יום שבת, 25 ביוני 2022

איסלנד 06/2022 חלק א' (מערב וצפון)

איסלנד 06/2022 חלק א'
(מערב וצפון)

הטיול שלנו לאיסלנד (חלק א' מערב וצפון)

הקדמה
טיול לאיסלנד יושב אצלנו כבר הרבה זמן במגירה העליונה של תוכניות הטיולים
כאשר שמעו חברים על התוכנית שלנו שאלו "למה לא נצא שוב בקבוצה סגורה?" ואז לקראת אמצע 2021 (שהקורונה עוד מכה גלים לכל כיוון) התחיל להתגלגל הרעיון של קבוצה סגורה, מסלול כבר תכננתי שכולל את הפיורדים המערביים, הזמן נקבע לתחילת יולי ע"מ שגם החברים ממערכת החינוך יוכלו להשתתף והתחלתי בחיפוש אחרי חברת נסיעות שתיקח על עצמה את כל האופרציה.
חלק מהחברות בכלל לא חזרו אלינו, איילה גאוגרפית חזרו ראשונים אבל לא היו גמישים בתנאי המסלול שרציתי (תנאים הכרחים – פיורדים מערביים, לא שייט לוויתנים ולא שייט לאיי ווסטמן) ומכאן לא נמשך המו"מ איתם.
אקו טיולי שטח (שטיילנו איתם בקבוצה סגורה במרוקו) חזרו אלינו, הכינו תוכנית מפורטת ע"פ התוכנית שלי, ואף הקצו מדריך לתחילת יולי למועדים שרצינו. ואז הגיע נושא התשלום (שידענו שיהיה יקר) הכל היה טוב ויפה עד אשר הוצגו לנו "תנאי ביטול" שאי אפשר היה לקבל אותם (8 שבועות לפני הטיול - מחיר כרטיס טיסה מלא + 40% משרותי הקרקע).
כאן ירד נושא הטיול של קבוצה מאורגנת סגורה (02/2022).
מכיוון שאיסלנד כבר בערה בתוכנו החלטנו לצאת לבד לטיול.
התחלנו לברר מקומות לינה וטיסות את תאריך הטיול הזזנו לתחילת יוני (לפני העונה הבוערת) והתברר לנו שטיסות זאת לא הבעיה ומצאנו טיסות יחסית זולות ומאד נוחות מבחינת קונקשנים (912$ ל-2 כרטיסים הלוך ושוב), בהלוך דרך מינכן ובחזור דרך וינה, (הכרטיסים נקנו מחב' לופטהנזה).
עכשיו התחלנו לבדוק מקומות לינה, תנאי הכרחי – מקלחת ושירותים צמודים, הסיפור לא היה פשוט בכלל מבחינת ההיצע ומבחינת המחיר. ואז פנינו לחברת איסלנד האחרת (Another Iceland). חזר אלינו ניר שהבין מייד את כל הרצונות והגחמות שלי, שינה מעט חלק מחלוקת הימים שלי (מניסיונו זה מחויב המציאות), ונתן הצעות מחיר לזוג ו-2 זוגות כולל רכב 4X4.
המחיר התאים לנו, המסלול נשאר אותו מסלול, המלונות שהציע נראו בסדר גמור וסגרנו על ההצעה הנ"ל שכוללת 15 ימי טיול מלאים. (בהמשך הצטרפו אלנו זוג חברים דבר שהוזיל מאד את המחיר).
ועכשיו לאחר ההקדמה הארוכה הגיע הזמן לצאת לטיול!

02/06/2022
יצאנו בטיסת לופטהנזה אחה"צ (17:10) למינכן, קונקשן של שעתיים (שהתקצר לשעה עקב איחור בהמראה) וממשיכים בטיסה לאיסלנד. נחיתה לאחר חצות בקפלאוויק, אין בדיקת דרכונים המזוודות הגיעו בשלום ואנחנו עם זוג חברינו צועדים רגלית לעבר המלון של הלילה הראשון שצמוד לשדה התעופה (Aurora Hotel) בחוץ אור כאילו רק ערב ולא אמצע הלילה.

לילה ראשון באיסלנד.

היום הראשון של הטיול (יום שישי 03/06/2022)
לאחר השכמה וארוחת הבוקר במלון אנחנו יוצאים רגלית לכיוון השכרת הרכב (מול המלון).
מקבלים את הרכב (Nissan X-Trail) שישרת אותנו במשך כל זמן הטיול, מעמיסים את המזוודות, הטרולים וכל שאר הציוד ויוצאים לדרך.
לאחר כ-50 דקות נסיעה ולאחר שעקפנו את העיר רקייוויק אנחנו עושים הפסקה ראשונה במפל אלאפוס (Álafoss) שנמצא צמוד לבית חרושת וחנות מפורסמת לצמר.
לאחר סיור קצר במפל (גשם קל) אנחנו חוזרים לרכב וממשיכים בנסיעה צפונה על כביש מס' 1 בהמשך הכביש עוברים במנהרה תחת פיורד הלוויתנים (Hvalfjörður), בעבר נגבה אגרה כדי להשתמש בה, אך זה הוסר בספטמבר 2018, כך שהמנהרה כעת ללא אגרה. וממשיכים לכיוון העיירה בורגרנס (Borgarnes) אנחנו עוקפים את העיירה הקטנה וממשיכים צפונה.
התחנה הבאה שלנו היא הצוקים מרהיבים מעמודי סלע געשי שחור, שחלקם מגיעים לגובה 14 מטרים (Gerðuberg Cliffs). והכנסייה Rauðamelskirkja.
לאחר ביקור בכנסייה והעמודים בדרך אליה אנחנו נכנסים לתוך חצי האי סנייפלסנס (Snæfellsnes) התחנה הבאה שלנו היא בחוף Ytri Tunga שם אנחנו צופים לראשונה בכלבי הים של איסלנד.
התחנה הבאה שלנו בחצי האי זהו קניון רודפלדרגיאו (Rauðfeldsgjá) שנראה מהכביש הראשי כמו סדק דק בקיר ההרים שמצפון לכביש.
נסיעה קצרה בהמשך לכיוון מערב מביאה אותנו לכפר הטנר (Hellnar) שהאטרקציה המרכזית בו היא חוף הים עם עמודי הבזלת והקשתות שבהם, מסלול מסודר יש ממגרש החניה לאורך הצוקים שעל החוף ועד החזרה לחניה. (לא עשינו את המסלול לכפר ארנרסטאפי בגלל חוסר זמן).
המשכנו לקצה המערבי של חצי האי סנייפלסנס לעמודי לונדראנגר (Lóndrangar) והמגדלור שלידו (Malarrif Lighthouse).
מכאן המשכנו בהקפה לכיוון החוף הצפוני ומזרחה לכיוון הישוב סטיקיסהולמור (Stykkishólmur) אליו הגענו ב-19:00 בו נמצא גם מלוננו ללילה הקרוב (Breiðafjörður Hótel).
לאחר התארגנות קצרה יצאנו לסיבוב בעיירה ומציאת מקום לארוחת הערב, בסיום הארוחה חזרנו למלון עייפים ומרוצים.
מסלול היום הראשון
תם היום הראשון של הטיול (סה"כ 359 ק"מ)

יום מספר 2 של הטיול (יום שבת 04/06/2022)
התעוררנו מוקדם ומייד לאחר ארוחת הבוקר העמסנו את חפצנו לרכב ונסענו לנמל (3 דקות נסיעה) שם עלינו עם הרכב למעבורת שתיקח אותנו לכיוון הפיורדים המערביים, המעבורת יצאה בדיוק בזמן (09:00) מהנמל.
בדרך המעבורת עשתה עצירה קצרה ליד האי פלאטי (Flatey) ע"מ לעלות ולהוריד נוסעים וציוד לאי
והמשכנו איתה צפונה עד הנמל ב-Brjánslækur. כאן ירדנו עם הרכבים מהמעבורת והתחלנו את מסלול הטיול בפיורדים המערביים (12:00).
(את הרכבים למעבורת וממנה מעלים ומורידים הנהגים בלבד, שאר האנשים נכנסים ויוצאים מכניסת הולכי הרגל).
התחנה הראשונה שאנחנו עושים זה בחוף פטרקספיורדור (Patreksfjörður), בקצה הפיורד נמצאים השרידים של האונייה הטרופה גרדר (Garðar) שנטרפה לאחר סערה בשנת 1981(13:00).
מכאן אנחנו ממשיכים לעבר חוף החולות האדומים (Rauðisandur), הירידה לכיוון החוף פותחת לפנינו מראות מדהימים,
החוף כמעט ריק ממטיילים (מעט מאד טיולים מגיעים לפיורדים המערביים), הסתובבנו כשעה וחצי בחוף ונהנינו מכל רגע.
אנחנו חוזרים חזרה לכיוון פטרקספיורדור שבחוף הדרומי שלו נמצא מלוננו ללילה הקרוב (Hotel Latrabjarg)
מתארגנים בחדרים של המלון ויוצאים בנסיעה לכיוון צוק לאוטראביארג (Látrabjarg) לראות את "הפפינים" (Puffins).
חניה מסודרת יש ליד המגדלור (Bjargtangar Lighthouse) ומשם עולים לצוק ומטיילים לאורכו בחיפושים אחרי הציפור המפורסמת, מזג האוויר יפה וכתוב שלקראת ערב הפפינים חוזרים לצוק, אבל אין ערב וראינו מעט מאד מהם.
הסיור לאורך הצוק הוא הלוך ושוב באותו שביל הסתובבנו שם כשעה וחצי סה"כ צילמנו את הציפורים מכל הכיוונים ויצאנו בנסיעה חזרה מהצוק, עברנו קרוב למלון שלנו והמשכנו לכיוון הישוב פטרקספיורדור (Patreksfjörður) ע"מ לאכול ארוחת ערב (במלון המחירים נראו לנו יותר ממופרזים ולא היה מבחר), בסיום הארוחה חזרנו למלוננו (כ-25 דקות נסיעה) (21:50).
יש לציין שרוב היום הייתה הנהיגה בדרכי עפר.
מסלול יום מספר 2
תם היום השני של הטיול (סה"כ 260 ק"מ)

יום מספר 3 של הטיול (יום ראשון 05/06/2022)
09:00 אנחנו יוצאים מהמלון לאחר ארוחת הבוקר, נוסעים לכיוון הישוב פטרקספיורדור שאכלנו בו ארוחת ערב אתמול, וממשיכים לכיוון צפון על "כביש" מס' 63 שלמעשה בחלקה זאת דרך עפר טובה.
עוברים ליד הישוב Bíldudalur שלידו שמורה קטנה של קינון בעלי כנף.
עצרנו להפסקה ליד Foss Waterfall
והמשכנו לאורך חופי הפיורדים המערביים בכיוון כללי צפון.

הפסקת צילומים נוספת עשינו ליד בריכת המים החמים Hot Pot שעל "כביש" מס' 60 אך לא נכנסנו לטבול אבל במקום היו מספר מתרחצים.
אנחנו ממשיכים בדרכנו לאורך כביש 60 כאשר המעבר ממפרץ אחד לשני דורש עליה לרכס, מפגש עם השלג וירידה למפרץ הבא
עד אשר הגענו מפלי לדיניאנדי (Dynjandi) את הרכב השארנו בחניה והתחלנו בטיפוס כלפי מעלה לעבר המפל הגדול,
בדרך יש עוד מספר מפלים שלכל אחד שם משלו וביחד כולם נקראים בפי העם מפלי דיניאנדי.
כאשר הגענו למעלה למפל הגדול ענן התחיל לכסות את כל הפיורד והנוף הלך ונעלם,
רוח חזקה נשבה ואת הירידה חזרה לחניון עשינו תחת גשם שבליווי הרוח החזקה הצליף כל הדרך על פנינו. יש לציין שבחניון למטה יש שירותים מאד מסודרים כולל מים חמים לשטיפת ידיים.

אנחנו ממשיכים צפונה, בדרך יש מנהרה שניסיתי לעקוף אותה דרך "כביש" 626, אך כאשר הגענו למעלה הדרך התברר שהדרך חסומה בשלג (לא יכלו לשים איזה שלט לפני העלייה?)
הסתובבנו חזרה וחזרנו לכיוון המנהרה, בסוף הירידה נדלקה ברכב נורית אזהרה על חוסר אוויר בגלגל הימני הקדמי, הגלגלים נבדקו והכל נראה תקין, לפני העלייה לכביש 60 והכניסה למנהרה עצרנו שוב לבדוק והופ יש פנצ'ר בגלגל האחורי הימני, בחוץ גשם קל מלווה ברוח חזקה, צריך לפרוק את כל המזוודות והציוד ע"מ להגיע לגלגל ספייר שהוא גם יותר דק ומוגבל במהירות.

לאחר החלפת הגלגל מתברר שהגלגל המקורי לא ניכנס (בגלל העובי) במקום הגלגל הרזה כך שנוצרה בעיה "קטנה" עם כל המזוודות (4 נוסעים) איכשהו הסתדרנו והמשכנו בדרכנו דרך המנהרה להמשך הדרך.
אנחנו ממשיכים צפונה על כביש מס' 60 למקום הלינה הבא שלנו ב- Holt , שם גם בררנו לגבי תיקון הגלגל, מתברר שהיום יום ראשון הכל סגור, גם מחר יום שני הכל סגור כי זה יום חג באיסלנד, אין בריירה זה מה שיש ועם זה נמשיך בתקווה שהכל יהיה בסדר.
לאחר התארגנות במלון נסענו לביקור בישוב פלאטיירי (Flateyri)
ומשם נסענו לכיוון ה"עיר הגדולה" (4,000 תושבים) איספיורדור (Ísafjörður), מזג האוויר השתפר פלאים וביציאה מהמנהרה לכיוון הישוב קיבל את פנינו פיורד כחול ברקע הרים מושלגים.
נכנסנו לתחנת דלק בישוב, בררנו שוב על הגלגל וקיבלנו את אותם תשובות, הצטיידנו בערכת תיקון למילוי אוויר שיהיה לחרום והמשכנו לכיוון כפר הדייגים בולונגארויק (Bolungarvík) שהוא הצפוני ביותר מבין כפרי הפיורדים המערביים, על שפתו הדרומית של פי פיורד איספיורדורדיופ (Ísafjarðardjúp). הכפר נראה ריק ולא מעניין,
עלינו עם הרכב לכיוון הר Bolafjall שעליו תחנת רדאר, דרך עפר קצרה (כביש מס' 630) מובילה מתוך הכפר לראש הר השולחן המרשים והנוף מעל עוצר נשימה של הפיורד והאזור. אך העלייה מהדרך לתצפית הייתה סגורה,
חזרנו חזרה לישוב הגדול איספיורדור מצאנו מסעדה נחמדה
ולאחר ארוחת הערב חזרנו חזרה למלוננו
(Holt Inn Hotel) (20:00).
מסלול יום מספר 3
תם יום מס' 3 של הטיול (סה"כ 305 ק"מ)

יום מספר 4 של הטיול (יום שני 06/06/2022)
לאחר התעוררות וארוחת בוקר אנחנו יוצאים (09:00) להמשך הטיול, תחנה ראשונה אנחנו עושים בחניה שממנה מוביל שביל למפל Valagil,
השביל כולל מעברי מים קטנים ומסומן ביתדות לאורך הדרך (יש גם בוץ בדרך) סה"כ הליכה של כשעה עד למפל בהליכה לא מהירה (ועוד 45 דקות חזרה).

אנחנו ממשיכים בדרכנו לאורך חופי הפיורדים הכביש (מס' 61) מתפתל ומקיף את המפרצים בחלק הצפוני של הפיורדים המערביים,
עוד עצירה נוספת לתצפית על כלבי הים ונישנוש של "ארוחת צוהריים" (Seal lookout)
וממשיכים בכיוון כללי מערבה לעבר הישוב הולמאוויק (Hólmavík), זהו נגמר אזור הפיורדים המערביים, לפני הישוב אנחנו פונים צפונה על כביש מס' 643 ובהמשך לכביש 645 שמקיפים את חצי האי

עד הגיענו למקום הלינה שלנו ב- Drangsnes(Malarhorn Guesthouse) (16:30)

לאחר התארגנות וקבלת החדרים אנחנו יוצאים לסיור רגלי לבדוק איפה נמצאות הבריכות החמות ומה יש בסביבה וחוזרים חזרה לחדר. לאחר ארוחת הערב אנחנו עולים לרכב ונוסעים (3 דקות) לעבר הבריכות החמות, סיום נפלא ליום שברובו היה נסיעה ועוד הרבה נסיעה,
בסיום הרחצה/טבילה אנחנו חוזרים לחדרים (21:00)

מסלול יום מספר 4
תם יום מס' 4 של הטיול (סה"כ 260 ק"מ)

יום מספר 5 של הטיול (יום שלישי 07/06/2022)
בוקר טוב, לאחר ארוחת הבוקר אנחנו יוצאים לדרכנו (09:10) תחנה ראשונה שמתוכננת הישוב הולמאוויק (Hólmavík), נגמר הסופ"ש והחג וצריך לתקן את הפנצ'ר שאנחנו סוחבים כבר יומיים, הולמאוויק הוא היישוב המרכזי לאורך חוף סטרנדיר ובמקום נמצאים כל השירותים לאזור.
לאחר כחצי שעה נסיעה מגיעים לישוב ולמתקן הצמיגים אבל הוא יוצא אלינו ומספר לנו שהמכונה שלו שבורה והוא לא יכול לעבוד והוא מאד מצטער אבל שנסע ל- בורדירי (Borðeyri) כ-100 ק"מ ממנה ושם יטפלו בנו, הוא גם מסמן לנו בדיוק את המקום על המפה, מזל שזה בהמשך דרכנו המתוכננת, אנחנו מסיירים בישוב ובנמל מצלמים השתקפויות
ובאין הרבה ברירות אנחנו ממשיכים בדרכנו המתוכננת (את בגאז' הרכב כבר סידרנו יום קודם בהתאם למגבלות המקום) דרומה על כביש מס' 68.

עוד שעה נסיעה ואנחנו מגיעים לישוב, פורקים את הבגאז', הבחור מוציא את הגלגל, מנפח בודק וקובע שהצמיג אינו בר תיקון ואין לו צמיג כזה במלאי, מברר לאן אנחנו ממשיכים לפי המסלול ומפנה אותנו ל- Hvammstangi שנמצא על כביש מס' 711 מגיעים למקום והוא סגור (הבחור הלך לאכול יחזור עוד מעט) הבחור חוזר וישר קובע "אין לי" ביציאה מהאתר אנחנו מגלים מוסך אחר ש"נעלם מעיינינו" בכניסה ופונים אליו, שוב פורקים את הציוד, הבחורים במקום בודקים את הצמיג וקובעים שאין אפשרות לתקן ובנוסף אין להם צמיג כזה "ורק שנדע" גם 2 הצמיגים הקדמיים שלנו במצב גרוע מאד.
אנחנו מבינים מיד את הבעיה ומתקשרים לחברת ההשכרה, מסבירים להם את כל הסיפור (יום ראשון + שני חג + כבר ביקרנו 4 בעלי מלאכה) ומה עושים, בחברת ההשכרה שאלו לאן פנינו מועדות ואמרו שיחזרו אלינו לטלפון תוך שעה.
אנחנו ממשיכים בטיולנו, הקפת חצי האי וטסנס (Vatnsnes)
אזור כלבי הים סגור למבקרים ואנחנו ממשיכים צפונה לקצה חצי האי ומשם מתחילים לרדת דרומה מהצד המזרחי שלו.

התחנה הבאה שלנו זה הסלע המפורסם קוויטסרקור (Hvitserkur) אנחנו מגיעים לחניה (14:40) וצועדים לעבר התצפית על הסלע, בחוץ גשם קל, אני מחליט לרדת לחוף למטה לצילומים שרי והחברים נשארו למעלה בתצפית.
פחות מ-10 דקות ואני על החוף למטה, צילומים מכל כיוון ומתחיל לעלות חזרה למעלה,
זכות קדימה לירדים בשביל למטה (זה בשביל לקחת אוויר בעליה התלולה), מגיע למעלה וחוזרים לרכב והמשך המסלול.

התחנה הבאה שלנו היא בורגרוירקי (Borgarvirki) שזהו “שסתום וולקני" בגובה של 177 מטר, הוא שולט על סביבתו ונראה כמו מבצר עשוי סלע בזלת. מגיעים אליו (15:35) עולים ברגל למעלה ועושים סיבוב מסביב "לחומה" שזה קצה הצוק שמקיף את כל המתחם.
עברו כבר 55 דקות ושיחת טלפון לא הגיעה ואנחנו מתכוונים להתקשר ובדיוק מגיעה שיחת הטלפון המיוחלת, הבחור מחברת ההשכרה מתנצל שלקח זמן ומודיע לנו "שאין צמיג כזה בכל איסלנד" הוא מברר איפה נישן בלילה ומודיע שעד 21:00 יגיע אלינו רכב חלופי (באותה רמה/סוג) להחלפת הרכב שלנו.
אנחנו עוזבים את חצי האי וטסנס לכיוון המלון שלנו (Hótel Varmahlíð) שצמוד לכביש מס' 1
למלון הגענו ב-18:30
התארגנו ויצאנו לאכול במסעדה סמוכה, ב-20:00 הטלפון שלי מצלצל, אני דוחה את השיחה, ושוב הטלפון מצלצל מספר לא מוכר ושוב אני דוחה את השיחה ואז קופצת לי המחשבה שאולי זה מחברת ההשכרה (אבל למה שיחה לטלפון שלי?) שרי מתקשרת לחברת ההשכרה ומתברר שהנהג עם הרכב החלופי הגיע ובטעות נתנו לו את המספר שלי. אנחנו חוזרים למלון, הנהג מחכה, בודקים את הרכב החדש כולל כל הצמיגים, רושמים ק"מ של הרכבים ומבצעים את ההחלפה.
תמה הסגה על הרכב המפונצ'ר עכשיו אפשר לנסוע בראש שקט, הזהרתי גם את הנהג על נושא הצמיגים הקדמיים ובעיית נורת לחץ האוויר והוא נסע לדרכו.

אנחנו אחרי ארוחת הערב ויש לנו גם רכב חדש ותקין בחוץ עוד אור ואנחנו יוצאים לכיוון מפלי Reykjafoss, המרחק לא גדול (כ-8 ק"מ) אך הגוגל לא מכיר את הדרך ולוקח אותנו ישר דרומה על כביש מס' 752 שמוביל אותנו "מול המפל" (שלא רואים) אבל לא אל חניה או שביל מסודרים, אנחנו חוזרים חזרה צפונה ופונים מזרחה לכביש 753 ולאחר חציית הנחל (כ-800 מ' מהצומת) אנחנו רואים את הפניה דרומה לכיוון החניה.
מחנים את הרכב ויוצאים להליכה דרומה לכיוון המפל, רואים את המפל מהגדה המזרחית
וממשיכים מעט דרומה ושם יש גשר להולכי רגל שבו חוצים יובל נחל קטן אל הצד הדרומי של המפל.
מתברר שבמקום יש גם בריכה טרמית חמה וקטנה שצעירים טובלים בה (Fosslaug),
נהננו מהמפל והמראות סביב וחזרנו לרכב ואיתו חזרה למלוננו, סה"כ שעה וחצי טיול ערב קצר ומעולה.
מסלול יום מספר 5
תם יום מס' 5 של הטיול (סה"כ 378 ק"מ)

יום מספר 6 של הטיול (יום רביעי 08/06/2022)
09:00 יציאה מהמלון לאחר ארוחת הבוקר והעמסת כל הציוד שלנו, תחנה ראשונה - חוות בתי דשא בגלאומבאייר (Glaumbær) המוזאון אמנם סגור אבל אפשר להסתובב בחוץ בין הבתים ואנחנו לא זקוקים ליותר מזה.
אנחנו ממשיכים צפונה לכיוון חצי האי Tröllaskagi נוסעים לאורך החוף של פיורד סקגאפיורדור כאשר היעד הראשון שלנו הוא הישוב Hofsós אנחנו מסתובבים בחלק העתיק בין בתי הישוב והנמל הקטן
וממשיכים בנסיעה צפונה, מסביב הרבה חוות לגידול סוסים, עד הפינה הצפונית של חצי האי שם נמצא הישוב סיגולפיורדור (Siglufjördur), אנחנו עשים הפסקת קפה בכניסה לישוב (12:00)
ולאחריה נכנסים לישוב ועושים סיור רגלי בסביבת הנמל מזג האוויר איתנו וצבעי הבתים וההשתקפויות בנמל רק מוסיפים עוד ועוד לחוויות שלנו. אנחנו עוזבים את הישוב בסביבות 13:00
וממשיכים בדרכנו, חוצים 2 מנהרות הארוכות מתחת לרכסי ההרים שבאמצע יש חניה "לשטוף" את העיניים בנוף שמסביב.
ממשיכים דרומה לכיוון בירת הצפון אקוריירי (Akureyri) שהיא גם עיר (בתים, צמתים מרומזרים, חנויות וכד'), חוצים את העיר וממשיכים לעבר בית המלון שלנו שנמצא מזרחית לשדה התעופה של העיר (Hotel North) (15:20).
לאחר התארגנות קצרה במלון אנחנו נוסעים חזרה לכיוון אקוריירי כאשר התחנה הראשונה שלנו היא הגן הבוטני.
לאחר סיור בגן אנחנו נוסעים לכיוון מרכז העיר וחונים ליד הכנסייה היפה של העיר.
סיור בתוך הכנסייה וירידה למרכז העיר לסיור והכרת העיר. הסתובבנו במרכז ובאזור העתיק של העיר,
חזרנו למרכז ומצאנו מסעדה נחמדה לשבת ולאכול בה ארוחת ערב, בסיום הארוחה חזרנו לרכב ואיתו חזרה למלון (19:00) במלון יש 2 בריכות מים חמים חיצוניות וזה בדיוק הזמן להגיע ולהירגע מיום הטיול, בסיום הטבילה חזרנו לחדרים.
מסלול יום מספר 6
תם יום מס' 6 של הטיול (סה"כ 235 ק"מ)

יום מספר 7 של הטיול (יום חמישי 09/06/2022)
יום מפלים לפנינו (אתמול לא היה שום מפל רציני) אנחנו יוצאים מהמלון לאחר ארוחת הבוקר (08:50) ענן יושב מעט מעל אקוריירי, אנחנו מתחילים לנסוע צפונה על כביש מס' 83 וממנו פניה לכביש 84 (רוצים לראות נוף ולא מנהרה) הכביש מטפס ועולה ע"מ לחצות את רכס ההרים ובאמצע הדרך אנחנו פוגשים את הענן הנמוך, נוסעים בערפל וגם יוצאים ממנו ולאחר כ-45 דקות אנחנו כבר בחניה של מפל האלים גודפוס (Goðafoss)
סיירנו ב-2 גדות המפל צילמנו והצטלמנו בכל זווית אפשרית מזג האוויר מצוין עם מעט עננים וממש ממש כמעט "קיץ".
לאחר סיום הביקור במפל אנחנו נוסעים לכיוון הישוב הוסאוויק (Húsavík), עוצרים ליד אגם קטן בשם Kaldbakstjarnir לתצפית על ציפורים אבל היו מעט מאד ציפורים וגם רחוקים מעמדת התצפית במקום.
הוסאוויק ידועה כעיירה המרכזית לצפייה לוויתנים באיסלנד. נראה כי כל העיירה בנויה סביב נושא הלוויתנים וכל אזור הנמל מלא בדוכנים המציעים שייט ע"מ לראות לוויתנים וכמובן מלא מסעדות שמשרתות את קבוצות התיירים שמגיעים למקום (אנחנו כרגע עדין לא בעונה אז אין צפיפות רבה במקום),
אנחנו מסיירים באזור הנמל וממשיכים בדרכנו צפונה על כביש 85.

בהמשך הדרך פונה מזרחה ואנחנו נוסעים עד למרכז המבקרים של שמורת אסבירגי (Ásbyrgi Visitor Centre), עוצרים במקום לשירותים ועדכונים ומתברר שההמלצה לנסוע למפלים דרך הכביש המערבי שהוא סלול ומסודר.
תחילה אנחנו נכנסים לתוך שמורת אסבירגי, שהוא קניון בצורת פרסה, שאורכה 3.5 ק”מ, רוחבה כ 1- ק”מ, משאירים את הרכב בחניה למטה ויוצאים לסיבוב מעגלי במסלול לאגם של אסבירגי אורך המסלול כשעה ורבע, הקניון עשיר מאוד בצמחיה, שיחים, פרחים ועצים גבוהים שהם נדירים באיסלנד.
לאחר מכן אנחנו חוזרים עם הרכב לכיוון מרכז המבקרים ופונים מערבה על כביש 85 (לכיוון שהגענו ממנו) ולאחר כ-2 ק"מ פונים דרומה על כביש מס' 862. רצינו להגיע בדרך ל "סלעי ההד" (Hljóðaklettar) אך בגלל קוצר הזמן וכמות ההליכה למקום הורדתי את האתר ממסלולנו והמשכנו ישירות לחניון מפל דטיפוס (Dettifoss). המפל והאזור כולו שייך לחלקו הצפוני של הפארק הלאומי וואטניוקול (Vatnajökull National Park), הפארק הלאומי הגדול ביותר במדינה.
בדרך למפל מגלים את "המידבר" של איסלנד, שטח שומם בקושי רואים צמח פה או צמח שם רק ההרים המושלגים באופק מספרים לנו שאנחנו במדינה צפונית עם משקעים רבים, הדרך הרגלית מהחניון עד המפל עוברת בשטחי בזלת אין סופיים ושום נחל או מפל לא נראים באופק,
רק שממש מתקרבים רואים פתאום את ענן הרסס ורעם המפל נשמע, ואז פתאום הוא (המפל) מופיע במלוא עוצמתו, ומרסס את כל העומדים בקירבתו.
אנחנו ממשיכים ברגל דרומה לאורך המצוק המערבי (בשביל מסודר) לעבר מפל סלפוס (Selfoss).
המפל מרחוק נראה בצורת פרסה כאשר המים נשפכים לנחל מ-3 כיוונים ובעוצמה רבה,
ההתקרבות לראש המפל כרוכה במעבר מעל אזור הצפה רחב הנמצא בצד המערבי של המפל, ורק מעטים מדלגים מעל הסלעים ע"מ להגיע ממש לראש המפל (אני הייתי ביניהם).
מכאן חוזרים בשביל לכיוון צפון שמתחבר עם השביל של מפל דטיפוס ולמגרש החניה, סה"כ הסתובבנו בין 2 המפלים כשעתיים. עכשיו אנחנו ממשיכים בנסיעה דרומה, מגיעים לכביש "הטבעת" מס' 1 ופונים מערבה לכיוון אגם מיוואטן (Mývatn) לעבר מלוננו ללילה הקרוב (Fosshotel Mývatn) (18:00) שנמצא בחלק הצפוני של האגם.
לאחר התארגנות במלון אנחנו נוסעים לאכול ארוחת ערב במסעדה נחמדה שראינו בדרך למלון, בסיום הארוחה (ומזג האוויר המצוין) אנחנו נוסעים לחלק המזרחי של האגם לטיול באזור.
תחנה ראשונה היא פארק הסלעים דימובורגיר (Dimmuborgir) "המצודה השחורה" זהו אזור סלעי לבה בתצורות ומבנים שונים אשר מזכירים יותר נוף מפלנטה אחרת. יש במקום שלושה מסלולי הליכה מסומנים, ואנחנו בחרנו שילוב של 2 מהם, סיבוב שלוקח כשלושת רבעי השעה.
מכאן המשכנו עוד קצת דרומה להופדי (Höfði) חצי אי מגודר עם נוף פנורמי של אזור אגם מיוואטן. במקום עמודי לבה מרשימים, צמחייה עשירה ומיוחדת. המקום נמצא בבעלות פרטית של בני זוג אשר במשך עשרות שנים נטעו במקום עצים וצמחים רבים. לאחר שהבעל נפטר אפשרה האלמנה כניסת מבקרים למקום תמורת תשלום, לא ראינו שום עמדת תשלום או מישהו מקומי, טיפסנו לראש הגבעה, נהנינו מהנוף של מפרצי האגם וירדנו מהצד השני חזרה לרכב שחיכה בחניה.
נסיעה נוספת של רבע שעה ואנחנו כבר בחניה של המלון.
מסלול יום מספר 7
תם יום מס' 7 של הטיול (סה"כ 292 ק"מ)

יום מספר 8 של הטיול (יום שישי 10/06/2022)
התעוררנו ליום חורפי של עננים וגשם גם הנוף היפה נעלם לו, לאחר ארוחת הבוקר אנחנו יוצאים להמשך הטיול.
אנחנו פונים לכיוון מערב ומקיפים את אגם מיוואטן לכיוון חלקו הדרומי לראות את ה“לועות מדומים" (Pseudocraters)
שנראים כמו הרי געש ננסיים או מכתשים המזדקרים, לועות מדומים אומנם נראים כמו הרי געש אך מלועות מדומים לא התפרצה לבה. המסלול (מעגלי) מתחיל מהחניון שמול תחנת הדלק (Skútustaðagígar Parking) ומטפס על לועות געשיים מדומים וצופה על האגם (40 דקות). לחילופין, מסלול יפה האורך שעה ורבע ומקיף את האגם הפנימי, מכיוון שהגשם לא מפסיק בחרנו את המסלול הקצר.
אנחנו ממשיכים את דרכנו והפעם צפונה לאורך הגדה המזרחית של האגם (כביש 848), עוצרים מידי פעם לעוד צילומים,
ופונים מזרחה ל"כביש" מס' 860, אנחנו בדרך לגריוטגיאה (Grjótagjá) בקע באדמה שהתמלא במים חמים. בעבר המקום היה אתר רחצה פופולרי אך פעילות גיאותרמית הפכה את הבריכה לחמה מדי ( 50 מעלות) לרחצה. ניתן לצפות על הבריכה דרך הסדקים בתקרה וגם לרדת עד המים (10:30).
אנחנו ממשיכים צפונה לכיוון המפגש עם כביש הטבעת במקום יש תצפית יפה על תחנת הכח הגאוטרמית Bjarnarflag
אנחנו ממשיכים מזרחה ונכנסים לאזור מרהיב של פעילות גיאותרמית העונה לשם Hverir, שעברנו לידו אתמול בדרך למלון אך לא נכנסנו, קיטור גופריתי ומים רותחים שיוצאים מהסדקים בסלע. האתר עומד כעדות לעוצמה הכבירה הנמצאת מתחת לפני השטח. המקום מרהיב ביופיו ושוקק פעילות. סלעי לבה מותכת שהתערבבו עם חומצות יצרו סלעים רכים במגוון צבעים מרהיבים. לאתר כולו יש ריח גופריתי שבהחלט מוסיף ממד לחוויה.
במקום חניה מסודרת (Hverir Parking) ושבילים מתוחמים בחבלים וכמובן גם הרבה בוץ (שהגשם שיורד רק הוסיף).
בסיום הסיור אנחנו חוזרים לרכב, מנסים ככל האפשר להיפטר מהבוץ שדבק בנו וממשיכים צפונה לאזור קרפלה (Krafla).
במקום נמצאת תחנת כוח גיאותרמית הנקראת גם היא “קרפלה” המספקת חשמל לכל האזור. אנחנו עוברים את התחנה לממשיכים לכיוון הר הגעש ויטי (Viti) לוע מרשים בקוטר של 320 מ' ובו אגם. בחניה מקדמת את פנינו רוח עזה וכמובן הגשם שלא הפסיק לרגע, למרות הכל מהתצפית נראה האגם בתוך הלוע יפה מאד.
אנחנו מתחילים לטפס על דופן הלוע הדרום מערבית, נוסף לגשם עכשיו גם משקל הנעליים הוכפל מהבוץ הדביק, הגענו לחצי הדרך, החבר'ה נשברו והודיעו שהם חוזרים לרכב, אני ממשיך לחלקו העליון של הלוע, אפילו "סלפי" קשה לעשות כי הרוח לא נותנת ליד להיות מתוחה במקום אחד, הגעתי לפסגה, היה שווה, מצד אחד רואים את כל האגם בצבע טורקיז מהמם ומצד שני (לא בלוע) עוד אגם קטן ויפה וכמובן כל הנוף מסביב.
הדרך חזרה (בירידה) הרבה יותר מהירה, ורק צריך להזהר לא להחליק בבוץ כי צריך לשבת גם ברכב.
לאתר ליירניוקור (Leirhnjúkur) לא נכנסנו. עקב מזג האוויר ואורך המסלול.
אנחנו חוזרים בכביש דרומה, עוברים שוב ליד תחנת הכח קרפלה ופונים מזרחה בכביש הטבעת מס' 1.
התחנה הבאה שלנו היא Stuðlagil Canyon פונים לכביש מס' 923 וממשיכים דרומה (כ- 14 ק"מ מכביש הטבעת מספר 1). לפי השילוט עד לחווה הצפונית ושם פונים מזרחה, גשר חדש ניבנה מעל הנהר
ודרך 4X4 מובילה דרומה בצד המזרחי של הנהר כמעט עד למפל Stuolafoss
דרך זאת חוסכת הליכה של 2.5 ק"מ לכל כיוון. מהמפל יש ללכת עוד כשעה ברגל עד הקניון עצמו (סה"כ לקח לנו המסלול שעתיים ורבע), לא ירדנו לתוך הקניון עצמו עקב הסלעים הרטובים וסכנת ההחלקה, רק תצפתנו עליו וצילמנו מכל הכיוונים (17:10).
אנחנו חוזרים עכשיו צפונה לכיוון כביש הטבעת וממשיכים איתו מזרחה, אנחנו עוצרים ליד מפל יפה שקרוב מאד לכביש הראשי (Rjúkandi Waterfall) וצועדים לעברו (הליכה קצרה).
מכאן אנחנו נוסעים ישירות לאגילסטדיר (Egilsstaðir) - היא העיר הראשית של מזרח איסלנד עם אוכלוסייה המתקרבת לשלושת אלפים נפש. כאן גם נימצא מלוננו ללילה הקרוב (Hótel Valaskjálf), עקב היום החורפי שמלווה אותנו כל היום יצאנו רק לארוחת ערב קרוב למלון וחזרנו למלון למנוחה ושינה (20:55).
מסלול יום מספר 8
תם יום מס' 8 של הטיול (סה"כ 264 ק"מ)