יום שבת, 23 באוקטובר 2021

אוסטריה - קרינטיה 10/2021

אוסטריה קרינטיה 10/2021

אחרי יותר משנה וחצי ללא חו"ל (מ-02/2020 כאשר חזרנו מהאיים הקנריים) עם המגיפה שמשתוללת בעולם, סגרים וחיסונים הכל מתחיל להתייצב ומתחילים ללמוד לחיות לצד הנגיף.
גם מדינות שונות מתחילות לפתוח את שעריהם לתיירים עם או בלי הגבלות שונות, למדנו צבעים חדשים של אדום, כתום, צהוב וירוק כל צבע והמגבלות שלו והינה נפתח חלון הזדמנויות לטוס לחו"ל עם מינימום בירוקרטיה.
המדינה שנבחרה היא אוסטריה היפה והאזור הנבחר - חבל קרינטיה שבדרום.
האוסטרים מאפשרים כניסה לתיירים מחוסנים ללא הגבלה (בצמוד לתעודת חיסון בתוקף) ובחזרה חובה לעשות בדיקת PCR עד 72 שעות לפני הטיסה, ללא תשובת PCR שלילי אין אפשרות לעלות לטיסה חזרה.
אז בתחילת ספטמבר בדקנו טיסות, בדקנו לינות, בדקנו ביטוחים, והשכרת רכב ומיד לאחר ראש השנה עזרנו אומץ (בעידוד של מבצע באל על) וקנינו זוג כרטיסים לווינה מ-30/09 אחה"צ ועד 11/10 בערב לחזרה.
הזמן רץ וגם החגים נגמרו כולם חוזרים לעבודה ולימודים ואנחנו יוצאים לעשות חיים!
יום חמישי הגיע בשעות הצוהריים אנחנו יוצאים לכיוון שדה התעופה, מצוידים בהצהרה ו"צ'ק איין" והוואוצ'רים הנדרשים להשכרת הרכב וכמובן דרכונים (בתוקף).
שעה וחצי תור בצ'ק אין של אל-על לוקח הרבה זמן עד שבודקים הצהרת יציאה מישראל ובדיקת חיסונים
אנשים פשוט (למרות כל הפרסומים) מגיעים לא מאורגנים ולוקח זמן את שהם מוצאים את האישורים המתאימים.
גם התור שלנו הגיע ולנו אין מזוודות רק 2 טרולים ותרמיל קטן על הגב, מכאן הכל עובר במהירות ואנחנו כבר בכניסה לרחבת הדיוטי
הטיסה הייתה צריכה להמריא ב-17:30 והמריאה באיחור של כרבע שעה (לא נורא).
נחתנו בווינה ב-20:10 (5 דקות לפני הזמן) ביקורת דרכונים ואנחנו בחוץ (לא צריך לחכות למזוודות).
את כל מקומות הלינה הזמנו כבר בארץ והמלון ללילה הראשון הוא Hotel Moxy שנמצא 10 דקות הליכה ברגל מהטרמינל, הצ'ק אין במלון היה מהיר וקיבלנו את החדר.
בחדר יש אינטרנט מצוין ובקלות אפשר לראות כל דבר
תם הקדם של היום הראשון של הטיול.

היום הראשון לטיול (יום שישי 01/10/2021)

התעוררנו בבוקר לקחנו את חפצנו ויצאנו לכיוון חברת ההשכרה (Avis) שנמצאת בין המלון לטרמינל, הזמנו רכב משפחתי ידני עם 4 דלתות - לא היה להם, קיבלנו במקום רכב משפחתי אוטומט (למי זה מפריע?).
וגם מספרים לנו שלרכב כבר יש תו לנסיעה בכבישים המהירים.
ועכשיו אפשר לצאת לטייל
מסדרים את כל הדברים לנוחות הנוסעים, מחברים מטען, מעלים את הגוגל-מפ ויוצאים לכיוון תחנתנו הראשונה בדרך ל"קרינטיה" שהיא
Myra Waterfalls
בדרך עוצרים לקנות קצת אוכל למשך היום וממשיכים בנסיעה.
לאחר כשעה וחצי מגיעים למפלים, לפני הכניסה אגם קטן וחמוד העונה - סוף הקיץ אין הרבה מים אבל מסלול מבטיח.
משלמים כניסה בקופה, הקופאית מזהירה אותנו לשמור על הכרטיסים כי צריך לעבור איתם עוד שער בדרך וגם לצורך יציאה מהשמורה.
ומתחילים לעלות בשבילי העץ, המדרגות והגשרים.
כאן יש פיצול, להתחיל לטפס במדרגות או להמשיך בשביל נוח לאורך פלג נחל. אנחנו בוחרים בשביל הנוח ומגיעים כמעט עד לכביש שנמצא למעלה והשביל מוביל אותנו לאגם יפיפה מלא השתקפויות וברווזים (Parkplatz-Stauweiher).
המשך הדרך בשביל רחב במעלה היער למרחב פתוח וירוק עם נוף מרשים בספסלי מנוחה,
אנחנו מוותרים על העלייה התלולה לראש הצוק שלידנו ומתחילים בירידה בשביל ומדרגות שמביאים אותנו לנקודת הפיצול.
מכאן יש 2 אפשרויות - לרדת לאורך שביל שעלינו בו או בשביל רחב כלפי מטה.
אנחנו בחרנו בשביל הרחב שמוביל לכיוון נקודת ההתחלה (לקראת הסיום יש קטע קטן ומשולט שעוזב את השביל ומוביל לנקודת ההתחלה). סה"כ לקח לנו המסלול שעתיים כולל מנוחות באמצע לנשנושים.
מכאן אנחנו פונים לנקודה הבאה בדרך דרומה שהיא האגם הירוק (Grüner See) שלמעשה זה מקבץ של 3 אגמים. בירבור קטן עקב הגוגל-מפ שהחליט לקחת אותנו בדרכים צדדיות וגם אומר לנו 3.5 שעות להגעה.
מאפסים את הנייד ומיד הדרך מתקצרת דרך הכבישים המהירים.
הגענו לחניון האגמים (Grüner See Parkplatz) לאחר כשעתיים וחצי כולל הבירבור.
האגם (אגמון) הראשון שביקרנו היה Pfarrerteich אגם ירקרק עם השתקפויות יפות שממש צמוד לחניון
משם פנינו לשביל הראשי ופגשנו את אגם
Kreuzteich אגם ירוק מדהים עם השתקפויות מכל כיוון,
הקפנו את החלק הדרומי של האגם ועלינו בשביל הרכב ל"אגם הירוק" האגם נמצא בסמוך למלון קטן אבל מתברר שהאגם ריק כמעט לגמרי בעונה הזאת,
עשינו מספר צילומים וחזרנו חזרה לכיוון אגם
Kreuzteich נכנסנו לשביל צר שמוביל לחלק הצפוני של האגם המראות היו ממש מדהימים כאילו שפכו מגוון של צבעים ירוקים וזוהרים לתוך האגם אבל הכל טבעי מהצמחייה שגדלות מתחת למים.
בסיום הסיבוב חזרנו חזרה לרכבנו בחניון, סה"כ הסתובבנו כשעה וחצי באגמים.
עכשיו נשאר לנו לנסוע ישירות למלון לקח לנו שעתיים ורבע של נהיגה להגיע למלון (ibis Woerthersee).
זהו מלוננו ל-3 הלילות הבאים, חדר יפה עם מרפסת שצופה לאגם מסעדה בשרות עצמי למטה וחניה חופשית.
תם יום הטיול הראשון שלנו שהוקדש לנסיעה משדה התעופה בווינה לכיוון מחוז קרינטיה.

היום השני לטיול (יום שבת 02/10/2021)

מזג האוויר החליט להטל בנו וצפויים כ-3 ימי חורף (מי בכלל ביקש), והחלטנו שאנחנו מטיילים לפי מצב השמיים ולא לפי התיכנון המקורי (מצב שיצר יותר נסיעות ארוכות - אבל היה שווה!).
מעט מעונן, 11 מעלות במצלמות שמשדרות בשידור חי נופים נראה הגרוסגלוקנר (Grossglockner במצב מצוין, אז אנחנו יוצאים לכיוון מעבר ההרים, מכיוון שעדיין מוקדם אנחנו מחליטים לבקר תחילה בקניון שנימצא בדרך, הקניון הנבחר הוא קניון גרופנשטיין (Groppensteinschlucht) כרטיס ההנחות של קרינטיה עדיין לא השגנו (שבת ורוב המקומות שאפשר לקנות בהם סגורים) שילמנו בכניסה והתחלנו בטיפוס לאורך הקניון,
השביל מאד מסודר וחלקו שביל עץ תלוי יש מפלים ומפלונים אך העלייה לא נגמרת (ולנו חסר חמצן)
ובסוף - מגיע קצה הקניון עוד עליה קצרה ואנחנו מגיעים לכביש שמוביל אותנו חזרה לכיוון החניון, בדרך עוד עוברים ליד טירה נחמדה וסגורה (
Burg Groppenstein).
ועוד ירידה תלולה והגענו לחניון. סה"כ לקח המסלול שעתיים הליכה (שעה וחצי עליה ועוד חצי שעה ירידה).
מזג האוויר השתפר ואנחנו בדרך ל-גרוסגלוקנר (Grossglockner), משלמים בכניסה להר ומתחילים לטפס עם הרבה עצירות בדרך לצורך צילומים.
אנחנו מגיעים לנקודת התצפית על הקרחון (Pasterze Glacierורואים כמה הוא התכווץ מאז הפעם האחרונה שראינו אותו
מסתובבים בכל המתחם ואוכלים ארוחת צוהריים קלה במסעדה שבמקום.
מכאן אנחנו עושים חשיבה לגבי ההמשך דרכנו, השעה כבר 15:00 לסכרים בקפרון אין סיכוי להגיע ונשארו 2 אפשרויות:
1. להמשיך צפונה לצאת מהשמורה ולפנות לרכבת הרכבים שתחזיר אותנו לעבר המלון.
2. להמשיך צפונה אבל לא לצאת מהשמורה ולחזור את כל הדרך חזרה דרומה.
ההחלטה נפלה על האפשרות השנייה מכיוון שלהגיע עד הרכבת + ההמתנות זה היה יוצא סתם בזבוז זמן.
אנחנו ממשיכים צפונה ועוצרים בנקודת התצפית בעונה לשם "Parkplatz Fuscher Törl 2" לצורך צילומים
וממשיכים אחר כך לפסגה גבוהה שצופה על כל האזור ועונה לשם
Edelweißspitze. העלייה עם הרכב היא בכביש צר (שיוצא מהכביש הראשי) ומפותל מאד, למעלה יש חניה והרבה הרבה רוח חזקה, עולים רגלית למרפסת התצפית מצלמים וחוזרים לרכב.
אנחנו ממשיכים צפונה במגמת ירידה על לעיקול מס' 2 לידה בעיקול הכביש יש שולחן מזמין לקפה/קפוצינו ומצידו השני של הכביש מפל יפה עם פריחה מסביב.
השעה כמעט 17:00 ואנחנו פונים דרומה מטפסים חזרה למעבר, יורדים לצד הדרומי וממשיכים בנסיעה רציפה עד למלון עליו הגענו ב-18:50.
את ארוחת הערב אכלנו במסעדה של המלון.
תם היום השני של הטיול.

היום השלישי לטיול (יום ראשון 03/10/2021)
קמנו לבוקר של ערפל בחוץ 10 מעלות אבל לא רואים כלום (גנבו לנו בלילה את האגם). לפי האינטרנט יש בישוב Kirchbach פסטיבל תפוחים, הישוב נראה קטן אבל אולי הפסטיבל גדול אין הרבה פרטים ואנחנו יוצאים לדרך.
בדרך צד את העייניה של שרי שלט פרסומת של כרטיס קרינטיה, עשיתי מייד אחורה פנה והגענו לשלט שמפנה לקמפינג העונה לשם Lodging Schluga Camping Hermagor נכנסנו לקבלה והכן יש להם את הכרטיסים המבוקשים (מזל גדול היום יום ראשון וכל משרדי המודיעין סגורים), קנינו 2 כרטיסים וחיוך גדול עלה על פנינו.
הפסטיבל מתחיל ב-11 ועדיין יש לנו זמן ופנינו לעבר קניון Garnitzenklamm מתברר שכדי לעשות את החלק המעניין של הקניון יש לעבור מסלול אתגרי ואז להמשיך עוד דרך ארוכה ולחזור או להגיע עד אמצע הקניון ולחזור, ויתרנו על הקניון והמשכנו לעבר פסטיבל התפוחים.
מתברר שזה פסטיבל של הישוב (אפילו לא של האזור) במקום מספר שולחנות, תזמורת קטנה מנגנת ומספר מקומיים יושבים ולוגמים בירה - אכזבה אבל לא נורא יש מה לעשות בסביבה.
אנחנו נוסעים למעבר הגבול עם איטליה העונה לשם (תלוי מאיזה כיוון מסתכלים איטליה או אוסטריה) Nassfeldpass / Passo Pramollo / Pas Pramuel כבר בכניסה לכיוון המעבר השלט מודיע שהמעבר סגור אך לנו אין כוונה לחצות עם הרכב לאיטליה ואנחנו עולים לכיוון המעבר.
הגענו למעבר הגבול השארנו את הרכב בחניה ויצאנו לסיבוב רגלי, מעבר לגבול בצד האיטלקי יש אגם נחמד עם שביל הליכה סביבו (Lago di Pramollo) ואנחנו בדרכנו אליו הקפנו את האגם הגענו למלון שלידו (ריק וסגור)
וחזרנו לכיוון הרכב, קרוב לרכב יש כנסיית עץ קטנה ויצאנו לעברה (הייתה סגורה) הסתובבתי סביבה צילמתי והתחלנו לרדת חזרה ממעבר הגבול.
בדרך למטה עצרנו ליד אגם צלול מקסים עם צבע טורקיז והשתקפויות (Bodensee) ויצאנו לסיבוב צילומים.
המשכנו לעבר הכביש הראשי (111) ופנינו למעבר הגבול Passo Monte Croce Carnico כן יש פינות זיכרון למלחמת העולם הראשונה הסתובבנו קצת במעבר וירדנו חזרה לכביש הראשי.
בירידה למטה מזג האוויר השתפר בצורה מדהימה ועם כרטיס הקרינטיה ומאה ק"מ נסיעה אנחנו נוסעים לכיוון עמק מלטה (Maltatal) והסכר הענק שבראש העמק (בגרמנית Kölnbreinsperre או באנגלית Kölnbrein Dam). זה מקום שחייב ביקור רק במזג אוויר טוב עם ראות טובה מאד.
בשעה 15:30 הגענו לסכר (כביש הגישה לכיוון הסכר חייב בתשלום וחינם למחזיקי כרטיס קרינטיה).
הכן תפסנו מזג אוויר וראות מצוינים.

סיירנו לאורך הסכר, צילמנו מכל הכיוונים וגם ירדתי למרפסת התצפית התלויה (Malta Airwalk) שרי פחדה לרדת לשם. המשכנו בנסיעה לעבר Gasthaus Kölnbreinstüberl שבקצה הצפון מערבי של האגם הגדול שהסכר תחם וגם שם עצרנו לחניית צילומים.
עכשיו אנחנו מתחילים בנסיעה חזרה למטה, בדרך עוצרים לסיור במפל מלניק (Melnikfall) וממשיכים בירידה למטה.

ביציאה מהעמק שוכן הישוב העתיק גמונד (Gmünd) עם הטירה העתיקה שצמודה אליו. עצרנו לסיבוב קצר בישוב שהיה ריק כמעט לגמרי  מאנשים וחזרנו לרכב.
50 דקות נסיעה ואנחנו במלון שלנו שהתחיל להתקשט לקראת ליל כל הקדושים (Halloween).
תם היום השלישי של הטיול שהתחיל בערפל והסתיים בצורה מעולה.

היום הרביעי לטיול (יום שני 04/10/2021)

מזג האוויר אפרורי עם עננים נמוכים ו-13 מעלות, היום אנחנו עוזבים את המלון שלנו ויש לנו עוד כמה אתרים לביקור בצד המזרחי של אגם Woerthersee.
אנחנו יוצאים מזרחה לכיוון העיירה Pörtschach am Wörthersee לאחר 20 דקות נסיעה (כולל פקקים של יום שני בבוקר) מגיעים אליה ופונים ישר לחלק הדרומי שלה, מחנים את הרכב בחניון הציבורי ויוצאים לסיור בחצי האי שבולט לכיוון האגם.
במקום פארק יפה עם שביל הליכה לאורך החוף מתחילים בצד המזרחי של חצי האי לכיוון דרום ואחר כך עולים בצד המערבי לכיוון צפון, פארק המים סגור (לא העונה) ומשום כך אי אפשר לחצות לכיוון האי שמחובר בגשר לחצי האי,
ממשיכים צפונה לאורך הטיילת שצמודה לבתי המלון עד לסיום חצי האי כאשר הדרך פונה מערבה.
"חותכים" צפונה לעבר הרחוב הראשי ופונים לאורכו מזרחה לעבר מאפיה שראינו כאשר נכנסנו לישוב, מטיילים לאורך הרחוב עד למאפיה (Bäckerei Wienerroither) ולאחר קניית מספר מאפים פונים דרומה לכיוון הפארק ע"מ למצא מקום נחמד באוויר הפתוח ע"מ לנשנש ארוחת בוקר (09:30).
בסיום הארוחה פרידה מהברווזים שהיו לידנו וחזרה לרכב שחונה בסמוך להמשך דרכנו.
היעד הבא הוא עיר הבירה של מחוז קרינטיה - קלגנפורט (Klagenfurt).
לעיר הגענו ב-10:15 והחננו את הרכב קרוב לעיר העתיקה (Valentin-Leitgeb-Straße 1 Parking) ומהחניון צעדנו למרכז העיר העתיקה, יש לציין שרוב רובם של האתרים המתויירים נמצאים על שטח קטן מאד ואפשר להגיע ממקום למקום ברגל.
העיר מלאה באנשים ובתיירים ורק עמדות בדיקת הקורונה שמפוזרות במרכז (ראינו 3) מזכירות לנו את המחלה.
לאחר שמיצינו את מרכז העיר חזרנו לרכב ונסענו מערבה לכיוון האגם אל מינימונדוס (Minimundus) הסתובבנו בין המבנים הקטנים צילמנו והתרשמנו ובינתיים העננים עלו קצת יותר לגובה.
מכאן פנינו בנסיעה לעבר החוף הדרומי של האגם ולאורכו שהמטרה היא מגדל העץ - מגדל פרמידנקוגל (Aussichtsturm Pyramidenkogel). לאחר כחצי שעה נסיעה הגענו למגדל
הראות לא הכי טובה אבל העלייה בחינם למחזיקי כרטיס קרינטיה, עלינו במעלית, התרשמנו מהנוף וירדנו חזרה במעלית למטה,
יש אפשרות לרדת במגלשה הלוליינית אבל וויתרנו על זה, חצי שעה הקדשנו למקום.
לאחר הירידה מהמגדל נסענו לעבר מקום הלינה החדש (Familienhotel Steindl) שישרת אותנו ב-5 הלילות הקרובים. שעה נסיעה והגענו למקום קיבלנו דירה מקסימה עם מרפסת לקפה וכד' והתארגנו במקום.
לאחר ההתארגנות יצאנו רגלית לעשות את אחד ממסלולי הטיול שבסביבה, עשינו את הכל רגלית למרות שבראיה לאחור יכולנו להגיע עם הרכב עד תחילת המסלול ולעשות מסלול מעגלי, העלייה לתחילת המסלול מהכביש הראשי (98) הייתה מתישה למרות שהלכנו על כביש (שטיפס בתלילות), לאחר שעה של הליכה הגענו לתחילת המסלול ועשינו מנוחה קצרה ולאחר מכן התחלנו במסלול עצמו (Slow Trail Zwergsee).
הנקודה הראשונה במסלול היא אגם קטן בשם
Klieberteich הפסקה קלה לידו התפעלות מיופי המקום וכמובן צילומים וממשיכים הלאה.
האגם השני בדרך הוא יותר קטן ועונה לשם Zwergsee עוד הפסקה לצילומים ומנוחה קצרה.
כאן למעשה המסלול המקורי לוקח חזרה לכיוון תחילת המסלול דרך עמדת תצפית בדרך, אבל אנחנו בחרנו בשביל שיורד ישר לישוב שלנו (Pesenthein) למטה, סה"כ לקח לנו כל המסלול כשעתיים הליכה.
בערב נסענו לעיירה הסמוכה (Millstatt) למסעדה/פיצריה (Pizzeria Ristorante Peppino) ולקחנו 2 פיצות לחדרנו כי לא היה לנו כח לשבת במסעדה.
תם היום הרביעי של הטיול.

היום החמישי לטיול (יום שלישי 05/10/2021)

יצאנו ב-09:00 מהדירה בחוץ 15 מעלות ומעונן ואנחנו בדרך לאגם טוראך (Turracher Lake) שנמצא בגובה של 1763 מ' הכפר הקטן שצמוד לאגם מחולק בין שתי המדינות – סטיריה וקרינת'יה. איך שהגענו בעליה לקרבת האגם נכנסנו לתוך ענן וכאשר הגענו לאגם ערפל כבד כיסה את כל האזור ולא נראה שיש בכוונתו לעזוב את המקום.
לא נשאר לנו ברירה אלה לרדת חזרה מההר ופנינו לכיוון ביצות אגם אוסיך (Bleistätter Moor) שנמצאות בחלק המזרחי של האגם, השארנו את הרכב בחניון שנמצא בקצה הדרום מזרחי של המקום, בינתיים התחיל לרדת גשם קל וקשת יפה נפתחה בשמים מולנו,
כאשר נראה לנו שהכל נפסק יצאנו לסיור רגלי שעובר בצמוד לכביש לכיוון צפון על גדת הביצה, מידי פעם ירד גשם קל מאד שלא הפריע למהלך הסיור ותצפית על הציפורים שבמקום (עשינו את הדרך הלוך ושוב).
במקום יש גם מסלול של 7.2 ק"מ שניקרא "Slow Trail Bleistätter Moor Ossiach" אבל פחדנו להסתכן בגשם שיתפוס אותנו עקב העננים המתקרבים.
לאחר סיום הסיור שלנו התחלנו בנסיעה בגדה הדרומית של אגם אוסיך (Ossiach) לכיוון מערב לעבר טירת לנדסקורן (Landskron Castle) בו נמצאים עופות דורסים ומופע שלהם. גשם חזק קיבל את פנינו (מזל שלא עשינו את מסלול הביצות), כאשר הפסיק הגשם נכנסנו לאזור העופות הדורסים,
המופע בוטל עקב הגשם והרוח, ולאחר סיור קצר עזבנו את המקום וירדנו לכיוון פארק הקופים (
Affenberg Landskron) שנמצא מתחת לטירה. הכניסה לפארק בקבוצות בלבד בליווי מדריך כי הקופים משוחררים ולא בכלובים, יש לנו כמעט חצי שעה המתנה והסתובבנו באזור הכניסה לפארק עד תחילת הסיור.
הסיור התחיל בדיוק בזמן והיה מעניין מאד וחוויתי.
מכאן יצאנו לאתר נוסף לימים סגריריים כמו היום וזהו המכרה טרה מיסטיקה (Schaubergwerke Terra Mystica & Montana) הגענו לשם ב-15:05 מגרש החניה ריק! הולכים לברר בפנים מה קורה והם מספרים לנו שאפשר להסתובב רק בסיור מאורגן והסיור האחרון הוא ב-15:00 "יעני יצא" בחוץ אין שום רכב בחניה ונראה לנו שפשוט לא התחשק להם להכניס אותנו אלה ללכת מוקדם הביתה! צילמתי כמה תמונות בחוץ וזהו.
אנחנו נוסעים לווילך/פילך (Villach) ממילא יורד גשם, לפחות בעיר אין הפרעות של עננים.
הגענו לעיר וגשם קידם את פנינו, מצאנו חניה שהיא חינם לבאים למסעדה לקחנו כרטיס חניה והלכנו לשבת במסעדה (Alexander's Vinothek Cafe Bar Restaurant Pizzeria) בחוץ גשם שוטף אין מה לעשות ואנחנו גם קצת רעבים.
בסיום הארוחה הגשם הפסיק שילמנו, כרטיס החניה הוחלף ואנחנו יצאנו לסיור בעיר.
סה"כ הסתובבנו בעיר כשעתיים ובסיומם חזרנו לחניה, לקחנו את רכבנו ויצאנו בנסיעה לכיוון דירתנו.
הדרך עצרנו ליד אגם Afritzer See אבל גשם שטפטף כל הזמן וגם השעה (18:20) לא אפשרו לנו לטייל מסביב לאגם (עוד נחזור אליו) צילמנו מס' צילומים והמשכנו בדרכנו.

תם היום החמישי של הטיול (שהיה ברובו מלווה בחורף "ישראלי")

היום השישי לטיול (יום רביעי 06/10/2021)

יום חורף נוסף קידם את פנינו כאשר התעוררנו, וכיוון שאין מה לנסוע לראות נוף ניסע לראות מפלים.
אנחנו נוסעים לראות את Finsterbach Wasserfälle שהם למעשה 3 מפלים במסלול עולה שלא קשה במיוחד. מחנים את הרכב בכפר Sattendorf ומתחילים לעלות בכביש בתוך הכפר לכיוון המפלים (אין חניה בקצה הכביש!) בתחילת המסלול לב חמוד שמזמין צילום ובמרכזו המפל הראשון.
אנחנו ממשיכים לכיוון המפל הראשון ומגיעים לתחתית המפל.
מכאן ממשיכים למפל השני (עוד רבע שעה עליה) ומגיעים לתחתית המפל השני.
מכאן אפשר לחזור חזרה או להמשיך למפל השלישי שאומרים שהוא הכי יפה עוד חצי שעה עליה.
אנחנו ממשיכים לעלות בשביל בתוך היער ואחרי כ-20 דקות עליה נפתחו ארובות השמים וגשם שוטף החל לרדת
לא נשאר הרבה למפל השלישי ואנחנו ממשיכים לעלות והגשם לא מפסיק לרגע, מצאנו כוך/מערה קטנה להסתתר בו והגשם לא מפסיק
לאחר חצי שעה המתנה עוברת אותנו קבוצה של תלמידים אוסטרים עם שכמיות ומעילי גשם כאילו אין כלום בחוץ, עוברות עוד 5 דקות ועוד קבוצה של מבוגרים מגיעה (במחסה יש מקום לאולי עוד 3 אנשים בלבד),
הגשם ממשיך לרדת ולא ידוע מתי יצא להפסקה אני מחליט לצאת מהמחסה ולעלות למפל השלישי. 4 דקות עליה וראיתי את המפל מבעד לגשם 2-3 צילומים ויורד חזרה למחסה,
ומשם אנחנו ממשיכים ביחד ובזהירות לרדת למטה בגשם,.
בחלק התחתון אני לבד עשיתי סטיה קטנה לתחתית המפל הראשון ע"מ לראות אותו אחרי שעה של גשם שוטף וכמומן עוד צילום דרך הלב לראות את ההבדלים.
לרכב הגענו רטובים וללא סחיטה ונסענו ישירות חזרה לדירה הגשם לא הפסיק לרגע כל הדרך ורק שהגענו ב-12:30 הוא מעט נחלש והחלטנו שהמשך היום יוקדש למנוחה בלבד. ארוחת צוהריים אכלנו בחדר ואת ארוחת הערב אכלנו במסעדה של הספא במילשטט (Café-Restaurant L'ONDA).

תם היום השישי של הטיול שהיה רטוב תרתי משמע

היום השביעי לטיול (יום חמישי 07/10/2021)

התעוררנו לבוקר ללא גשם, פסגות ההרים הלבינו בלילה משלג שירד עליהם!
שרי רוצה לגעת בשלג ואנחנו נוסעים לכיוון קניון ראגה (Raggaschlucht).
בדרך מבצעים סטיה מהמסלול לכיוון Mölltaler Gletscher, יש שם רכבל (חינם למחזיקי הכרטיס) שמעלה לגובה 3,150 מ', מגיעים לתחנה של הרכבל והרכבל סגור לצורך תחזוקה,
והשלג קרוב קרוב אבל רחוק, יורדים בכביש חזרה למסלולנו המקורי. הגענו לקניון ונכנסנו לעשות את המסלול, המסלול כולו עד החלק העליון עם מדרגות, גשרים וגשרי עץ, זהו גם הקניון הכי מרשים ועשינו באזור! (והמצלמה לא הפסיקה לצלם ואך להסריט חלק מהקטעים).
בסוף הקניון לאחר שעולים במדרגות ויוצאים ממנו פינת ישיבה למנוחה,
הדרך חזרה לנקודת ההתחלה נעשית בשביל עפר רחב אך במקומות מסוימים גם תלול ויש להיזהר לא להחליק במדרון. סיימנו את המסלול לאחר כשעתיים ורבע ודיברנו עם הקופאית בכניסה להיכן אנחנו יכולים לנסוע לראות שלג, וגם עדכנו אותה שהיום הרכבל הקרוב סגור. הקופאית הפנתה אותנו לכיוון מלניץ (Mallnitz) שם אפשר להגיע עם הרכב עד לגובה 1300 מ' ואנחנו פתחנו בנסיעה לכיוון, טיפסנו במעלה ההר עברנו את תחנת הרכבת למכוניות במלניץ והמשכנו בטיפוס, שלג ראינו אבל להגיע אליו לא הגענו.
חזרנו חזרה על עקבותינו לכיוון הכביש הראשי וסימנו את מטרתנו הבאה האגם הלבן (Weißensee). זהו האגם הגבוה ביותר בקרינתיה. נמצא ברובו בשטח טבע מוגן ובעלי החיים משגשגים בו. זה האגם הצלול ביותר באוסטריה.
הגענו לאגם בסביבות 14:30 ושלכת צבעונית קיבלה את פנינו, צבע האגם טורקיז חזק שמשתלב היטב בצבעי השלכת.
יש מסלול לאורך הגדה הצפונית של האגם עם מספר תחנות שאפשר לעלות על ספינה שמשייטת באגם מתחנה לתחנה, בתחילת המסלול (גם באינטרנט) יש מפה עם זמנים לפי ימים ועונות.
הלכנו כשעה לאורך המסלול, רצינו להגיע לתחנה השנייה אבל התברר לנו שאנחנו עלולים לפספס את הספינה מבחינת הזמנים ולחכות לסיבוב הבא
זה כבר בזבוז זמן גדול אז חזרנו חזרה באותה דרך וסיימנו את המסלול ב-16:30.
מכאן נסענו חזרה לכיוון דירתנו, בדרך עצרנו ב- מילשטט במקום בו הזמנו פיצה ביום הרביעי של הטיול (Pizzeria Ristorante Peppino) ונכנסנו לאכול ארוחה כהלכתה ובסיומה יצאנו להסתובב ברגל במרכז הישוב המקסים.

תם היום השביעי של הטיול (אמנם בשלג לא נגענו אבל יצא יום מוצלח מאד)

היום השמיני לטיול (יום שישי 08/10/2021)

מזג האוויר משתפר והיום כנראה נגיע לשלג, בחרתי להיום את דרך ווילך (Villacher Alpenstraße) שמגיעה לגובה של 2100 מ', ההתחלה הייתה די מבטיחה גם בקופה בכניסה לכביש הכל היה בסדר (הכניסה חינם לבעלי כרטיס קרינטיה). ואנחנו מתחילים לעלות עם הרכב בפיתולי הדרך, מתחילים לראות נקודות שלג בצידי הדרך, מגיעים לגובה 1900 מ' ופתאום נכנסים לתוך ענן אוף מי ביקש ערפל עכשיו, הגענו לפסגה ערפל מסביב אבל יש שלג עושים סיבוב קצר,
מצלמים מה שאפשר ועוברים לבית הקפה שבמקום, שוקו חם, קפה ושטרודל יכולים לשפר פלאים את מצב הרוח.
בינתיים הגיעו עוד 2 אוטובוסים ואנחנו ממהרים לסגור חשבון לפני שיהיה תור ארוך בקופה ומסתכלים החוצה ומתברר שהענן זז למקום אחר, יאללה אפשר לצאת ולטייל.
הקבוצות לא נכנסו לבית קפה אלה ישר יצאו לצעידה אל הלא נודע ואנחנו יצאנו גם לטיול רגלי בסביבה המושלגת.
גם הנוף נפתח חלקית ורואים את העיר פילאך (Villach) למטה, סיימנו את הסיור הרגלי שלנו והתחלנו בנסיעה חזרה כלפי מטה, סה"כ היינו בשמורה כשעתיים ורבע.
מכאן אנחנו יורדים חזרה (באותה דרך) ונוסעים לכיוון הרכבל Kanzelbahn שקיבלנו עליו הרבה המלצות, מגיעים למקום ויש נייר מודבק על חלון הקופה שהרכבל מושבת עקב מזג אוויר.
אנחנו מחליטים לנסוע לכיוון Turracherhöhe שנמצאת גבוה, שכבר הגענו אליה ביום החמישי והיה ערפל, אך באמצע הדרך לשם הייתה תאונת דרכים וחסמו את הכביש, חיכינו כחצי שעה, מקומיים בדקו את הנושא ואמרו שייקח עוד הרבה זמן עד שיפתחו את הכביש (את התאונה אנחנו לא ראינו).
עשינו פרסה וירדנו למטה לכיוון Afritzer See.
החלטנו לעשות את מסלול Slow Trail Afritzer See שמקיף את האגם. לאגם הגענו בשעה 16:00 וכל המסלול לקח לנו שעה ועשרים דקות (4.6 ק"מ) בסיומו חזרנו לדירתנו.
מכיוון שזה לילה אחרון שלנו במקום עשינו ארוחת ערב בדירה (מבצע חיסול של כל האוכל שקנינו והיה במקרר)
תם היום השמיני של הטיול שהיה בסדר בסופו של דבר (פגשנו שלג אבל היו בו גם כמה אכזבות)

היום התשיעי לטיול (יום שבת 09/10/2021)

התעוררנו ליום עם מזג אוויר נפלא, החזרנו מפתחות של הדירה ויצאנו (08:15) לדרכנו ומקווים שהיום לא יהיו שום תקלות לא צפויות בדרך.
אנחנו נוסעים דבר ראשון ל-Turracherhöhe שכבר פעמיים הנחילה לנו אכזבה, העלייה לשם תלולה ואחרי 45 דקות נסיעה אנחנו מגיעים לאגם, עוד לפני האגם כבר פגשנו את השלג בצידי הכביש והכל כרגע מושלם.
הגענו לאגם, מזג האוויר מעונן חלקית, שמים כחולים, השתקפויות, שלג מסביב מה צריך יותר מזה?
לאחר שמיצינו את המקום (ויש לנו גם קצת לחץ זמן)
התחלנו בירידה חזרה דרומה ופנינו לכיוון הדרך הפנורמית נוקאלמשטראסה (Nockalmstraße), עברנו את הכניסה (09:30), חינם עם כרטיס קרינטיה, והתחלנו לעלות במעלה הדרך.
תחנה ראשונה בה עצרנו (גם לשירותים) הייתה באגם עם שביל שמקיף אותו העונה לשם Naturlehrweg Windebensee.
ירדנו בזהירות לשפת האגם (השביל מכוסה בשלג) והקפנו אותו.
אנחנו ממשיכים בעליה והמקום הבא בו אנחנו עוצרים הוא באחד משיאי הגובה של הדרך עם נוף פתוח לכל הכיוונים.
מכאן אנחנו מתחילים בירידה שמסתיימת בעליה נוספת לשיא גובה נוסף, כמובן שבדרך הרבה עצירות לצורך צילומים,
כאן זה גם שיא הגובה של המעבר, במקום חנות מזכרות, פינות ישיבה ואפילו לוקרים למי שיוצא לטרקים באזור.
לאחר הפסקת קפה/קפוצ'ינו ואוכל אנחנו מתחילים בירידה, יש עוד מספר תחנות לעצירה בדרך ואנחנו עוצרים באחת מהן שיש בה פיסלי עץ יפים.
לאחר שעתיים של בילוי בדרך הנ"ל אנחנו יוצאים מהדרך (11:30) ופונים צפונה על כביש 99, עוצרים לרגע לתאום מפות

התחנה הבאה שמתוכננת היא Messe Graz שזהו מרכז ירידים ובו אנחנו צריכים לעשות בדיקת קורונה (PCR) לפני הטיסה לארץ.

לגראץ (Graz) הגענו ב-14:10 בעזרת תושב מקומי גילינו את הכניסה למתחם הבדיקות לתיירים (הכל היה סגור מסביב – שבת) לא היה תור בכלל והבחור ברישום דאג להכניס אותנו למחשב והפנה אותנו לבדיקה, 10 דקות אחרי זה כבר היינו בחוץ.
חזרנו לרכב ונסענו לכיוון המלון שהזמנו בגראץ ללילה הקרוב - B&B Hotel Graz-Hbf קיבלנו חדר (חמוד) התארגנו ויצאנו לסיור בעיר העתיקה (15 דקות ברגל).
את הסיור התחלנו בגבעת הטירה שנקראת שלוסברג (Schlossberg) ומגדל השעון המפורסם, הגענו לכניסה של המנהרות שמתחת לגבעה (שם יש גם את רכבת הילדים שמסתובבת במנהרות) ועלינו במעלית (Schlossberg Lift) המחברת בין התעלות שמתחת לגבעה לבין הפארק שבראש הגבעה.
הסתובבנו בגנים שברחבי הגבעה, צפינו מלמעלה על העיר מכל הכיוונים חיכינו לשקיעה אבל היו עננים ולא היה סיכוי לראות אותה,
ירדנו חזרה לעיר דרך המדרגות הרבות והלכנו לעבר הכיכר המרכזית, המקום מלא בדוכני אוכל ואנשים, טיילנו בכל האתרים המפורסמים של העיר העתיקה וכאשר התעיפנו רצינו לשבת ולאכול.
מה רבה הייתה אכזבתנו, כל המסעדות מלאות עד אפס מקום כולל תורי המתנה בכניסות עברנו לכל אורך המדרחוב ולא מצאנו מקום פנוי לשבת, בסופו של דבר חזרנו לכיכר המרכזית ורגע לפני שסוגרים את הדוכנים הספקנו לקנות משהו לאכול.
הקינוח של שרי

תם היום התשיעי של הטיול שהיה מוצלח מאד!

היום העשירי לטיול (יום ראשון 10/10/2021)

התעוררנו ליום עם גשם קל וירדנו לאכול ארוחת בוקר, בסיום חזרנו לחדר אספנו את חפצנו ויצאנו עם הרכב להשלמת אתרים בגראץ, רצינו ביקור בבית הכנסת אבל כנראה שיצאנו מאוחר מהמלון (09:30) והמשטרה כבר סגרה חלק גדול מהכבישים באזור הנהר, היום יש כנראה איזה מרוץ בעיר וסוגרים הרבה כבישים ניסינו לתמרן מכל הכיוונים ובסוף מצאנו חניה די קרוב לביהכ"נ ויצאנו רגלית לראות אותו הגענו אליו ומתברר שביום ראשון אין סיורים והוא סגור לא נותר אלה לצלם מבחוץ ולחזור לרכב.
התחנה הבאה שלנו בגראץ היא ארמון אגנברג (Schloss Eggenberg) שנמצא מערבית לעיר העתיקה, נסענו עליו ומצאנו חניה ממש ליד הכניסה (יום ראשון החניה חינם) ויצאנו לסיור בגני הארמון,
סיירנו גם בחלקים הפתוחים של הארמון ובטעות נכנסנו גם לאזור המוזאון שמחייב כרטיס (לפחות היו שמים שלט או שומר בכניסה) אחרי חדר אחד הגיע סדרנית והסבירה לנו שהמקום סגור,
ביקשנו סליחה ויצאנו. רוב הגינה כבר בהכנה לחורף (ביחוד גן השושנים) הסתובבנו מסביב לארמון וחזרנו לרכבנו. כאן גם תם ביקורנו בעיר גראץ ואנחנו ממשיכים צפונה לכיוון ווינה.
התחנה הבאה שלנו בדרך לווינה היא עיר המרחצאות באדן (Baden) הגענו לעיר (13:40) מצאנו חניה ליד החלק העתיק ויצאנו לשוטט בעיר, התחלנו מבניין הקזינו (Casino Baden) ועלינו לגבעת הפארק שנמצאת סמוך לו (Bellevue im Kurpark Baden) שבילים מסודרים, פרחים ותצפית יפה על העיר.
ירדנו מהגבעה ונכנסנו לסמטאות העיר העתיקה ולמדרחוב שלה. סה"כ הסתובבנו בעיר כשעה וחצי ע"מ לטעום מעט ממנה וחזרנו לרכבנו להמשך הדרך.
כמו כן קיבלנו בצוהריים תשובה שלילית לבדיקת ה-PCR שביצענו בגראץ שהוסיפה לנו הרבה חיוכים על הפנים.
התחנה הבאה שלנו קרובה לבאדן והיא טירת לקנסנבורג (Laxenburg) והפארק שנמצא צמוד אליה (שזה מה שמעניין אותנו) במרכז הפארק נמצאת טירה נוספת (Franzensburg) השוכנת בלב אגם, שבעצמו שוכן בלב פארק ענק, מוצאים חניה קרוב לכניסה וצועדים לעבר הפארק (הכניסה לפארק בתשלום), נכנסים לפארק ומחפשים מקום נחמד לעשות פיקניק קטן ולאכול משהו לפני הסיור, ומצאנו מקום מקסים ליד אגם קטן שמתאים בדיוק לרצוננו.
המשכנו לטייל בפארק עד שהגענו לטירת Franzensburg במקום מסעדה, שירותים ונוף יפה לאגם.
מהטירה יוצאת מעבורת במחיר מצחיק שחוצה את המים וחוסכת לנו לחזור את כל הדרך חזרה דרך הפארק, וגם מביאה אותנו לחלק אחר של הפארק שלא היינו בו.
חזרנו לכיוון הכניסה דרך המעגן להשכרת סירות ומשם לרכבנו,
השעה כבר כמעט 6 בערב ואנחנו יוצאים בדרכנו לעבר המלון שהזמנו בווינה (Hotel Mercure Wien City), הגענו למלון (18:30) סידרנו את נושא החנייה במלון ל-24 השעות הבאות (22 יורו), עלינו לחדר להתארגן ולצאת לעיר לארוחת ערב.
יצאנו מהמלון והלכנו לפגוש קודם חבר (יאיר זלנפרוינד) שישב עם משפחתו במסעדה ליד המלון.
לאחר מכן המשכנו לעבר העיר העתיקה למסעדה KLYO)) ששרי בחרה על גדות תעלת הדנובה Donaukanal.
הארוחה הייתה טובה מאד ומאד טעימה.

תם היום העשירי של טיולינו שהיה מוצלח מאד!

היום ה-11 לטיול (יום שני 11/10/2021)

התעוררנו בווינה ליום בהיר עם מעט עננים לבנים וגבוהים, התארגנו במלון, אספנו את כל חפצינו ונפרדנו מהחדר, את הכל השארנו ברכב שנמצא בחנית המלון ל-24 שעות ויצאנו לטייל בעיר הגדולה.
יש לזכור שזה כבר המפגש הרביעי שלנו עם ווינה ובחלק גדול מהמקומות כבר ביקרנו בעבר. התחלנו בכיכר היהודים עם האנדרטה לזכר היהודים בשואה, המשכנו לעבר Anker Clock, קתדרלת סטפנוס הקדוש, בנין האופרה
ועשינו הפסקה ראשונה ב- Burggarten
לאחר מכן ביקרנו במתחם ארמון הופבורג וחצינו את הרינג לכיכר מריה תרזה למה שקוראים כולם "רובע המוזאונים",
המשכנו ברינג לכיוון מזרח ופנינו לשוק הפתוח הגדול של ווינה – נאשמרקט (Naschmarkt).
לאחר סיום הסיור בשוק עם שלל הריחות, הצבעים, המסעדות הקטנות והמאכלים פנינו לעבר ה"קארלסקירכה" (Karlskirche) שהיא קתדרלה בסגנון הברוק
המשכנו לעבר אנדרטת הצבא האדום והמזרקה היפה שלידו שנמצאת מצפון ל"ארמון בלוודר".
מכאן בהמשך הרינג נגד כיוון השעון לפארק שטאדטפארק (Stadtpark) ואנדרטת יוהאן שטראוס שנמצאת בו.
בסיום הסיור בפארק פנינו לעבר מסעדת השניצלים המפורסמת Figlmüller רק רצינו לאכול איזה שניצל מפורסם, נכנסנו, קיבלנו שולחן, בדקו שיש לנו חיסונים בתוקף ונתנו לנו תפריט, חיכינו וחיכינו והמשכנו לחכות רבע שעה תמימה אף אחד לא ניגש לקחת מאיתנו הזמנה קמנו ועזבנו את המקום (וגם מחקתי את המקום מרשימת ההמלצות שלי בווינה) כנראה הפרסום עלה להם מעל הראש (ממליץ לא להיכנס לשם וגם תמונה אני לא מעלה פה).
מכן חצינו את תעלת הדנובה לכיוון המלון שלנו והמשכנו לעבר פארק אוגרטן (Augarten), פארק גדול שמשמש בעיקר לשעות הפנאי של המקומיים עם הרבה מרחבי דשא ומגרשי ספורט ובו גם 2 מגדלים היסטוריים (Flakturm) מתקופת מלחמת העולם השנייה שנועדו להגן על העיר מפני התקפות אוויריות (מגדלי נ"מ).
כאן למעשה מסתיים הטיול שלנו ואנחנו בדרך חזרה לכיוון המלון והרכב שלנו, הפסקה קלה בלובי וירדנו לחניון, סידרנו את הטרולים לקראת הטיסה, בדקנו שלא חסר דבר ויצאנו בנסיעה לכיוון שדה התעופה (18:00), בדרך עוד תדלקנו את הרכב והגענו לחניון, החזרת הרכב עברה בקלות ובמהירות ואנחנו בדרכנו לטרמינל (10 דקות ברגל).
התור לצ'ק אין היה איטי ומתיש ובסיומו נשאר לנו רק להמתין לטיסה.
הטיסה יצאה בזמן
גם הנחיתה בארץ (01:55) יצאנו מהמטוס לביקורת דרכונים (אוטומט במכשירים) עברנו את המכס עוד לפני ששאר הנוסעים קיבלו את המזוודות הישר לתור לבדיקת הקורונה שלא היה וישר החוצה לתחנת המוניות.
כאן תם טיולנו הראשון בתקופת הקורונה שהיה מוצלח מאד!