חזרנו למלון וביקרנו (לצילומים בלבד) בבריכת המלון שכבר היתה רגע לפני סגירה, ועלינו לחדרנו.
תם היום השישי של הטיול.

יום מספר 7 (19/02/2023)
השכמה וארוחת בוקר ובשעה 09:00 יוצאים ליום הטיול השביעי.
אנחנו מתחילים בתצפית על המסגד הגדול (מהחניה) בפוג'אירה
וממשיכים בנסיעה לעבר המבצר ששלט על העיר הישנה (Fujairah Fort), מסיירים במבצר,
ואני יורד למטה לסיור מהיר בין שרידי בתי הבוץ של הישוב מתחת למבצר,
לאחר מכן אנחנו נוסעים למוזאון (Fujairah Museum) שנמצא בסמוך (10:15).
10:50 אנחנו עוזבים את העיר לכיוון צפון עוברים ליד נמל הנפט הגדול של האמירויות עם מיכלי הנפט הרבים שסביבו,
עד שמגיעים ל- חור פקאן (Khor Fakkan).
הישוב כבר שייך לאמירות שארג'ה (Sharjah) וממוקם לחוף מפרץ עומן בצד המזרחי של איחוד האמירויות, במקום נמל המכולות הטבעי היחיד באזור הים העמוק ואחד מנמלי המכולות הגדולים באיחוד האמירויות
כאן ניבנה קומפלקס תיירותי של אמפיתאטרון (Khorfakkan Amphitheatre) + מפל מלאכותי (Khorfakkan Waterfalls) וטיילת יפה לאורך החוף (Khor Fakkan Beach), עצרנו לצילומים (11:40)
אנו ממשיכים בדרכנו לכיוון מערב, ומתחילים לטפס במעלה רכס הרי חג'ר (בחלקו הצפוני) ע"מ לחצות אותו, בדרך סכר נחמד (Al Rafisah Dam) עם אגם מאחוריו ופינות פיקניק (לא עוצרים),
מספר מנהרות שמקלות את מעבר רכס ההרים המסיבי ויורדים לעבר המישור הגדול והמדברי לכיוון דובאי.
ב-14:30 הגענו למלוננו בדובאי (Radisson Hotel Dubai Damac Hills), ישר פנינו לחדר האוכל לארוחת צהריים, ומיד לאחריה קיבלנו חדרים (15:10) והתארגנו בזריזות להמשך היום.
16:00 אנחנו יוצאים מהמלון לעבר גן הפרחים (Dubai miracle garden) ובו סיירנו עד השעה 18:00.
חצי שעה נסיעה ואנחנו מגיעים לכניסה של "הכפר הגלובלי" (Global Village) זהו פארק שעשועים, אוכל ומופעים כמעט מכל המדינות, נקבע מקום מפגש ויצאנו לתור את הפארק וכמובן גם לנשנש משהו (קשה עם בטן ריקה),

מעט לאחר 20:00 כובדנו במופע זיקוקין וב-21:00 חזרנו למקום המפגש בכניסה לפארק, ומכאן נסיעה חזרה למלון ללינה.
תם היום השביעי של הטיול.

יום מספר 8 (20/02/2023)
התעוררנו בבוקר וירדנו לחדר האוכל, המקום "מפוצץ" בישראלים (לפחות 4 קבוצות מאורגנות) היציאה מתוכננת ל-09:30 כי כל האתרים נפתחים בדובאי ב-10:00 ומתוכנן לנו יום ארוך במיוחד.
תחנה ראשונה שלנו היא ה"מסגרת" (Dubai Frame)(10:20), מבנה ענק דמוי מסגרת תמונה ענקית שגובהו 150 מטר. המבנה מציג משני צדדיו את שתי הפנים של העיר החדשה והישנה ובחלקה העליון גשר תצפית עם ריצפת זכוכית.
11:30 אנחנו נוסעים לכיוון מגדל בורג' חליפה (Burj Khalifa) גובהו 828 מטר והוא מתפרש על 163 קומות. יש בו בית-מלון וקניון דובאי ה-5 בגודלו בעולם, המגדל נקרא במקור "בורג' דובאי", אך שמו שונה ל"בורג' ח'ליפה" על שם נשיא איחוד האמירויות הערביות ושליט אבו דאבי, ש'ייח. ח'ליפה בן זאיד אל נהיאן, בשל הכספים הרבים שהזרים לדובאי בעקבות המשבר הכלכלי שבגינו נקלע האיחוד לחובות של מיליארדי דולרים.
לאחר תור ארוך בכניסה עולים ועושים סיור במרפסת התצפית הגבוהה
אנחנו יורדים חזרה למטה (14:15) ופונים (בתוך הקניון) לעבר האקווריום הגדול שנמצא שם (Dubai Aquarium & Underwater Zoo).
עוזבים את קניון דובאי (15:45) ונוסעים לקניון האמירויות (Mall of the Emirates) אל אתר הסקי של דובאי (Ski Dubai).
מתארגנים, מקבלים נעליים גרבים כפפות ומעילים ונכנסים פנימה (16:40) מקום ענק ומרשים בלב המדבר.
במקום רכבל כיסאות שאפשר לעלות איתו עד למעלה (וגם לרדת) משטחי סקי ברמות תלילות שונות ועוד מיני אטרקציות.
שעה וחצי בילינו במקום ובסיום אנחנו נוסעים חזרה לקניון דובאי (מתחת בורג' חליפה) לראות את מופע המזרקות שמתחיל ב-19:00 (The Dubai Fountain), כחצי שעה היינו במקום עד סיום המופע וחזרנו לאוטובוס.
ארוחת ערב עוד לא אכלנו ואנחנו יוצאים בנסיעה אל Dubai Creek Harbour לשייט + ארוחת ערב בספינה (20:00),
השייט הוא בתוך התעלה הגדולה שחוצה את דובאי, זאת גם הזדמנות לראות אות אורות הלילה של העיר,
לאחר ארוחת הערב וגם ריקודים על הסיפון אנחנו חוזרים למעגן (21:45) עולים לאוטובוס חזרה למלון עייפים ומאד מרוצים.
תם היום השמיני של הטיול.

יום מספר 9 (21/02/2023)
לאחר ארוחת הבוקר והתארגנות אנחנו יוצאים (09:35) להמשך הטיול
בכל דובאי פקקי תנועה גדולים ואנחנו מגיעים למוזאון העתיד (Museum Of The Future) ב-10:20.
המוזאון ממוקם באחד המבנים הייחודיים ביותר בעולם, בבועה דמויית טבעת גדולה והוא אתר הביקור המושלם לחובבי עתידנות, מדע בדיוני וחידושים טכנולוגיים. שבע קומות המוזיאון משתמשות באמצעים המתקדמים ביותר, שכוללים התנסות אינטנסיבית במציאות מדומה ומועשרת, מרכיבים אינטראקטיביים, הולוגרמות, רובוטים דמויי אנוש ועוד. כדי להקיף את המבקרים בחזונות של עתיד האנושות על כדור הארץ ובחלל.
ב-12:10 אנחנו עוזבים את דובאי לביקור באמירות שרג'ה (Sharjah) בירת התרבות של איחוד האמירויות והעולם הערבי.
אנחנו עוצרים לצילומים בכיכר Cultural Square, במרכז הכיכר פסל גדול של ספר קוראן פתוח וסביב הכיכר מיבני ציבור גדולים ומרשימים (מרכז תרבות, הסיפריה הלאומית, בית המימשל, משרד שליט שרג'ה ומסגד גדול).
בהמשך הדרך אנחנו מגיעים למוזאון האיסלם (Sharjah Museum of Islamic Civilization) ובו נערך סיור, ממול למוזאון טיילת יפה לאורך התעלה שמשמשת גם למעגן כלי שייט ומובילה עד למסגד Al Maghfirah Mosque.
אנחנו עוזבים את אזור המוזאון 14:45 נוסעים דרך הכיכרות היפות של שרג'ה חזרה לדובאי ועושים הפסקה (15:20) בשוק המים (Waterfront Market - Fruits, Vegetables, Fish, Meat and more) לארוחת צהריים שרותים וסיור אישי קצר.
16:10 אנחנו ממשיכים בדרך, עוד עצירה לתצפית על מלון בורג' אל-ערב (Burj Al Arab) (17:20).
ב-18:20אנחנו מגיעים לאולם ההופעות "לה פרל" (La Perle DXB) מהר מהר שרותים וההופעה מתחילה ב-18:30.
לאחר סיום ההופעה (20:25) אנחנו נוסעים למלון לארוחת ערב (21:15) ולינה.
תם היום התשעי של הטיול.

יום מספר 10 (22/02/2023)
השכמה וארוחת בוקר ובשעה 09:00 יוצאים ליום הטיול העשירי.
אנחנו נוסעים לכיוון מלון אטלנטיס (Atlantis The Palm) שממוקם בראש "הדקל", שטח ימי שיובש לשכונה שנראת מלמעלה כמו עץ דקל, את החלק האחרון של הדרך אנחנו עושים ברכבת החד פסית (Monorail),
סיור בחלק התחתון של המלון (שדרת החנויות) ובחוץ מחכה לנו כבר האוטובוס (10:45) ואנחנו נוסעים לתצפית שנמצאת בראש בנין גבוה שנמצא ב"גזע" הדקל (The View at the Palm). בכניסה יש מיצג אורקולי איך הקימו את קומפלקס הדקל ובסיומו עולים לקומה ה-52 בגובה 240 מ' עם נוף פתוח ב-360 מעלות לכיוון הים, אל חופיה הצפוניים והדרומיים של דובאי ואל קו הרקיע.
ב-12:00 אנחנו עוזבים את המקום בדרך ל"שוק אל ראש" (Al Ras) שוק התבלינים והזהב של דובאי.
מגיעים למעגן הסירות (Dubai Old Souk Marine Transport Station) ועולים על 2 סירות שיקחו אותנו מעבר לתעלה אל השוק (5 דקות שייט),
אנחנו נכנסים דרך הרחוב הראשי שמלא דוכני תבלינים לצומת המרכזית של השוק, מקבלים הסברים וזאת תהיה גם נקודת המפגש בסיום,
ראשית אנחנו הולכים למאפית פיתות מקומית בשוק ע"מ להכניס משהו לבטן (מחירים מצחיקים, זאת מאפיה של פועלים), לאחר מכן מסיירים בחופשיות בין הסימטאות
ובשעה היעודה (14:15) אנחנו במקום המפגש עם כולם בדרך לאוטובוס שמחכה בכניסה לשוק.
אנחנו נוסעים למלון להתארגן להמשך הערב שכולל ספארי במדבר + ארוחה והופעות, למלון הגענו ב-15:20.
16:00 אנחנו כבר בכניסה למלון עולים על ג'יפים (5 בג'יפ) ויוצאים לעבר הדיונות, לאחר שעה נסיעה (והפסקת שרותים בתחנת דלק) אנחנו ניכנסים לתוך הדיונות (17:15), חצי שעה של "השתוללות" בין הדיונות
ואנחנו עולים על אחת הדיונות ע"מ לבצע שיחת סיכום של הטיול ולצפות בשקיעה (18:05).
בסיום הצילומים אנחנו חוזרים לג'יפים ובנסיעה "מנהלתית" מגיעים למקום החפלה (Caravanserai Desert Camp by Tour Dubai)
במקום קבוצות רבות, יושבים סביב שולחנות נמוכים,
חפלה עם שפע אוכל בהגשה עצמית כולל שתיה (אכול כפי יכולתך) ובסיום מופע חווייתי הכולל הופעות מוסיקה וריקודים ממיטב התרבות הבדווית המסורתית.
בסיום הארוע (20:30) אנחנו חוזרים לג'יפים שלוקחים אותנו חזרה למלון אליו הגענו ב-21:00.
תם היום העשירי של הטיול.

יום מספר 11 (23/02/2023)
השכמה מאד מוקדמת (04:00) וב-04:30 אנחנו עוזבים את בית המלון בדרך לשדה התעופה של דובאי.
הצ'ק איין עבר בקלות ובמהירות ועכשיו נותר לנו לחכות לטיסה למנאמה בבחריין (08:05) ומשם המשך לארץ, הטיסה יצאה ברבע שעה איחור ונחתה במנאמה כ-40 דקות לפני המראת טיסת ההמשך, תור ארוך לביקורת ביטחונית ולא נראה שנספיק, הוציאו אותנו מהתור ישר לבדיקה הבטחונית ומשם במהירות למטוס (גנבנו רגע לשרותים בדרך) עלינו למטוס ומייד הוא המריא,
כמעט 3 שעות טיסה ונחתנו בארץ, המזוודות הגיעו, נפרדנו לשלום מהחברים (הוותיקים והחדשים) ויצאנו בדרכנו הביתה.