יום שני, 26 בדצמבר 2022

ספרד - טנריף/האיים הקנריים 12/2022

טנריף (סיבוב שני) 12/2022

הקדמה
בדצמבר 1999 ביקרנו בטנריף בפעם הראשונה, זה היה ביקור עם 3 ילדים קטנים ומכיוון שכך גם אופי הטיול היה שונה.
הגיע הזמן לעשות ביקור קצת יותר יסודי באי (נוף, נוף והרבה נוף), אז כרטיסים ניקנו דרך ציריך לתחילת דצמבר 2021.
אך הקורונה היטלה בנו ושבוע לפני הטיסה נולד האומיקרון והשוויצרים הודיעו שהם סוגרים את הנחיתות לישראלים בשוויץ, איזה אכזבה, ביטלנו את כרטיסי הטיסה את מקום הלינה שאי אפשר היה לבטל שרי הצליחה ל"הקפיא" למועד אחר.
חלפה לה כמעט עוד שנה (הקורונה לא נעלמה) ואנחנו קונים כרטיסים לדצמבר 2022 לטנריף הפעם דרך גרמניה (פרנקפורט) בתקווה שהפעם הכל יהיה בסדר.
והכן הכל היה בסדר יום הטיסה הגיע, ושבת מוקדם בבוקר אנחנו כבר בשדה התעופה, הליכי הבידוק עברו במהירות (אנחנו רק עם טרולים) ולא נשאר אלה להמתין לטיסה.
כמעט 5 שעות טיסה ואנחנו נוחתים בפרנקפורט, בידוק דרכונים ושוב בידוק ביטחוני ושיקוף ואנחנו בדרך לטיסה הבאה.
הטיסה יצאה באיחור של כמעט שעה עקב מזג האוויר (מסלולים קפואים וגם כנפי המטוס שנאלצו לעבור שטיפה להורדת הקרח מהן).
עוד 4.5 שעות טיסה ואנחנו נוחתים בשדה הדרומי של טנריף (TFS), ירידה מהירה (ברגל) מהמטוס ואנחנו כבר בדרך לקבלת הרכב שלנו, הזמנו רכב קומפקטי ידני עם 4 דלתות ושודרגנו לרכב יותר גדול (יונדאי טוסון) וחדש עם הרבה התנצלויות של חברת ההשכרה (הרץ).
יציאה חלקה מהשדה (17:00) ותוך חצי שעה אנחנו כבר בדירה שהזמנו (לטיול של לפני שנה), בעלת הבית מחכה לנו בכניסה לחניה ומסבירה לנו על כל הציוד בדירה (קומה 4 בבניין מדורג בלי מעלית).

הטיול
יום שבת (10/12/2022)
17:50 הטיול מתחיל אנחנו יוצאים לסיבוב רגלי בישוב בו נלון ב-6 הלילות הקרובים (La Arena), מסיירים לאורך החוף לכיוון צפון, רואים את השקיעה היפה ומסיימים במסעדה נחמדה וחוזרים לחדרנו,
רגע לפני סוף היום אנחנו מזמינים כרטיסים לטיול יום באי לה גומרה (Island of Gomera) ליום שני וכרטיסי עליה לטיידה ליום שלישי בצהריים.
יום ארוך היה לנו ואנחנו נרדמים מהר מאד.
תם היום הראשון.

יום ראשון (11/12/2022)
08:45 אנחנו יוצאים לדרך, תחנה ראשונה לאחר כ-10 דקות נסיעה אנחנו עושים ליד Acantilados de Los Gigantes חוף עם הרבה צוקי בזלת ובריכות טבעיות שנמצא מצפון למלון שלנו.
אנחנו מסיירים לאורך הטיילת שבנויה לאורך המצוקים לכיוון צפון ובסיום חוזרים לרכבנו ומתחילים בנסיעה לכיוון הכפר מסקה (Masca) שנמצא בחלק המערבי של האי בדרך למצוקי Acantilados de Los Gigantes, הנסיעה לשם בכביש מפותל מאד עם מספר נקודות תצפית בדרך.
הגענו לכפר ב-10:30 (בעיה למצא חניה בכניסה לכפר) וירדנו רגלית בין הסמטאות התלולות של הכפר עד למצוק שמתנשא בקצה הכפר, בסיום חזרה כלפי מעלה עצרנו באחת המסעדות ע"מ לשתות ולאכול משהו (וגם שירותים) לפני המשך הטיול.
11:45 אנחנו ממשיכים בדרכנו ויורדים ממסקה לכיוון צפון בכביש צר ומפותל מאד לעבר הישוב Buenavista del Nte.
המטרה שלנו להגיע למגדלור (Punta de Teno) שנמצא בקצה הצפון מערבי של צוקי הלוס גיחנטס (Los Gigantes).
בדרך למגדלור יש מחסום, אין אפשרות להגיע עם רכב פרטי לכיוון המגדלור אלה רק עם אוטובוס (1 יורו לנוסע) שמגיע פעם בשעה (13:00), אנחנו מוצאים מקום חניה בקרבת המחסום וממתינים לאוטובוס (כ-25 דקות), לאחר הנסיעה באוטובוס אנחנו מגיעים לקרבת המגדלור, זהו אחד מקטעי הדרך היפים באי.
הכביש מתפתל על צלע ההר התלול, חוצה את הרכס בכמה מנהרות קטנות ומשקיף אל גלים שמתנפצים על המצוקים. בקצה הדרך ניצב מגדלור מנצנץ.
כאן יש לנו שעה זמן להסתובב ולהנות מן המקום לפני שמגיע האוטובוס הבא שיחזיר אותנו לרכבנו. שעה זה זמן מספיק ע"מ לעלות לכיוון המגדלור, לתצפיות סביב וגם לרדת לכיוון המעגן סירות הקטן שבמקום.
אנחנו מסיימים את הסיבוב שלנו ומוצאים פיסת צל ע"מ להמתין לאוטובוס שעוד מעט יגיע. ב-14:30 הגענו חזרה לרכבנו.
אנחנו ממשיכים בדרכנו לעבר הישוב גרצ'יקו (Garachico) - עד להתפרצותו של הר הגעש טיידה, בשנת 1706, שימשה גראצ'יקו כנמל המרכזי של טנריף. נחלי הלבה חסמו את המפרץ ושיתקו את הנמל.
העיר שוכנת על קצה לשון יבשה, מפרץ קטן, אנחנו עוצרים לתצפית ראשונה על הישוב (Mirador del Emigrante) לפני הירידה למפרץ
ויורדים לישוב (15:00), מוצאים חניה ויוצאים לסיבוב רגלי בישוב. הפסקה ראשונה גלידה (חם היום).
אנחנו מסיירים לכיוון צפון לאורך הכביש הראשי עוברים ליד Castillo de San Miguel
ומגיעים לאזור הבריכות הטבעיות (Piscinas Naturales de El Caletón), המקום סגור אך מלא באנשים, מתברר שכולם עולים מעל המחסום ונכנסים למקום, ואנחנו? כמו כולם עוברים מעל ונכנסים לאזור הבריכות - כנראה שהמחסום זה בגלל הים הסוער לעל מנת לא לקחת אחריות למה שיקרה (חס וחלילה) שם.
בסיום הסיור בין הבריכות אנחנו חוזרים חזרה למעלה לכביש הראשי, ממשיכים עוד קצת לתצפית טובה על האי שממול (Monumento Natural del Roque de Garachico) וחוזרים לחניה לרכבנו (16:40).
אנחנו ממשיכים בנסיעה קצרה אל העיר הגדולה אורטבה (La Orotava) אליה הגענו ב-17:15, מצאנו חניה ליד המשטרה המקומית ויצאנו לסיור בעיר. התחלנו בתערוכה לכבוד חג המולד שברחבת בניין העירייה
והמשכנו לגן הבוטני שנמצא מאחורי העירייה (Servicio Agronómico Nacional Hijuela del Botánico),
בהמשך פנינו לכיוון הגנים הגדולים (Victoria Garden) שנמצאים "ממול" וסיירנו בהם מלמעלה עד לחלקם התחתון

המשכנו לבניין היפה (Club Social Liceo Taoro)
והכנסייה שנמצאת לידו, בינתיים השמש שקעה ונדלקו אורות חג המולד בשוק שליד הכנסייה והרחובות הסמוכים.
יצאנו מהעיר ב-18:40 ולאחר שעה ורבע של נסיעה בחושך בכבישים המפותלים הגענו חזרה למלוננו, התארגנות קצרה ויצאנו לארוחת ערב באחת המסעדות שליד המלון.
תם היום השני של הטיול.

יום שני (12/12/2022)
השכמה ב-07:30 בחוץ עוד חושך (זריחה בסביבות שמונה) וב-08:10 אנחנו יוצאים לעבר הנמל ב- Los Cristianos, חצי שעה נסיעה ואנחנו חונים בחניון של הנמל ופונים לעבר המעבורת שם נפגוש את הקבוצה והמדריכה, המעבורת לכיוון "לה גומירה" יוצאת בדיוק בזמן (09:30)
ולאחר שעה של שייט אנחנו כבר בנמל של San Sebastian de La Gomera, ע"פ הנחיות המדריכה אנחנו מוצאים את האוטובוס שלנו ויוצאים לטיול באי.
חוצים בנסיעה את העיר ומתחילים בעליה להרים, תחנה ראשונה היא בתצפית (Mirador Lomada del Camello) לעבר העיר והנמל,
בהמשך העלייה אנחנו עוצרים לתצפית נוספת לעבר Roque de Agando – גוש סלע ענק שבולט מעל כל האזור.
בהמשך הנסיעה אנחנו נכנסים לאזור שמורת הטבע גרחונאיי (Garajonay) שתופסת חלק גדול מאד ממרכז האי, אנחנו עוצרים להפסקה וסיור עצמי ב- Laguna Grande recreational area (11:30) ויוצאים לסיור עצמאי בשבילי היער
ומצווים להגיע עד השעה 12:30 חזרה למרכז המבקרים שם מצפה לנו ארוחת צהרים, שהייתה עשירה מאד כולל יין,
בסיום הארוחה קיבלנו הסבר + הדגמות על שפת השריקות שנהוגה באי – "אל סילבו", שפה שלא קוראים, כותבים או אפילו מדברים בה ממש אלא רק שורקים אותה. התושבים פיתחו את השפה בעקבות הקושי לתקשר אחד עם השני בגלל ההרים הרבים. בסיום הארוחה אנחנו חוזרים חזרה לאוטובוס להמשך הטיול.
אנחנו מתחילים בירידה לכיוון צפון האי בכביש צר שמתפתל בתוך היער של השמורה, העצירה הבאה נעשית במרכז מבקרים שבו אנחנו עולים לתצפית יפה לכיוון האי טנריף (Mirador de Juego de Bolas).
אין כביש לאורך החוף הצפון מזרחי של האי והכביש מתפתל בין ריכסי ההרים, עצירה קצרה נוספת הייתה בתצפית על אזור Santa Catalina והמפרץ היפה מצד אחד והטרסות גידול מהצד השני.
בהמשך הכביש מטפס שוב לכיוון מרכז האי ויורד לעבר העיר הגדולה San Sebastian de La Gomera ומגיעים לנמל המעבורות (16:00), המעבורת יוצאת ב-17:30 ויש לנו זמן לסיור חופשי בעיר אותו אנחנו מנצלים כמיטב יכולתנו.
המעבורת יוצאת בדיוק בזמן ולאחר שעה של שיט עם שקיעה יפה בדרך אנחנו מגיעים לטנריף,
עוד חצי שעה נסיעה ואנחנו כבר במלוננו (19:15). יורדים למרכז הישוב קונים פיצה גדולה וחוזרים לחדרנו לארוחת ערב.
תם היום השלישי של הטיול.

יום שלישי (13/12/2022)
היום הזה מוקדש כולו לפארק הלאומי טיידה (Parque Nacional del Teide).
08:30 אנחנו יוצאים מהמלון ומתחילים בנסיעה במעלה ההרים לכיוון הטיידה, אנחנו עוצרים לתצפית לכיוון האי "לה גומירה" ליד מסעדה שבדרך (Restaurante las Estrellas),
וממשכים בנסיעה במעלה ההר.
תחנה נוספת לתצפית (09:25) נמצאת כבר בגב ההר (Mirador de las Narices del Teide) כאן כבר אין יערות אלה נוף וולקני חשוף ומהפנט,
סיבוב רגלי קצר וממשיכים בנסיעה במעלה הדרך, אנחנו מגיעים לצומת דרכים של כביש TF38/TF21 כן עוצרים לתצפית נוספת (Boca Tauce)
יש לציין שכל מקומות התצפית בשמורה מסודרים מאד עם מקומות חניה מרווחים. עצירה נוספת עשינו ב- Llano de Ucanca Vista Point מכאן רואים את חלקו הדרומי של מסלול ההליכה שאנחנו רוצים לעשות ואת פסגת הטיידה.
אנחנו ממשיכים בנסיעה לעבר מרכז המבקרים ותחילת מסלול ההליכה, כצפוי אין חניה ליד תחילת המסלול ואנחנו חונים בכניסה למרכז המבקרים, מתארגנים להליכה (הרבה מים) ויוצאים לדרך (13:10). המסלול שבחרתי הוא מסלול מעגלי של כשעתיים הליכה Hiking Roques de Garcia מסלול פופולרי מאוד בפארק הלאומי אל טיידה, אבל מה שמתחיל כשביל שטוח מאוד מטופח הופך במהרה למאתגר יותר ורוב האנשים פונים אחורה לאחר כמה מאות מטרים.
חצי מהמסלול קל מאד, החצי השני כולל ירידה לעמק (190 מ' בגובה) ובסיומו חזרה בעליה לנקודת ההתחלה, לקח לנו קצת פחות משעתיים (כפי שחשבתי) אבל שרי נשארה בלי אוויר גם בגלל העלייה וגם בגלל ההליכה בגובה של מעל 2000מ'.
אנחנו חוזרים לרכב ופונים לכיוון הרכבל שיעלה אותנו לראש הטיידה (יש לנו כרטיסים מוזמנים מראש), מגיעים למקום שפע חניה פנויה ואנחנו פונים לעבר הקופות, מתברר שהרכבל לא עובד עקב רוח חזקה בפסגה, עובדי המקום עם המון סבלנות מסבירים לכל אחד ואחת מה אפשר לעשות (לבטל ולקבל כסף חזרה או לשנות תאריך), החלטנו לשנות תאריך ליום חמישי בצהריים (עם אפשרות ביטול) ובינתיים נכנסנו למסעדה הצמודה לנשנש משהו לצהרים.
בסיום האוכל (ושירותים) אנחנו ממשיכים בדרכנו לעבר אזור המכרות (Minas de San Jose), רבע שעה נסיעה ואנחנו מגיעים לחניה (13:20) ויוצאים לסיור ברגל בכל האזור משני צידי הכביש מרחוק הכל נראה כמו דיונות חול אך למעשה אלה גרגרים קטנים של אבנים אבנים שביניהם בולטים סלעי לבה שחורים וחומים שמדגישים את הניגודים בין הצבעים והיופי של המקום,
בתום שעה סיור אנחנו ממשיכים בדרכנו לכיוון צפון.
בצומת עם כביש TF24 אנחנו פונים מזרחה לעבר מצפה הכוכבים (Observatorio Astronómico del Teide) מבנה נישא עם כיפות לבנות שנראה מוזר בנוף שמסביבו, נכנסים לכביש המוביל למקום למספר צילומים
וחוזרים חזרה לכביש הראשי ומכאן מתחילים לרדת למטה (לכיוון מזרח) בדרך תצפיות יפות על העיר Puerto de la Cruz שהיא בירת האי.
תצפית יפה נוספת שאסור לוותר עליה היא Mirador La Tarta שבא גם רואים את העיר מצד אחד ומהצד השני את החתך הצבעוני בקירות שלצד הכביש היורד.
בהמשך הירידה אנחנו עוצרים להפסקת קפה ונשנוש ב- Mirador de Chivisaya כאן יש גם תצפית יפה לכיוון החוף המזרחי, האי "גראן קנריה" והעיר Arafo והסביבה (15:30).
בסיום הירידה לכיוון החוף אנחנו עולים על הכביש המהיר לכיוון דרום (ובהמשך לצפון מערב) ונוסעים ישירות למלון שלנו בדרך לפני המלון עוד הספקנו לתדלק במחיר מצחיק של יורו וקצת לליטר ונחתנו במלון (17:15).
התארגנות קצרה ויורדים למסעדה הערב חצי גמר גביע העולם ארגנטינה מול קרואטיה (הזמנו מקום מראש למסעדה כבר לפני יומיים) בסיום הארוחה והמשחק (3:0 לארגנטינה)
חזרנו חזרה למלון.
תם היום הרביעי של הטיול.

יום רביעי (14/12/2022)
התעוררתי עם התחלה של שפעת והרגשה לא טובה במיוחד והחלטנו להקדיש את היום לטיולים רגליים באזור ללא נהיגה ונראה איך התקדם המצב וההרגשה שלי.
אנחנו מתחילים בהליכה לכיוון Charco El Diablo שנמצא ממערב למקום הלינה שלנו, גם פה הירידה לחוף סגורה עם סרטי אזהרה, הים סוער ובמקום יש מספר בריכות טבעיות,
אנחנו ממשיכים בין סלעי הלבה שעל החוף לכיוון צפון בדרך רואים שיש מי שלא פוחד מהמים בבריכות, ומגיעים עד Cueva la Vaca תצורות סלע וולקני שסוגרות על המקום כמעט מכל הכיוונים.
מצלמים ומצטלמים ומתחילים לחזור באותה דרך אל המדרגות שאיתם ירדנו לכיוון החוף, בעליה למדרגות אני מרגיש את החולשה עקב "ההתקררות" שתפסה אותי.
אנחנו חוזרים לחדר להפסקה (10:30) ובסביבות השעה 12:00 אנחנו יוצאים ברגל לכיוון החלק הצפוני של החוף, עוברים את חוף Playa de la Arena וממשיכים צפונה לכיוון Playa Chica ונמל הדייגים הקטן שבחלק הצפוני של המפרץ,
כאן אנחנו נכנסים לשביל הטיילת שמתמשך לאורך הצוקים שמעל הים (Puerto Santiago walking route) עד למקום בו נכנסנו לטיילת ביום ראשון, כאן יש בית קפה קטן עם נוף לים וזה המקום לנשנש משהו (13:20).
בסיום אנחנו חוזרים באותה דרך חזרה לחדרנו. לאחר מנוחה נוספת (בעיקר בשבילי) אנחנו יורדים אחה"צ (17:15) לכיוון החוף שליד המלון לבדוק את הים ולצפות בשקיעה, המים קרים והים מאד סוחף אבל זה לא מפריע לדגום קלות את המים למרות ההתקררות שלי,
לאחר השקיעה אנחנו חוזרים חזרה לחדרנו, מקלחת טובה ויוצאים לארוחת ערב, עקב מצבי אני דוגם צלחת מרק בלבד.
תם היום החמישי של הטיול.

יום חמישי (15/12/2022)
קמים ביקיצה טבעית (אני מרגיש קצת יותר טוב), מבטלים את הרכבל לפסגת הטיידה (אין טעם לבזבז חצי יום על הרכבל לאחר שביקרנו כבר בכל האתרים באזור) ובשעה 09:00 אנחנו יוצאים בנסיעה צפונה, חוצים את גב ההר וממשיכים לכיוון פוארטו דה לקרוז, וממשיכים לכיוון El Caletón, הירידה לישוב בכביש צר מאד עם פיתולים רבים (סה"כ ירידה כ-3 ק"מ עם 15 פיתולים חדים), (11:00) המקום בתחילה לא נראה מבטיח
אבל שיורדים לתוך הסמטאות הצרות (מאד) מתגלה כל היופי של המקום.
אנחנו מסתובבים בסמטאות ויורדים עד למעגן הדייגים,
בסיום אנחנו מטפסים חזרה דרך הסמטאות והמדרגות למקום בו השארנו את הרכב (11:45) ומתחילים בעליה הקשה חזרה למעלה (בתקווה שלא יגיע פתאום רכב ממול באחד הסיבובים החדים).
אנחנו ממשיכים צפונה ל- Punta del Hidalgo במקום מגדלור מודרני (12:40) אך אין אפשרות להגיע אליו עם הרכב ולי אין כח וחשק ללכת ברגל עליו אז רואים אותו מרחוק וממשיכים לכיוון פארק אנגה (Macizo de Anaga) אזור מיוער מאד שנמצא בשפיץ הצפוני של האי טנריף, אנחנו צופים על Roque de Taborno,
בתכנון הייתה כוונה לעשות מסלול רגלי לעברו אך מפאת מצבי וחסר זמן ויתרנו על המסלול ואנחנו ממשיכים בנסיעה ביער הסבוך ויורדים בהמשך לכיוון San Andrés, חוצים את העיר בנסיעה וממשיכים לעבר עיר הבירה סנטה קרוז דה טנריפה (Santa Cruz de Tenerife), לאחר מספר סיבובים במרכז העיר אנחנו נכנסים לחניון תת קרקעי (14:55) מתחת לכיכר Square of Victims of Terrorism ויוצאים לסייר רגלית בעיר, מתחילים בהפסקת קפה ומאפה בקפטריה שליד החניה (Panadería Granier Weyler).
אנחנו צועדים לעבר Parque García Sanabria מסיירים בפארק ומגיעים לשעון הפרחים שזכרנו מהטיול הקודם (השעון פורח אבל לא עובד)
וממשיכים לעבר Plaza del Príncipe de Asturias שם מאוחר בערב תהיה הופעה לקהל הרחב ובהמשך לכיוון Plaza de España שם מתקיים שוק חג מולד.
לאחר סיור קצר בשוק אנחנו ממשיכים לעבר המרינה של היכטות
ודרומה דרך הרציפים עד מיבנה האודיטוריום המרשים של העיר (Auditorio de Tenerife Adán Martín).
וממנו חזרה לכיוון כיכר אספניה
וחזרה לכיוון חנית הרכב, בינתיים נדלקו האורות שמקשטים את כל הרחובות במרכז, עצירה ליד דוכן צ'ורוס (שרי לא יכולה בלי זה)
והגענו חזרה לחניון (18:20).
שרי מנווטת ביעילות את דרך היצאה מהעיר ואנחנו כבר על האוטוסטרדה בצד המזרחי של האי לכיוון המלון (19:35).
התארגנות קצרה בחדר ואנחנו בדרך למסעדה שאכלנו בה בערב הראשון (20:45), ה"התקררות" עברה גם לשרי ושנינו מנוזלים ומשתעלים ואני הסתפקתי במרק ואת מנת השניצל לא יכולתי לסיים עקב חוסר התאבון שיש לי מההתקררות.
תם היום השישי של הטיול.

יום שישי (16/12/2022)
מתעוררים וקמים לאט לאט מארגנים את כל הציוד שלנו ונפרדים מהחדר (10:00).
חצי שעה נסיעה מביאה אותנו למקום בו היינו ב-1999 עם הילדים במשך שבוע (Playa de las Américas), מצאנו חניה (בקושי) וירדנו לטייל לאורך החוף, סיירנו לאורך החוף שמלא בברים ומסעדות
וגם ראינו את המקום בו ישנו בפעם הקודמת (Yucca Park Aparthotel),
חזרנו לחוף ומצאנו מקום לנשנש בו משהו (12:00)
והתחלנו לחזור לכיוון חנית הרכב, המצב הבריאותי שלי לא משהו ואני מזיע ומתנשף בעליה, הגענו לרכב, נסיעה קצרה ותדלוק ואנחנו כבר בשדה התעופה (13:20).
מכיוון שכבר יש לנו כרטיסי עליה למטוס עברנו ישר לבידוק הביטחוני ומתברר שהטיסה שלנו נדחתה בשעה, נשאר רק למצא מקום ישיבה ולהמתין (השדה "מפוצץ" בנוסעים).
המראה ב-15:40 ויש לנו עכשיו 4 שעות ורבע עד לנחיתה במינכן, נחתנו במינכן ב-21:00 שעון מקומי (+1 מטנריף) בחוץ יורד שלג,
יצאנו בזריזות והתחלנו לחפש את הדרך למלון (Novotel Muenchen Airport), השלטים היו ברורים מאד וגם ההליכה הייתה רבה, עד שפתאום נעלמו שאלנו איך מגיעים והסבירו לנו שיש אוטובוס בחוץ שעוצר גם ליד המלון, איך שיצאנו הגיע האוטובוס, שילמנו כרטיסים ואנחנו בדרך למלון עם עוד הרבה כמונו.
הצ'ק איין במלון היה מהיר (21:45) ורק אמרו לנו שעוד 40 דקות המסעדה נסגרת, עלינו לחדר לשים את הדברים וירדנו חזרה למסעדה (לא אכלנו משהו נורמלי כל היום), הארוחה הייתה בסדר ועלינו לחדרנו לישון.
תם היום השביעי של הטיול.

יום שבת (17/12/2022)
התעוררנו מוקדם ב-08:40 יש אוטובוס לשדה התעופה ואנחנו יוצאים לשלג לחכות (עם רבים אחרים) לאוטובוס,
האוטובוס מגיע בזמן ואנחנו נוסעים אתו עד טרמינל 2 כפי שרשום בכרטיס עליה למטוס שלנו, על הצגים עוד לא מופיעה הטיסה שלנו,
וכשהיא כבר מופיעה רשום לידה "F" איפה F לעזאזל? יש את כל האותיות חוץ מ-F את התשובה קיבלנו מצמד שוטרים שסיירו בטרמינל "הה לישראל? תצאו החוצה (בחוץ מינוס 5 מעלות) תפנו ימינה ותלכו ישר ישר ותגיעו", מייד הבנתי זה הטרמינל של אל על היו רושמים בכרטיס אז לא היה צריך ללכת ברגל כל כך הרבה דרך וזמן.
הגענו לטרמינל "F" דבר ראשון בדיקת כרטיסי טיסה ולאחר מכן ישר לבידוק הביטחוני ונכנסנו לאולם ההמתנה, עוד לא עברו 10 דקות וקוראים לנו לאוטובוס (יש עוד שעה וחצי עד לטיסה) מבררים ומקבלים תשובה "כן לוקחים אותכם לשער יציאה" איזה יופי לפחות שם יהיה משהו לנשנש, עולים לאוטובוס שעושה לנו טיול בשדה המושלג ומביא אותנו לטרמינל "H" יש לעלות במדרגות למעלה 4 קומות (אין מעלית) ואני עם הטרולים מתנשף ומזיע ועם הפסקות קלות בעליה מגיעים למעלה ל"שום מקום" מזל שיש מקומות לשבת (ומכונה אוטומטית לקנית שתיה) ב-11:00 אנחנו סוף סוף עולים למטוס (מקומות מצוינים בשורה 10)
והטיסה יוצאת.
נחתנו בארץ ב-16:30 שעון מקומי ויאללה בדרך הביתה

ה........ וההצטננות של שנינו - בבית שרי עושה בדיקה ביתית לקורונה והתוצאה
 "קורונה!"
ביום ראשון נעשה בדיקת PCR שהכל יהיה רשמי ושבוע בידוד בבית.
וכפרה על כל האלה במטוס שהיו ללא מסיכות (אנחנו היינו עם).

תם עוד טיול נפלא (למרות ה"הצטננות")